Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Brukte evigheter på å få kartlagt mulighet for boliglån med verdens fjerneste rådgiver. Tallene han kom opp med var ikke i nærheten av noe jeg har fått lånt tidligere. Ringte en annen bank og fikk lån på flekken... Nordea har også verdens dårligste nettbank. Gammeldags og rotete utseende. Brukt nordea i tre-fire år men ikke skjedd noe på den fronten. De har også fryktelig lang ventetid på chat, som i tillegg spør om du fortsatt er der når du har ikke foretatt deg noe, men hva faen skal man foreta seg? Chatte med seg selv? Ventetiden er også alltid lengre enn det de oppgir.
Hei Gunnar. Takk for at du har funnet tid til å gi tilbakemelding til oss. Jeg må bare beklage at du hadde en dårlig opplevelse med oss og vår rådgiver. Vi ønsker å være tilstede i møte med våre kunder, og opptre profesjonelt for å yte best mulig service. Det er da spesielt trist å høre at du måtte bytte bank som en følge av at vi ikke var i stand til å gripe muligheten du hadde gitt oss. Vi erkjenner at vår nettbank har sett bedre dager. Det er derfor gledelig å meddele at vi har en ny nettbank under utvikling, hvor betaversjonen allerede nå åpen for testing via hjemmesiden vår. Der tar vi også gledelig imot feedback for å stadig forbedre denne. Når det gjelder ventetid på chat, så har vi den siste tiden hatt lengre ventetider enn ønskelig, noe som er svært beklagelig. Et av våre aller største fokusområder er å være ende mer tilgjengelig og selv om vi har tatt steg i riktig retning, så erkjenner vi at vi ikke er helt i mål. Du skal uansett vite at vi setter pris på alle tilbakemeldinger, og det er akkurat det som gjør at vi klarer å bli enda bedre framover. /Mikael
Opplevde god service og hyggelige mail/telefonsamtaler ifb. bytte av bank til Nordea. Man følte seg også godt tatt imot når de gir premium-kunde fordeler og det som opplevdes som en god rente på boliglån. 2 år senere når jeg sender en hyggelig mail til kontaktpersonen jeg snakket med første gang jeg ble kunde for å høre om de kunne forhandle litt på rente, da jeg ser fler banker hadde bedre renter og også kom med tilbud var svaret fra Nordea en helt annen. Opplevde de som dels frekke og lite interessert i å engang diskutere dette. Ble også beskyldt for å ikke bruke banken aktivt og derav ikke mulighet for å gjøre noe med dette - noe som regelrett var feil, jeg bruker Nordea til alle mine banktjenester i hverdagen. Lurer da på hvor mye innsikt de man snakker med har i informasjon om kunden, eller villigheten til å beholde kunder. Jeg endte med å bytte bank, da mest pga. den dårlige servicen og ikke for så mye bedre rente.
Hei. Takk for at du har tatt deg tid til å sende tilbakemelding til oss. Det er derimot svært trist å lese at du har hatt dårlige erfaringer med våre rådgivere. Vi forsøker alltid å yte den beste service til både nye og eksisterende kunder, og på en hyggelig og profesjonell måte. Det er spesielt trist å høre at du har byttet bank som en følge av denne opplevelsen da dette er langt fra slik vi ønsker å framstå. Jeg håper at vi i framtiden har mulighet til å rette opp inntrykket dersom du skulle ønsker å gi oss en ny mulighet. /Mikael
Da jeg sjekket oversikten i Nordea Liv i dag var begge mine pensjonskapitalbevis forsvunnet. De var ikke å finne noen steder. Mulig at det skyldes skifte av operatør. De kom heller ikke opp når jeg søkte i Norsk Pensjon. Kanskje flere som burde sjekke. Ellers er jeg ganske fornøyd.
Hei Ruth! Først og fremst er det hyggelig å høre at du er fornøyd med tjenestene våre hos Nordea Liv 😊 Når det gjelder pensjonskapitalbevis, så blir de heldigvis ikke slettet, bare flyttet. I forbindelse med lanseringen av Egen Pensjonskonto 01.januar 2021, så blir pensjonskapitalbevis du har opptjent fra tidligere arbeidsforhold flyttet automatisk til den pensjonstilbyderen din nåværende arbeidsgiver benytter. Det vil si at pensjonskapitalbevisene du savner fra Nordea Liv høyst trolig er flyttet til en Egen Pensjonskonto hos det pensjonsselskapet din nåværende arbeidsgiver har avtale med. Disse skal vises hos Norsk Pensjon, men vil være samlet med den opptjente pensjonen hos nåværende arbeidsgiver i Egen Pensjonskonto. Håper det var oppklarende 😊 /Lasse
Helt grei og enkel samtale hvor jeg fikk svar på det jeg spurte om.
Hei Marit! Takk så mye for tilbakemeldingen! Betryggende å høre at du fikk svar på spørsmålet du hadde da du kontaktet oss. Det er noe vi selvfølgelig liker å høre 😊
Har blitt lurt/eller lurt meg selv inn som kunde hos Nordea et par ganger de siste 10 årene. Både som privatkunde og via bedrift. Service og systemer har vært gjennomgående inngrodd og slitsomt å forholde seg til. Av kanskje 10 personer jeg har har forholdt meg til så har det vært 2 som har vært noe serviceorienterte (men også de oppgitt over rammevilkår og inngroddhet). Disse to har nå sluttet. Notat til meg selv de neste 10 årene: Hold deg til andre banker. Det gjør livet ditt lettere.
Hei Rolf, Det var ikke hyggelig lesning, og slett ikke slik vi ønsker å fremstå. Jeg skjønner at vi ikke har levd opp til forventningene dine, og at du ikke er i ferd med å komme tilbake til oss. Hvis du ønsker å gi oss konkret feedback på hva du har opplevd som inngrodd og slitsomt å forholde seg til, så setter vi stor pris på dette. Du kan sende det som høres ut som velfortjent ris til oss via linken under, så skal jeg love at tilbakemeldingen blir gjennomgått og tiltak satt i verk for å utbedre prosessene du har vært misfornøyd med. /Lasse https://www.nordea.no/om-nordea/send-ris-eller-ros.html
Nettbank og mobilbank ser ut og fungerer som om de er fra midten av 90-tallet. Selv for en som nettopp har bikket 30 er det lite intuitivt hvordan de fungerer, og jeg må som resultat ofte ty til kundeservice for helt enkle ting fordi det er så unødvendig innviklet! Er fornøyd med banken ellers!
Har hatt banken noen år nå. Alltid imøtekommende. Alltid rask og god hjelp å få. De er åpen for å prute på renta, tar sikkerhet på alvor og forstår den økonomiske situasjonen individuelt. Mye bedre fremfor automatiserte løsninger på boliglån osv. Nordea har litt å gå på når det gjelder funksjonalitet i appen, men det har komt seg vesentlig siste året. Har tidligere hatt Sbanken og spv. Nordea knuser de begge på min tilfreds.
Hei Olea! Tusen takk for den hyggelige tilbakemeldingen! Det setter vi stor pris på å høre 😍 Har du noen spesifikke forbedringsforslag eller funksjoner du savner i appen vår, så tar vi imot alle tips og innspill. Send de gjerne via linken under, så behandles de så raskt som mulig. https://www.nordea.no/om-nordea/send-ris-eller-ros.html Som et lite hint kan jeg også si at det kommer en ny versjon av nettbanken på nettleser, og at betaversjonen av denne allerede ligger ute for testing. Sjekk den gjerne ut og se hva du synes 😉 /Lasse