Sbanken har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Bestemte meg tvert for å avslutte mitt kundeforhold etter at det ble bestemt at DNB kjøper opp Sbanken. Var kunde i over 20 år. Sbanken er heller ikke det de engang var. Innskuddsrentene er elendige. Oppfordrer alle kunder til å bytte bank, for å si fra at vi ikke aksepterer at de store kjøper opp de små og ødelegger konkurransen i markedet.
Har vært kunde hos skandiabanken/sbanken fra den ble etablert i Norge og det har vært en bra bank for meg i over 20 år. Nå som dem ble slukt av en bank som ligger helt sist av alle på kundetilfredshet, er mitt kundeforhold over. Jeg vil ikke være med på nedturen..
Nå er Sbanken kjøpt av DNB. DNB alså Norges verste bank, jeg vil ikke ha noe med de å gjøre så jeg har byttet bank.
Ser at det er mange med negativ holdninger, som ikke forstår en 'dritt' av finansmerkedet... Sbanken har selvfølgelig ikke latt seg kjøpe opp av DNB. Det er aksjeeierne som har solgt banken, for å tjene penger på aksjene sine. Grådighet? Ja, kanskje det, men det er nå engang slik aksjemarkedet fungerer. Jeg har vært kunde helt siden Skandiabanken dukket opp på det norske markedet i 2000. Jeg har bare gode erfaringer med tjenestene deres, det være seg telefon-support, såvel som app-utviklinga deres, gjennom årene. At oppkjøpet fra DNB, over natten skulle gjøre Sbanken til en 'drittbank' finner jeg høyst urimelig... Jeg forstår at mange er skuffet, og kjenner på frustrasjonen. Det er og gjør jeg også!
Plutselig hadde jeg vært kunde hos Sbanken i over 8år, men nå er det altså slutt. Gikk ikke over fra DNB for så å bli tvunget tilbake som kunde dit igjen og føyer meg derfor inn i rekken av Sbanken kunder som går over til Bulder. Sbanken har alltid hatt flott kundeservice uten om og men (får jo såvidt snakket med noen i DNB, noen som husker den hersens stemmestyrte menyen på kundeservice som ALDRI fungerte?), tipp topp app sammenlignet med det DNB hadde i kjempelang tid, og vært tidligst ute med å tilby ting som Google Pay. Tidligere har jeg alltid anbefalt venner og bekjente Sbanken, men det skipet har nå seilt.
Tidligere var det en kontinuerlig utvikling mot en bedre bank, bedre tjenester, mer valgfrihet, ekte innovasjon. Men det har snudd mot mer og mer problemer med tjenester, og dårligere brukervennlighet i app og nettbank. Når så DnB får overta, er det ikke lenger håp - forlater skuta.
Når Sbanken -- som lenge har vært banken med de mest fornøyde kundene, lar seg kjøpe opp av banken som har de minst fornøyde kundene ... da kan det ikke sies at de har tenkt veldig mye på sine egne kunder. Men noen på toppen har nok tjent godt på det! Oppkjøpet gjør dessverre at jeg må forlate Sbanken etter 13 år som kunde. Jeg kan ikke se at noe positivt skal komme for meg som kunde etter dette tragiske ekteskapet.