Svea Finans har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Sendt inn spørsmål 2 ganger med grei mellomrom, aldri fått svar. Betalingskrav får jeg derimot kjapt. Null kommunikasjon, 100% krav.
Litt vanskelig nettside, alltid tar litt tid for å finne det jeg trenger. Er heller ikke særlig glad i måtte ha kid nr for å overføre pengene til banken min, men ellers tilbyr de bra rente og har hatt gode renter på sparing i flere år så alt i alt er jeg fornøyd :) Nå er jeg nysgjerrig på høyere fast rente for 3 mnd.. satser på å prøve det snart
SVEA Finans har holdt en veldig konkurransedyktig rente på sin høyrentekonto over lang tid nå. Ingen begrensninger i antall uttak, ingen lokkerenter, ingen reklame-eposter eller noe tull. Nettsiden er litt vanskelig å forstå, men du lærer deg å bruke den etter en stund. Måtte bekrefte og forklare mitt kontobehov og bruk tre ganger før dem ga seg, men OK, jeg får det jeg er ute etter; høg rente over tid uten noen begrensninger.
Krevde 100kr for å refundere dobbeltbetaling av en faktura, som skyldtes feil i deres betalingsløsning
Kjøpte sykkel på UNAAS gjennom SVEA. Skulle være rente- og gebyrfritt i to år. Klumsete å måtte inn på SVEA sine sider å betale. Betalte første regningen der. Antok at den neste regningen ville komme rett i nettbanken så alt ville gå på avtalegiro der. Neida. Neste giro forfalt på betalingsdato fordi jeg hadde måtte gå inn på SVEA sine sider for å betale. Da ble hele beløpet automatisk flyttet til en "kredittkonto" hvor det er 23 prosent rente og gebyr på hver giro. Da jeg ringte og sa at jeg hadde betalt ble jeg fortalt at det ikke kunne flyttes tilbake. Nå ville jeg måtte betale full rente på hele beløpet i 2 år. Dette ville blitt kalt svindel overalt hadde det ikke vært lovlig. Det er en ren felle. Innfridde lånet mitt på timen og vil aldri anbefale SVEA til noen.
Tannlegekontoret mitt bruker Svea som betalingsløsning dersom du ikke har penger til å betale der og da. Jeg brukte den to ganger, skulle kanskje tenkt meg om, men uansett. Jeg betalte stødig på den første og alt gikk bra. Så fikk jeg en ny som jeg skulle betale på og det var her ting stoppet opp. Infpen her er at jeg valgte delbetaling, fordi jeg ikke kunne betale alt der og da. Jeg skulle betale den regningen til en bestemt dato, men betalte den ikke før fire dager etterpå, sammen med den andre. Jeg har bevis i min nettbank på at jeg har betalt begge regninger, så får jeg plutselig betalingsoppfordring fra Svea en måned etter at jeg har betalt den ene delbetalingen på den. Jeg gikk inn i nettbanken for å sjekke og der kunne jeg se at jeg hadde betalt begge to. Sendte melding til Svea i Påsken for å bevise dette. De svarte meg på epost en og en halv uke senere. Da fikk jeg en enkel melding om at de skulle sjekke det. Jeg ble litt lettet og skrev at jeg burde få refundering om det viste seg at jeg hadde betalt dobbelt. Jeg hadde da betalt den fordi jeg ønsket ikke noe mer problemer. De sa ja jeg skulle få refundering om det var tilfelle. Så fikk jeg melding igjen om at de hadde snakket med kreditor om at det var betalt inn penger, men det var på den andre, den jeg ikke har hatt problemer med. For deres del var saken avsluttet. Så de fullstendig ignorerte at jeg hadde nettbank bevis. Så jeg skrev tilbake igjen og poengterte de to tingene som jeg viste i nettbanken. Alt jeg fikk tilbake igjen uten at de gadd å gjøre noe mer var: Bekrefter at saken var avsluttet. Grunnen til mer panikk var at jeg før saken var avsluttet var at jeg så de hadde sendt den inn til inkasso. Etter en glipp i å sende inn penger på regningen. 4 dager! Den siste regningen skal jeg bli kvitt så fort så mulig og aldri mer bruke Svea igjen.
Nærmest umulig å finne igjen sin sparekonto hos Svea Finans. Kommer inn på innkasso sider og lignenede. Vær så snill å rett opp dette Svea Finans!