Storebrand Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Hos Storebrand får man forskjellig svar avhengig av hvilken kunderådgiver man møter. Det kan ha store konsekvenser for deg som kunde. Dårlig nettbank. Ofte feilmelding.
Først sendte jeg søknaden om boliglån til Storebrand, dagen etter en hyggelig saksbehandler kontaktet meg og trengte noen dokumenter før de behandle søknaden min. Eks. De trengte skattemelding for året før, siste 2 lønneslip og andre dokumenter relevant til skattemelding. Etter at jeg sendte alle dokumentene. 2 dager etter fikk jeg innvilget boliglån med laveste rente, nemlig 1.99%. Prosess behandling er ganske kjapt det tok bare 4 dager, de jobber på høy nivå for å fullføre søknaden din så fort som mulig. Ærlig talt, jeg er imponert over Storebrand boliglån prosessen. De som er bra, via en link som du får fra Storebrand etter at du har sendt søknaden, kan du sjekk statusen på søknaden, i tillegg laste opp dokumenter.
Vi søkte om boliglån hos flere banker og fikk best rente hos Storebrand, så det er jo egentlig positivt. Men da vi tok opp opp lån hos dem, måtte vi også opprette lønnskontoer her, og dermed måtte vi også benytte oss av nettbanken deres, og den er *virkelig* dårlig. Jeg har tidligere vært kunde hos Skandiabanken, og der syns jeg nettbanken var ganske enkel å bruke; intuitiv og oversiktlig. Hos Storebrand gruer jeg meg hver gang jeg må bruke nettbanken, for den er så knotete å bruke. Ofte er den også veldig treg, og det er ofte funksjoner som ikke virker, f.eks. At jeg nettopp ikke fikk opp en oversikt over AvtaleGiro-avtalene mine, fordi "tjenesten er ikke tilgjengelig". Jeg tror jeg skal forsøke å ordne det sånn at jeg får overført penger hver måned til Skandiabanken-kontoen, sånn at jeg bare kan bruke den nettbanken, og slipper å bruke Storebrands nettbank i det hele tatt.
Nettbanken er så irriterende at jeg heller gjerne betaler litt ekstra rente for å være kunde i DnB. Jeg ble forbannet hver gang jeg skulle inn i nettbanken min hos Storebrand. Helt forferdelig. Rart at en så stor "bank" ikke har bedre nettbank. Egentlig utrolig irriterende, for jeg hater kundeservicen på DnB, men nettsiden til Storebrand er så elendig at den veier mer irritasjon imot.
Storebrand gir lav lånerente på boliglån og er i tillegg den av stor-bankene som har de mest bærekraftige investeringene. Kun Cultura bank som slår dem på bærekraft, men de har dessverre ganske dårlige betingelser. Storebrand har også flere gode indeksfond med lave kostnader!
Enkel fondshandel, trivelige rådgivere og en boliglånsrente som alltid ligger i teten blant konkurrentene. Forblir kunde inntil videre. :-)
As a foreigner who just got mortgage recently… Pros: 1. Customer service is good. My contact explained in detail about mortgage in English, because my Norwegian is poor. I got lots of help understanding financial terms. 2. Interest rate is low. After comparing several banks, Storebrand offers the lowest effective interest rate. I am happy to get mortgage for “young”, even though I am already over 35. Cons: Online banking system can be better. English version only modifies the major titles to English.