OBOS-banken har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Søkte om finansieringsbevis for et boliglån. Etter lang ventetid (dagevis) fikk jeg endelig svar på en epost- på en noe klønete og uprofesjonell måte hva OBOS banken kunne tilby. Men banken hadde ikke vedlagt skriftlig finansieringsbevis vedlagt. Ei heller hadde de et godt boliglånstilbud (dyrt!). Jeg har svært orden i "sysakene" og mitt finansielle forhold var vel dokumentert, ryddig og oversiktlig. Banken på sin side bydde på et dårligere lån (rentemessig og totalsum) enn flere andre større banker, uten å liste opp disse, men de største bankene i Norge, har gitt bedre lånetilbud, samt saksbehandling på noen minutter og opp til et par timer maksimum. Ikke dagevis. Oppsummert: -svært dårlig førstegangsinntrykk (har ikke brukt banken tidligere) -dårlig kundeservice, presisjon i epost og informasjon, samt sen saksbehandling -finansieringsbevis ble aldri mottatt (mer eller mindre kun forklart i epost) -dyrt boliglån, belåningsgrad maks. 75% , med svært høy rente for resterende 10% slik at belåningsgrad skal kunne bli 85% (iht Loven). Ble overrasket over at OBOS banken, som er liten sammenliknet mot de store bankene i Norge, yter dårligere kundebehandling, samt mildt sagt mye dyrere boliglån. Ut i fra annen omtale ser jeg at OBOS banken ligger omtrent "midt på tre" , men jeg ble nok mer overrasket i negativ retning, og håper for bankens skyld at det kun var jeg som har hatt en dårlig erfaring med disse i forbindelse med boliglånssøknad. Hva som er bra: Jeg har intet å kommentere på dette, da dette ble mitt førsteinntrykk (og siste).
Jeg byttet nylig til OBOSBanken, og har fått god oppfølging. Det var veldig lett å overføre AvtaleGiroer og eFaktura fra den forrige banken min. God rente, veldig få gebyrer, ikke en gang gebyr på VISA-kortet. Anbefales!
Svært dårlig kundebehandling. Tok over 2000:- i feilaktige gebyrer på boliglånet mitt. Brukte 6 måneder på å rydde opp. Nektet å utbetale kompensasjon.
Jeg har dessverre dårlige erfaringer med obos banken. De behandlet ikke lånesøknaden min og det tok lang tid før jeg fikk tatt ut penger av min sparekonto 31+.
God bank som eg har gått over til. Bra innskotsrenter. Grei bank å betala gjennom.
Dette er den første banken jeg kan si meg tilnærmet 100% fornøyd med. Gode betingelser på brukskonto/sparing og boliglån (fordel med OBOS-medlemskap, men ikke noe krav). Kan bruke en app som er grei nok. Intet spesielt negativt å nevne.
Her i OBOS Banken som medlem i OBOS har jeg fått beste betingelser på markedet på boliglån, brukskonto sammen med VISA kort som er gratis og gode renter på spare- og boligkonto. Jeg flytter meg nå fra DNB som tilbyr mye omkostninger og dårlig kundeservice. Vi får se... :)