Nybygger har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Tok ny etakst på mine eiendommer. Ringte inn for å spørre om de var gode nok til å få lån basert på verdier på eiendommer. Det kunne de ikkje svare på uten at eg opprettet ein lånesøknad. For å opprette lånesøknad må du registrere deg som kunde, og få oppretta konto. Så må du søke, og bli kredittsjekka, legge inn dokumentasjon på verdi i form av etakst. Så kan dei vurdere. Men sjølv om etaksten viser verdi langt innenfor 50% fekk eg avslag. Ingen begrunnelse i søknad. Måtte ringe inn igjen og spørre, fekk som svar at det var på grunn av: - Du kan ikkje bruke etakst av fritidsbolig i nybygger. - Du kan ikkje bruke verdi av meir enn 1 bolig per lån. - De kan ikkje bruke etakst når huset ligg i et område med for lite omsetning av boliger. Kva er da poenget med ein etakst? Kvifor kan de ikkje svare på om etakstene kan brukes før søker gjer alt arbeidet med å søke og opprette konto i banken?
Hei Eilif Det var leit at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Dagens boligmarked er veldig usikkert. Vi må ha alle opplysninger inn i lånesøknaden før vi kan gi deg svar. Ta gjerne kontakt med oss så kan du få en nærmere forklaring om din sak. Hilsen Nybygger.no
Jeg velger å ta denne banken litt i forsvar da jeg opplever at den får lav score her inne, og jeg føler samme årsak for scoren går igjen, men som denne banken ikke er alene om sammenlignet med banker som har fått høyere score enn denne. Jeg har selv vært kunde i denne banken siden den startet opp høsten 2020. Og ja, den er nok litt streng på utlånskriteriene sine sammenlignet med større banker, men sammenlignet med dem "rundt seg" er det helt vanlig praksis. Jeg har venner som har fått avslag i konkurrerende mindre banker, men tilslag hos større. Banker som Nybygger tar litt mindre risiko, men til gjengjeld veldig god rente på boliglånene sine. Renten har holdt seg stabilt godt innenfor topp 5 i Norge siden oppstart. De andre på topp 5-listen har samme strenge praksis i forbindelse med utlån som Nybygger, og jeg synes derfor det er litt underlig at akkurat Nybygger får gjennomgå her inne. Jeg hadde et lån på 75% av boligverdien. Nå som Nybygger gjorde litt om på utlånene sine med differensierte renter ut fra 40-50-60-75% av verdien, mente jeg at mitt boliglån var under 60 % ut fra verdi jeg fant på nettet. Jeg skrev da til Nybygger at jeg ville endre fra 75% til 60% siden det har litt bedre rente, og fikk svar etter to dager at det var fikset. Har en bolig i Bergen, så det er kanskje enklere å hente eiendomsverdi elektronisk enn en del andre steder i Norge, men alt i alt så synes jeg som sagt at denne banken fortjener bedre score enn det gjennomsnittet har gitt den her inne på bytt.no. Hilsen Øyvind
Hei Øyvind. Takk for konstruktiv tilbakemelding. Vi er glad for at du er fornøyd! Hilsen Nybygger.no
Fikk opp nybygger.no som den rimligste banken for meg. Fikk automatisk avslag på søknaden min da opplysninger fra Eiendomsverdi AS ga for dårlig verdi på boligen og var derfor ikke innenfor 75% av markedsverdi. Ble derfor bedt om å legge frem e-takst. Jeg bestilte megler og e-takst og måtte betale for dette. E-taksten dokumenterer at jeg var godt innenfor 75%. Sendte e-taksten til banken og hørte ikke noe mer. Ringte i dag og spurte om status. Da får jeg til svar at jeg til tross for e-taksten scorer for dårlig pågrunn av området jeg bor i. Jeg forklarte da at det var banken som ba meg om å legge frem e-takst. Da la kundebehandleren bare på telefonen. Så styr unna. Her får man potensielt en tilleggsutgift på meglerhonorar for å dokumentere verdi dersom de ikke automatisk godkjenner verdien fra Eiendomsverdi AS.
Hei Ole Det var veldig leit å høre. Vi kjenner oss ikke igjen i kundebehandlingen. Slik skal det selvsagt ikke være. Vi håper du kan ta kontakt med oss, så vi kan gå gjennom opplevelsen din. Har vi unødvendig bedt om en e-takst vil du få refundert utgiften. Hilsen Nybyggre.no
Jeg var i kontakt med Nybygger i forbindelse med at jeg vurderte å flytte boliglånet mitt til de. Der ble jeg satt i kontakt med en kvinnelig konsulent (Etter mail-signaturen å dømme). Hun ville ha forklaring på personlige forhold (en bagatell) som fant sted for 30 år tilbake, og ville ha en utredning på hvordan jeg i det heletatt kunne kjøpe den leiligheten jeg bor i nå, for 10 år siden. Alt dette til tross for min høye inntekt og stilling. Jeg er sjokkert over at en bank tillater seg en slik oppførsel/holdning. Dermed var dette en veldig god start på kundeforholdet. Jeg valgte å avslutte det hele før det startet. Alt i alt, svært amatørmessig og uprofesjonell aktør. De billigste er ikke alltid de beste sier noen, og det er leit å se at det stemmer (av og til). Jakten på den nye -> gamle Sbanken fortsetter.
Hei Pt Vi stiller spørsmål om midlenes opprinnelse fordi Hvitvaskingsloven (Lov om tiltak mot hvitvasking og terrorfinansiering) pålegger finansnæringen å spørre våre kunder om hvor egenkapitalen kommer fra og hvordan den er opparbeidet. I enkelte tilfeller må du dokumentere opprinnelsen. Håper det var oppklarende. Ta gjerne kontakt med oss om lurer på noe mer. Hilsen Nybygger.no
Har over 3 mill i lån, og betaler 1.27 % rente med rammelån. Hver gang jeg sjekker Finansportalen.no, kommer Nybygger.no best ut som landsdekkende aktør. Vil anbefale folk å bytte til Nybygger.no, da du sparer mange tusen i rente i året. Ser at enkelte er misfornøyd med kundeservicen, men det må jo være bedre å spare mange tusen i året tross alt? For å presisere: selv er jeg fornøyd med kundeservicen. Og de har ikke økt renta etter at styringsrenten ble hevet 23. sept-21.
Hei Lånekunde Så flott at du er fornøyd med oss. Takk for hyggelig tilbakemelding. Hilsen Nybygger.no
Lokket med lav rente for så å skru den opp noen måneder senere uten at styringsrenten hadde endret seg i mellomtiden
Hei Bjørn. Beklager at du opplever det som dårlig kundebehandling. Vi tilpasset oss markedet, og vi har fremdeles en svært gunstig rente. Hilsen Nybygger.no
Har mitt boliglån med svært god rente hos nybygger.no. Bruker app litt og det jeg trenger fungerer fint. Appen er enkel å bruke. Har ikke hatt problemer med noe. Enkel prosess med bytte fra annen bank; alt ble gjort elektronisk.
Hei Kalle N Takk for gode tilbakemeldinger. Godt å høre du synes det var enkelt å bytte til oss. Hilsen Nybygger.no