Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Får mye feilmeldinger ved innlogging og vanskelig å få hjelp på chaten, den tar alt for lang tid.
Hei May, Det høres ikke bra ut, og det er slettes ikke sånn du skal oppleve det når du forsøker å kontakte oss eller logge inn til andre tjenester. Uten å vite konkret hva slags feilmelding du får, så er det litt vanskelig å vite hva som er årsaken til problemet. Generelt sett har nett- og mobilbanken vår svært lite nedetid, og i tilfeller hvor vi har generelle problemer som rammer alle er vi raskt ut med beskjed på innloggingssiden. Derfor er det nærliggende å tro at feilmeldingene du opplever kan skyldes problemer med BankID eller nettleseren din, men for å avklare dette nøyaktig må du nesten ta kontakt med oss på kundeservice. Du kan ringe oss på tlf. 232 06001, eller starte en chat fra nett-/mobilbanken og nordea.no, så bistår vi så raskt som mulig 😊 /Lasse
Utmerket bank , har vært kunde siden 1987 c Den gang het de Kredittkassen....De er som de fleste andre opptatt av kundene sine...
Hei Grethe! Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding! Slikt liker vi å høre 😊 Dersom du har ting du liker spesielt godt, eller kanskje noe du mener vi kan gjøre bedre, så setter vi enorm pris på å høre om dette. Du kan da benytte skjemaet her: https://www.nordea.no/om-nordea/ris-ros-klager.html Vi håper du fortsetter å være en fornøyd kunde i minst 35 nye år 🥳 /Lasse
Nordea sier til meg at den tyske passporten jeg har ikke er godkjent fordi de mener at dette er et id kort . Noe tyskerne ikke har . Jeg kan ikke betale regninger og må ringe til banken hver gang det skal betales en regning . Jeg synes de bør kurse og oppdatere sine ansatte . Jeg har vært kunde hos Nordea siden jeg kom til Norge og brått og uten forvarsel kunne jeg ikke logge inn noe mer . Det har desverre blitt en veldig dårlig bank og kan ikke anbefales lenger .
Hei Oliver, Jeg får dessverre ikke mulighet til å sjekke hvilken legitimasjon du er registrert med i våre systemer basert på en henvendelse her, men generelt sett er vi avhengig av en gyldig kopi av pass for at innlogging med BankID skal være gyldig. Dersom vi har en gammel kopi av pass, eller at kopien ikke har registrert RFID-chippen i passet, så vil ikke BankID-avtalen kunne fornyes. Dette kan vi selvfølgelig ordne dersom vi får inn en ny kopi av gyldig pass, hvor RFID-brikken kan leses. Da vil BankID-avtalen være gyldig, og innloggingen og betaling vil fungere som normalt igjen. Ta gjerne kontakt med oss på tlf. 232 06001 dersom noe er uklart, eller du ønsker å avtale tid for å fremvise gyldig legitimasjon igjen. Håper det er til hjelp 😊 /Lasse
Jeg får alltid den hjelp jeg trenger, og de holder avtaler og føler de tar seg tid til kundene og kommer med gode råd.
Hei Øyvind! Tusen takk for en hyggelig omtale! Det setter vi stor pris på 😊 Vi lover å gjøre vårt ytterste for at du skal være minst like fornøyd i fremtiden 👌
Brukte evigheter på å få kartlagt mulighet for boliglån med verdens fjerneste rådgiver. Tallene han kom opp med var ikke i nærheten av noe jeg har fått lånt tidligere. Ringte en annen bank og fikk lån på flekken... Nordea har også verdens dårligste nettbank. Gammeldags og rotete utseende. Brukt nordea i tre-fire år men ikke skjedd noe på den fronten. De har også fryktelig lang ventetid på chat, som i tillegg spør om du fortsatt er der når du har ikke foretatt deg noe, men hva faen skal man foreta seg? Chatte med seg selv? Ventetiden er også alltid lengre enn det de oppgir.
