Sparebanken Øst opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Altså jeg har ringt i dag til Sparebank Øst og spørre om hvorfor eff rente er så høy på min boliglån! Og hvorfor dere ikke følge de retningslinjer, lovverket og da får jeg svar om at du har bra rente på din boliglån når den er på 280% og andre tilby 175% alle banken har satt sin rente ned etter siste rente kutt men ikke Sparebank Øst, føler meg utrolig urettferdig behandlet
Alltid lang tid for og komme i kontakt med kundeservice, det virker som de ikke vil ha kunder. Får alltid beskjed at sentralbordet har så mye og gjøre, de skal ringe opp igjen. Hadde i dag storé problemer med og komme inn i nettbank, 3 ganger kontaktet jeg kundeservice for og få hjelp, tilbakering varierte fra 12 min, 18 min og 40 min, etter min mening altfor dårlig, dette er ikke første gangen. Selv om jeg fortsatt er kunde etter 8 år, vurderer jeg og avslutte kundeforholdet, for de som vurderer sparebanken øst som sin bankforbindelse, TENK dere om.
Byttet til Sparebanken Øst for noen år siden, fikk en ok start rente. Men allerede etter første mnd ble renten økt. Økte på alle justeringene til norges bank, senker ikke renten i samme takt. De valgte nå å senke 0,45%. Fryktelig dårlig etter min mening!
Flyttet boliglånet fra Gjensidige til DinBank (en del av Sparebanken Øst konsernet) for noen år siden. De har vært raskt ute med å nedjustere renter ved markedsendringer. Nettbanken og appen deres fungerer bra. De har hyggelige medarbeidere og man får som oftest svar i nettbanken innen et par dager. Er generelt svært fornøyd med mitt kundeforhold hos dem.
Gjelder Din bank, et produkt under sparebanken Øst: Nettbanken er helt grei. Søknader om lån går helt OK og alt kan gjøres på nett som forventet. Positivt: De har i det siste året systematisk annonsert med markedets beste boliglånsrente eller veldig nære. Negativt: Du får denne renten i omlag en måned før det begynner å renne inn renteendringsbrev i innboksen din, som øker renter med minst 0.1% hver gang; Til tross for at tilbudet på forsiden ikke endrer seg eller tilogmed går ned. Om du klager anerkjenner de situasjonen og retter rentesatsen din. Helt til det hele starter igjen. Slik tjener Din Bank penger, og du ender opp med å ikke ha betalt i nærheten av den renta du trodde du kom til å få.
Som pensjonist, med utfordringer om å styre den elektroniske hverdagen med koder og passord, det oppløftende å møte en hyggelig, utholdende dame som loset meg gjenoppretting av mobilbank og tilgang til nettbank. Hun var med meg på telefonen helt i mål. Takk
Har korte åpningstider på kundeservice-telefonen og kundeservicen virker noe uprofesjonell med en del glipper, treg saksbehandling og vanskelig å få kontakt med kundebehandler. Nettbanken er langt bak DNB sin (som vi hadde før) i brukervennlighet.