Santander har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Da jeg kjøpte bil gjennom forhandler så ble finansieringen gjort via Santander da denne forhandleren hadde avtale med de. Etter en uke ble jeg oppringt og fikk et bra tilbud om en ekstra forsikring. Denne skulle være så enkel at om jeg ble arbeidsledig så skulle de dekke avdragene i opptil 1 år. Da jeg 4 mnd senere ble nedbemannet grunnet nedgang i oljen så kontaktet jeg Santander. Fikk til svar at dette ikke ble gjeldende for meg da jeg var i olje bransjen og det ville være naturlig at det ville skje. Defor ville ikke denne forsikringen SOM JEG BETALTE FOR ikke dekke meg. Da jeg spurte hvorfor de da lot meg betale hver mnd på denne? De mente da at jeg ikke hadde oppgitt hva yrke jeg hadde. Jeg ba de sjekke samtalen som de sa de skulle ha i 6 mnd, men denne var dessverre ikke tilgjengelig... Jeg ba da om å få refundert summene jeg hadde betalt for forsikringen. Det var uaktuelt. Jeg ba da om at de stoppet denne forsikringen. Det var ikke mulig å gjøre via telefon. Da måtte jeg søke om å få avslutte den. Dette kunne jeg evt ta opp med kundeservice, så kunne de fortelle meg hvordan jeg kunne søke om skriftlig å få stoppet det. De er noen sleipe jæ...... :-/
Fakturaene kommer i posten to dager før forfall. Ved en anledning kom det ikke faktura i det hele tatt, og da jeg etterspurte den ble jeg informert om at den hadde blitt sendt fra Santander og at jeg derfor måtte betale renter på det utestående beløpet. Ved en anledning ble det sendt til feil adresse, og derfor kom faktura etter forfallsdato. Jeg kontaktet Santander og ble fortalt at jeg ikke skulle gå ekstra renter pga dette, men nå 6 mnd etter er det fortsatt renter på fakturaene jeg får. Eneste grunnen til at vi tegnet denne kontoen var fordi vi bygger hus og byggevarekjeden trengte at det skulle gå gjennom et kredittselskaper. Vi ble fortalt at det ikke ville komme ekstra kostnader på så lenge vi betalte fakturaer til forfall, men når vi ikke får fakturaene er dette vanskelig. Møtte ingen forståelse hos kundebehandler hos Santander. Nå skal vi bare få avsluttet denne kontoen - anbefaler den overhode ikke til noen!
Santander tok over her og nå som jeg aldrig har hatt noen problem med. Bare tull og ingen forståelse etter Santander tok over! Aldrig om jeg bruker disse! Kjæresten blir trakassert hver uke for rot de har gjort!!
Du kan forberede deg å sitte i telefonkø i minst halvtime og betale 8 kroner per minutt hvis de har gjort noen feil. Feilene i fakturaer, overfakturering, 125 NOK i fakturagebyr når de fakturerer hver eneste bompassering av leasing-bil. Styr unna!
Enkelt å få lån, å få det utbetalt.. Men når det kom til å få vite korrekt restbeløp på lån når bilen skulle selges viste seg å være helt umulig.. Fikk vite en sum av dem, så da satte jeg ned prisen på bilen til 2000 kroner mer en det Santander hadde oppgitt som restbeløp.. Bilen vart solgt men da viste det seg at det gjensto 7000 mere en det Santander hadde sagt til meg, å da hadde jeg i tillegg betalt 2 avdrag til på lånet.. Fikk lite medhold av santander når jeg tok dette opp med dem.. Jeg betalte inn det som manglet for å få innfridd lånet mitt hos dem, men det tok nesten 2 måneder med telefoner og lovnader fra Santander om at innbetaling var satt i gang og nå snart osv osv.. Og når de endelig klarte å innfri lånet fikk jeg regning på nesten 3000 i rente omkostninger de 2 månedene de brukte på å få innfridd lånet. Tegnet jo låneforsikring når jeg kjøpte bilen, og den beholdt jeg etter at jeg solgte bilen. Har betalt alle regninger jeg har fått fra dem på denne forsikringen.. Ringte for å si opp den forsikringen og da viser det seg at jeg må betale 2000 i omkostninger der og, selv om jeg har betalt alle regningene fra dem.. Vet ikke om det er ren svindel eller manglende kompetanse hos de som jobber der.. Men kan si med sikkerhet at jeg aldri skal betal ei krone i avdrag eller rente til Santander igjen.
Umulig å få oppdaterte sider, der man har en oversikt over lån, restbeløp osv. Vil ikke anbefale Santander.
Det er enkelt å få lån hos dere og det bra, jeg har ikke hatt noe problem med det.