Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Sparebanken Sør
3.1
60 verifiserte omtaler

Sparebanken Sør omtaler og erfaringer

Ingen trend

Sparebanken Sør har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
60 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#36
Bra
Sparebanken Sør er rangert
#36 av 116 dagligbanker
37%
Dårlig
37% anbefaler Sparebanken Sør
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 60 omtaler om Sparebanken Sør

FILTRER OMTALER
14
9
5
12
20
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Sparebanken Sør
Sparebanken Sør har 60 verifiserte omtaler på Bytt.no

Det er en bank som må holde seg langt unna, meget dårlig kundebehandling

Omtale av  Alldri

Sparebanken sør gjør forskjellsbehandling på kundene sine, og ikke minst dårlig kundebehandling. De sa til meg du får aldri lån her i sparebanken sør, samme dag fikk lån på samme vilkår fra 2 andre banker. vi har god økonomi, helt latterlig.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Sparebanken Sør?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Vært kunde hele livet mitt

Omtale av  Eirik

God kundebehandling. Kan bli bedre på å låne ut penger samt gi bedre rente til kundene sine.

Lav kompetanse og dårlig kundeservice

Omtale av  Sandra P. M

Vi bytter nå bank etter en forferdelig prosess med kjøp/salg av bolig. Vi har opplevd feil i alle deler av prosessen - alt fra små feil til feil i utbetalinger og at feil sum ble lagt til som lån i nettbanken (!). Ved kontakt med vår rådgiver i banken, har vi blitt mottatt med dårlig service og ingen evne til å rådgi oss i viktige avgjørelser. Vår opplevelse er at kompetansenivået er sjokkerende lavt, og vi har faktisk vært alvorlig bekymret for om oppgjør osv har blitt gjennomført på riktig måte. Kommer aldri til å anbefale eller benytte oss av denne banken igjen.

Friendly staff yet unpredictable and chaotic service

Omtale av  Magnus

What characterizes a good bank? You only need them once a year! I unfortunately needed Sparebanken Sør a few times too many. I ordered BankID, which resulted in a new Visa card being sent to an address I didn't live anymore for about 5 months. As your adress in your Nettbank is linked to the adress registered in Folkeregisteret, it is still a mistery how this could happen. Anyway, as soon as that had been cleared up it took another 5 days until I received access to my Nettbank. Apparently my access codes had changed, but since I never received my BankID credentials, I couldn't access my Nettbank for quite some time. The next message I received was a request to come down from Oslo to Kristiansand to order my BankID, to identify myself and to prove that I spoke a sufficient level of Norwegian (which I do). I took a day off work (holiday) and booked a train ticket to Kristiansand (for the foreigners reading this, a one way journey takes 5 hours). At the office I was promised an email with the missing credentials. After two days I still hadn't received anything. By phone I contacted the customer service, however, no one could find any proof of my visit to the bank office. In the meantime I still didn't have access to Nettbank. Anyway, I then received an email with the correct login credentials. All together I didn't have access to my Nettbank for over 6 days. Which is a bit too long when one has to pay bills. But still, that new VISA card that has been sent to my old adress hadn't been found yet, nor has a new card been sent to the correct adress. The next issue recently occured. Last Saturday morning I suddenly couldn't use my debit card anymore. At the trainticket office they said it was somehow not valid anymore (although it says on the card it's valid until 2020). I went into Nettbank and found out NO active cards where registered to my account. Since it was a Saturday, I couldn't do anything but wait since the bank is closed during the weekend. First thing I did on Monday is to call the bank to find out what was going on. Unfortunately the lady that' was supposed to handle my case wouldn't be at work until Wednesday. And no one else had any idea what was going on, or was willing to try to find out. That means I won't be able to do any payments by card, nor am I able to withdraw any cash. That's difficult, especially when one has to travel for work...and eat. Anyway, from a staff point of view this all probably makes perfect sense. Yet, from a customer point of view it feels completely unsafe, unpredictible and untransparent. Especially when no one seems to be willing to take the effort to find out what is going on and explain it to me. I hope this comment serves as an encouragement to improve these 'simple' basics for future customers. I think however I need to switch for another bank. This takes too much time and stresses me out.

Bra renter på bolig lån

Omtale av  Xhavid H

Bra service tar saken seriøst og bra renter på lån

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Dårlig kundebehandling

Omtale av  Paul

Jeg har vært kunde hos Sparebanken Sør i mange år. Før dette brukte jeg Sparebanken Pluss som har slått seg sammen med Sparebanken Sør. Jeg fikk veldig uprofesjonell og rotete behandling da jeg kontaktet banken angående så enkel sak som å flytte forfallsdato av mitt lån. Jeg kontaktet banken 3 ganger men dette resulterte i utrolig rot på mitt bankkonto; dobbel trekkning av lån og andre ubehageligheter. Jeg prøvde å kontakte min kunderådgiver 3 ganger men han var ikke tilgjengelig.

Hadde akkurat fylt 15 og bestilt meg BankID med det skjedde jo selvfølgelig en feil

Omtale av  Stephan S

Klomser vekk alt og bruker helt synsyk lang tid!!! Hadde akkurat fylt 15 og bestilt meg BankID med det skjedde jo selvfølgelig en feil ,error og alt det der. Så fant de ut at BankBrikken ikke var koblet opp til navnet mitt og når har dette gått over to uker!! Og nå har de sendt meg en ny bankId og det tar en uke før den kommer!! 3 uker for BankID!!

Sparebanken Sør har 60 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Sparebanken Sør mener

Sparebanken Sør

Har tilegnet profilen
Sparebanken Sør deltar på Bytt.no

Sparebanken Sør har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Sparebanken Sør besvarer omtaler

Sparebanken Sør har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Sparebanken Sør henter ikke inn tilbakemeldinger

Sparebanken Sør benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR