Nybygger har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Dårlig kundeservice. Ufattelig lang behandlingstid, når søknaden endelig ble ferdig behandlet (tok over 6 uker) garanerte de at det IKKE kom renterheving før en eventuell ny heving fra Sentralbanken. Mindre enn 3 uker etter jeg ble kunde kom det en TRIPPEL renteheving i nettbanken med vedlagt pdf fil som var datert flere dager før melding kom i nettbank (for og lure seg innenfor 2 måneders grensen), dette UTEN at det har kommet ny heving fra Sentralbanken. Det burde vært mulig og gi minus stjerner.
Hei Helg Vi jobber alltid for å være konkurransedyktige, også med behandlingstid og priser. Det er mange kunder som ønsker å flytte lånet til oss om dagen, og vi svarer så raskt vi kan. Alle banker i Norge er pliktig til å varsle kunder om rentejusteringer minst 6 uker i forkant (nå 8 uker etter 1. juli), noe vi alltid overholder. Det er mye som skjer i markedet om dagen, og Norges Bank har endret styringsrenten ofte den siste tiden for å styre mot lavere inflasjon. Vi i nybygger.no har fulgt deres justeringer, og i noen tilfeller valgt å ta mindre enn Norges Bank. Vi håper du er fornøyd med renten du har på lånet ditt. Hilsen Nybygger.no
Jeg byttet bank til Nybygger.no i slutten av mai da de reklamerte med en effektiv rente på 4,07. I underkant av 14 dgr.meldte de om renteøkning til 4,33, selvom de fremdeles reklamerer med en effektiv rente på 4,07 på sin nettside. Føler meg litt lurt, men de ligger allikevel noe lavere enn andre banker, så beholder bank forholdet. Ellers er det enkelt og greit å være kunde.
Hei Bjørg Flott du er fornøyd med den lave renten. Det har vært mange endringer i rentemarkedet den siste tiden. Du har fremdeles rente 4,07 på lånet ditt. Vi ønsker å være ryddige på renteendringer og sender derfor varsler i god tid. I prislisten finner du alle våre priser. Hilsen Nybygger.no
Ga oss et veldig godt tilbud, men innen få uker etter etablering hadde de varslet 2 rente økninger på til sammen 1%.(første på 0,25%, andre på hele 0,75%) Så kun 2 mnd etter å ha etablert lånet øker det med 1 hel prosent, enda vi ble lovet av ansatte pr tlf. at vi ikke skulle få den første rente hevingen!! OBS OBS sjekk hvor lenge dere får lokketilbud renten før dere flytter lånet til Nybygger!
Hei Øystein Beklager at du ikke er fornøyd. Vi bestreber oss på å være åpne og ha en god kommunikasjon, så vi tar med oss tilbakemeldingen. Håper likevel du er fornøyd med dagens rente, som er veldig konkurransedyktig. Hilsen Nybygger
3,53% rente på finansportalen.no. Så vil de ha haugevis av irrelevant informasjon tilsendt over epost. Når de etter nesten en uke behandlingstid innvilger lånesøknaden, får jeg tilbud om godt over 4% rente. Kjeltringer!
Hei Kalle. Vi er litt usikre på hva som har skjedd, men det kan ha vært en renteøkning i mellomtiden. Og rentevilkårene vil variere om lånet er innen for 40-75% belåning, du finner prislisten vår her: https://www.nybygger.no/priser/ Ta gjerne kontakt så finner vi ut av det. Hilsen Nybygger.no
Tok ny etakst på mine eiendommer. Ringte inn for å spørre om de var gode nok til å få lån basert på verdier på eiendommer. Det kunne de ikkje svare på uten at eg opprettet ein lånesøknad. For å opprette lånesøknad må du registrere deg som kunde, og få oppretta konto. Så må du søke, og bli kredittsjekka, legge inn dokumentasjon på verdi i form av etakst. Så kan dei vurdere. Men sjølv om etaksten viser verdi langt innenfor 50% fekk eg avslag. Ingen begrunnelse i søknad. Måtte ringe inn igjen og spørre, fekk som svar at det var på grunn av: - Du kan ikkje bruke etakst av fritidsbolig i nybygger. - Du kan ikkje bruke verdi av meir enn 1 bolig per lån. - De kan ikkje bruke etakst når huset ligg i et område med for lite omsetning av boliger. Kva er da poenget med ein etakst? Kvifor kan de ikkje svare på om etakstene kan brukes før søker gjer alt arbeidet med å søke og opprette konto i banken?
Hei Eilif Det var leit at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Dagens boligmarked er veldig usikkert. Vi må ha alle opplysninger inn i lånesøknaden før vi kan gi deg svar. Ta gjerne kontakt med oss så kan du få en nærmere forklaring om din sak. Hilsen Nybygger.no
Jeg velger å ta denne banken litt i forsvar da jeg opplever at den får lav score her inne, og jeg føler samme årsak for scoren går igjen, men som denne banken ikke er alene om sammenlignet med banker som har fått høyere score enn denne. Jeg har selv vært kunde i denne banken siden den startet opp høsten 2020. Og ja, den er nok litt streng på utlånskriteriene sine sammenlignet med større banker, men sammenlignet med dem "rundt seg" er det helt vanlig praksis. Jeg har venner som har fått avslag i konkurrerende mindre banker, men tilslag hos større. Banker som Nybygger tar litt mindre risiko, men til gjengjeld veldig god rente på boliglånene sine. Renten har holdt seg stabilt godt innenfor topp 5 i Norge siden oppstart. De andre på topp 5-listen har samme strenge praksis i forbindelse med utlån som Nybygger, og jeg synes derfor det er litt underlig at akkurat Nybygger får gjennomgå her inne. Jeg hadde et lån på 75% av boligverdien. Nå som Nybygger gjorde litt om på utlånene sine med differensierte renter ut fra 40-50-60-75% av verdien, mente jeg at mitt boliglån var under 60 % ut fra verdi jeg fant på nettet. Jeg skrev da til Nybygger at jeg ville endre fra 75% til 60% siden det har litt bedre rente, og fikk svar etter to dager at det var fikset. Har en bolig i Bergen, så det er kanskje enklere å hente eiendomsverdi elektronisk enn en del andre steder i Norge, men alt i alt så synes jeg som sagt at denne banken fortjener bedre score enn det gjennomsnittet har gitt den her inne på bytt.no. Hilsen Øyvind
Hei Øyvind. Takk for konstruktiv tilbakemelding. Vi er glad for at du er fornøyd! Hilsen Nybygger.no
Fikk opp nybygger.no som den rimligste banken for meg. Fikk automatisk avslag på søknaden min da opplysninger fra Eiendomsverdi AS ga for dårlig verdi på boligen og var derfor ikke innenfor 75% av markedsverdi. Ble derfor bedt om å legge frem e-takst. Jeg bestilte megler og e-takst og måtte betale for dette. E-taksten dokumenterer at jeg var godt innenfor 75%. Sendte e-taksten til banken og hørte ikke noe mer. Ringte i dag og spurte om status. Da får jeg til svar at jeg til tross for e-taksten scorer for dårlig pågrunn av området jeg bor i. Jeg forklarte da at det var banken som ba meg om å legge frem e-takst. Da la kundebehandleren bare på telefonen. Så styr unna. Her får man potensielt en tilleggsutgift på meglerhonorar for å dokumentere verdi dersom de ikke automatisk godkjenner verdien fra Eiendomsverdi AS.
Hei Ole Det var veldig leit å høre. Vi kjenner oss ikke igjen i kundebehandlingen. Slik skal det selvsagt ikke være. Vi håper du kan ta kontakt med oss, så vi kan gå gjennom opplevelsen din. Har vi unødvendig bedt om en e-takst vil du få refundert utgiften. Hilsen Nybyggre.no