OBOS-banken har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Ifølge OBOS skal det være null problem å skifte bank til dem. Det er for så vidt sant og er en enkel prosess som er gjort på kort tid. Etter det blir det ikke like enkelt. De har listet opp forskjellige trinn man må gjøre dersom en ønsker å si opp kundeforholdet til sin gamle bank. Trinnene er fint listet opp og oversiktlige men å gjennomføre noen av dem har for meg vært frustrerende og vanskelig. Det nye OBOS-kortet jeg fungerer ikke når jeg skal oppdatere gamle betalingsavtaler som feks hos Spotify. OBOS gjør det også ekstremt forvirrende når de sender meg ny kodebrikke, noe jeg ikke har bedt om, samt lister opp en svært tungvint prosess for å få ny bankID fra OBOS. Alt i alt ble denne "overgangen" mye vanskeligere enn først antatt, og mye er bare forvirrende hvor ting oppleves lite brukervennlig.
Er veldig godt fornøyd med min nye bank Obos banken. Ingen gebyrer og lave renter, lett å få snakke med banken, hvis behov. Alltid hjelpsomme og imøtekommende ! Obos banken kan jeg virkelig anbefale.
Fikk låne det jeg trengte til rehablitering av leilighet, tross litt lav inntekt, men hadde da veldig god sikkerhet. Eneste bank som viste litt smidighet for denne problemstillingen og så litt utenfor boksen. Topp kundebehandling!
Kundeservice er under enhver kritikk. Og nei, jeg trengte ikke lån, kun formell finansieringsbevis som OBOS krever fra medlemmer. Fikk det uten problemer i andre banker, men Finanstilsynet burde se på denne virksomheten. OBS! Dine data kan bli misbrukt i OBOS konsernet! OBOS er så stor at de synes å mene at de er hevet over loven. Spesielt den som kommer fra EØS. Banken er en del av konsernet som opptrer ofte som stat i staten. Som NAV.
Jeg har 30 års medlemskap, ønsker og flytte, og gi obos hussalgs jobben, (hus ca verdi 2milioner8hundretusen) men trengte mellomfinansiering på ca 555000 for og by på hus, men alt ble til nei selv om jeg hadde blitt gjeldsfri og sittet igjen med 1 million i fortjeneste
Var i kontakt med Obos-banken. Får innvilget lån og har god økonomi og lønn. Kundebehandleren på telefonen kunne derimot hatt seg ett kurs. Han ble plutselig nedlatende og gav uttrykk for at han ikke "gadd" sende over finansieringsbevis allikevel når han fikk høre at jeg også hadde pratet med andre banker. Fikk ett utrolig dårlig inntrykk. Skuffet!
Før jeg anmelder vil jeg anbefale å se en fellesnevner på alle de dårlige anmeldelsene her. Dårlig kredittscore, får ikke lånet de ville ha, de fleste er svært gamle og mye har skjedd, samt en løk som klager på at det tar lang tid å ta ut penger av en "31+ dagerskonto"... Det heter 31 dager av en grunn. Over til anmeldelsen! Det som er bra (det meste forutsetter at man er Obos-medlem): - Moderne, oversiktlig, og kjapp nettbank. - Tilnærmet lik 100% selvbetjening. - Gratis debet/kredittkort. - Beste sparerente! Selv brukskonto har 1,10% i skrivende stund. Det som ikke er så bra: - Ikke alt som er oppdatert i mobilappen, altså ikke tilpasset mobil. Dette kan til tider være litt knot. Heldigvis gjelder det kun sider man bruker sjeldent. - Søk i transaksjoner er rett og slett søppel. Du får se transaksjoner fra de siste 30 dagene. Skal du se lenger tilbake i tid enn dette må du bruke "arkiv-funksjonen" som er helt elendig. Dette er utrolig irriterende på f.eks. buffer-konto hvor du har 1 månedlig overføring, maks 12 i året...Hvorfor pokker kan de ikke bare vise de 12 transaksjonene?!