Storebrand Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Etter å ha byttet til Storebrand bank for tre uker siden finner jeg fortsatt ikke fram i nettbanken og må rote rundt eller få hjelp fra google for å finne det jeg skal ha. Betalinger dukker opp og jeg tror de blir belastet, men så forsvinner de igjen og jeg ender opp med å være på etterskudd med regningene mine. Nettbanken er den dårligste jeg har vært borti, den er ikke intuitiv i det hele tatt og veldig lite brukervennlig. Det er for eksempel ikke mulig å endre en fast overføring, den må i stedet slettes og legges inn på nytt. Med mindre jeg ikke har klart å skjønne riktig fremgangsmåte her heller. På grunn av lån må jeg ha lønnskonto i Storebrand innen tre måneder, men så håpløs som denne nettbanken er kommer jeg til å overføre alt tilbake til min gamle bank og heller betale regninger derfra. Storebrands nettbank er rett og slett for dårlig! Fallhøyden når jeg kom fra Sbanken med tidenes beste nettbank er selvsagt stor, men her må de skjerpe seg!
Renten på boliglån er lav, derfor jeg ble kunde. Men som mange andre skriver her. Nettbanken er ubeskrivelig dårlig. Var vandt til DNB sin nettbank fra før, og den er i en helt annen liga. Dem har klart å gjemme vekk vanlige funksjoner man er ute etter i nettbanken. Den ser ved første øyekast enkel ut helt til du innser at du ikke klarer å finne frem til noe som helst på en intuitiv måte.
Byttet til Storebrand da vi fikk den beste rente på boliglånet vårt der, men måtte da også benytte de som vår dagligbank med blant annet nettbank. Kom fra Skandiabanken og hadde ingen formening om hva som skulle møte meg. Det ble ikke noe hyggelig møte. Nettbanken til Storebrand er uoversiktlig, har ofte feil, den er treg og den mangler masse funksjonalitet jeg hadde tatt for gitt. I tillegg må man signere absolutt alt man gjør med bankid. Vurderer seriøst om det er verdt de 1000 lappene jeg sparte på å flytte lånet. Det er helt sikkert ikke en bank jeg kommer til å bli værende hos om det ikke skjer endringer i nettbanken. Skal la det telle litt positivt at de jeg har snakket med i bank da har vært veldig hjelpsomme.
Synes det er en bra bank med gode nett tjenster, funker godt til mitt bruk.
Hos Storebrand får man forskjellig svar avhengig av hvilken kunderådgiver man møter. Det kan ha store konsekvenser for deg som kunde. Dårlig nettbank. Ofte feilmelding.
Først sendte jeg søknaden om boliglån til Storebrand, dagen etter en hyggelig saksbehandler kontaktet meg og trengte noen dokumenter før de behandle søknaden min. Eks. De trengte skattemelding for året før, siste 2 lønneslip og andre dokumenter relevant til skattemelding. Etter at jeg sendte alle dokumentene. 2 dager etter fikk jeg innvilget boliglån med laveste rente, nemlig 1.99%. Prosess behandling er ganske kjapt det tok bare 4 dager, de jobber på høy nivå for å fullføre søknaden din så fort som mulig. Ærlig talt, jeg er imponert over Storebrand boliglån prosessen. De som er bra, via en link som du får fra Storebrand etter at du har sendt søknaden, kan du sjekk statusen på søknaden, i tillegg laste opp dokumenter.
Vi søkte om boliglån hos flere banker og fikk best rente hos Storebrand, så det er jo egentlig positivt. Men da vi tok opp opp lån hos dem, måtte vi også opprette lønnskontoer her, og dermed måtte vi også benytte oss av nettbanken deres, og den er *virkelig* dårlig. Jeg har tidligere vært kunde hos Skandiabanken, og der syns jeg nettbanken var ganske enkel å bruke; intuitiv og oversiktlig. Hos Storebrand gruer jeg meg hver gang jeg må bruke nettbanken, for den er så knotete å bruke. Ofte er den også veldig treg, og det er ofte funksjoner som ikke virker, f.eks. At jeg nettopp ikke fikk opp en oversikt over AvtaleGiro-avtalene mine, fordi "tjenesten er ikke tilgjengelig". Jeg tror jeg skal forsøke å ordne det sånn at jeg får overført penger hver måned til Skandiabanken-kontoen, sånn at jeg bare kan bruke den nettbanken, og slipper å bruke Storebrands nettbank i det hele tatt.