Hei Gunnar. Takk for at du har funnet tid til å gi tilbakemelding til oss. Jeg må bare beklage at du hadde en dårlig opplevelse med oss og vår rådgiver. Vi ønsker å være tilstede i møte med våre kunder, og opptre profesjonelt for å yte best mulig service. Det er da spesielt trist å høre at du måtte bytte bank som en følge av at vi ikke var i stand til å gripe muligheten du hadde gitt oss. Vi erkjenner at vår nettbank har sett bedre dager. Det er derfor gledelig å meddele at vi har en ny nettbank under utvikling, hvor betaversjonen allerede nå åpen for testing via hjemmesiden vår. Der tar vi også gledelig imot feedback for å stadig forbedre denne. Når det gjelder ventetid på chat, så har vi den siste tiden hatt lengre ventetider enn ønskelig, noe som er svært beklagelig. Et av våre aller største fokusområder er å være ende mer tilgjengelig og selv om vi har tatt steg i riktig retning, så erkjenner vi at vi ikke er helt i mål. Du skal uansett vite at vi setter pris på alle tilbakemeldinger, og det er akkurat det som gjør at vi klarer å bli enda bedre framover. /Mikael
Opplevde god service og hyggelige mail/telefonsamtaler ifb. bytte av bank til Nordea. Man følte seg også godt tatt imot når de gir premium-kunde fordeler og det som opplevdes som en god rente på boliglån. 2 år senere når jeg sender en hyggelig mail til kontaktpersonen jeg snakket med første gang jeg ble kunde for å høre om de kunne forhandle litt på rente, da jeg ser fler banker hadde bedre renter og også kom med tilbud var svaret fra Nordea en helt annen. Opplevde de som dels frekke og lite interessert i å engang diskutere dette. Ble også beskyldt for å ikke bruke banken aktivt og derav ikke mulighet for å gjøre noe med dette - noe som regelrett var feil, jeg bruker Nordea til alle mine banktjenester i hverdagen. Lurer da på hvor mye innsikt de man snakker med har i informasjon om kunden, eller villigheten til å beholde kunder. Jeg endte med å bytte bank, da mest pga. den dårlige servicen og ikke for så mye bedre rente.
Hei. Takk for at du har tatt deg tid til å sende tilbakemelding til oss. Det er derimot svært trist å lese at du har hatt dårlige erfaringer med våre rådgivere. Vi forsøker alltid å yte den beste service til både nye og eksisterende kunder, og på en hyggelig og profesjonell måte. Det er spesielt trist å høre at du har byttet bank som en følge av denne opplevelsen da dette er langt fra slik vi ønsker å framstå. Jeg håper at vi i framtiden har mulighet til å rette opp inntrykket dersom du skulle ønsker å gi oss en ny mulighet. /Mikael
Da jeg sjekket oversikten i Nordea Liv i dag var begge mine pensjonskapitalbevis forsvunnet. De var ikke å finne noen steder. Mulig at det skyldes skifte av operatør. De kom heller ikke opp når jeg søkte i Norsk Pensjon. Kanskje flere som burde sjekke. Ellers er jeg ganske fornøyd.
Hei Ruth! Først og fremst er det hyggelig å høre at du er fornøyd med tjenestene våre hos Nordea Liv 😊 Når det gjelder pensjonskapitalbevis, så blir de heldigvis ikke slettet, bare flyttet. I forbindelse med lanseringen av Egen Pensjonskonto 01.januar 2021, så blir pensjonskapitalbevis du har opptjent fra tidligere arbeidsforhold flyttet automatisk til den pensjonstilbyderen din nåværende arbeidsgiver benytter. Det vil si at pensjonskapitalbevisene du savner fra Nordea Liv høyst trolig er flyttet til en Egen Pensjonskonto hos det pensjonsselskapet din nåværende arbeidsgiver har avtale med. Disse skal vises hos Norsk Pensjon, men vil være samlet med den opptjente pensjonen hos nåværende arbeidsgiver i Egen Pensjonskonto. Håper det var oppklarende 😊 /Lasse