Svea Finans har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Sveafinans er ikke kundevennlig for kreditor. Kun for debitor. Om det kommer inn falske eller feil fakturer i dere systemer. Leger tannleger eller andre som ikke kan «kundeservice», bryr ikke Sveafinans seg om. De bryr seg bare om penger. De kjøper en faktura, om den er gyldig eller ikke. For dem er det bare drive inn penger. De veit at noen kjøp er «råtne egg». Det driter de i. De driter også i deg. Om du har fått en uriktig, eller falsk faktura. For dem er du et tall som heter «null». Du er jo ikke kunde. Du er en utgift , en kostnad om de ikke får inn pengene. Jeg har holdt på nå i 10 dager med e-post mellom Sveafinans og oppdragsgiver. En useriøs tannlege i Hamar. Hvor mange mennesker på over 70år hark ork og kunnskap til dette. Jeg har, og nå skal Sveafinans få møtte veggen. De får en klage av meg til Finanstilsynet, og om det neste blir forliksrådet med adv., og erstatning til meg, så «driter» jeg i dem. Som de driter i meg.
Kjøpte et produkt der forhandler hadde finansieringsavtale gjennom Svea, med kampanje på x antall mnd rentefri betaling osv. Med liten tekst på en relativt innviklet måte stod det i kontrakt at om en blir for sen med en innbetaling vil avtale omgjøres til en annen avtale. Betalte en faktura noen dager for sent ved en forglemmelse, og gikk dermed over natta fra 0% rente til 22% rente. Forsøkte å få til en dialog med kundeservice, men dette var helt håpløst. De var ikke verken hyggelig, imøtekommende eller ønsket å se på løsninger. Her er det helt klart en strategi om å utnytte småskriften i avtale til det fulle. Og det kan jeg si, det er ikke det enkleste å lese gjennom denne når den kommer opp på BankID på mobil. Ba om ny nedbetalingsplan på den nye avtalen, men det kunne de ikke sende meg. Det hele ble avsluttet med at jeg betalte inn utestående for å bli kvitt dette selskapet. Useriøst, og ga meg en vekker på at jeg nok har stolt litt for på at dette er en godt regulert bransje. Må du bruke Svea så blir mitt tips å opprette automatisk trekk på innbetalinger.
Utrolig dårlig kundeservice. Satte i gang avtale med de. Sender over sak. Får beskjed om at dette kan de ikke inndrive før du har betalt 2000,- i omkostninger. Ber om og si opp avtalen som er 10 dager gammel . Får beskjed at det er 3 måneder oppsigelse.
Ubrukelige folk som jobber der. Har brukt 3 mnd på en bot som er betalt, nå er det plutselig blitt 2 saker ut av en bot. Sender mail men ingen svarer.
Avsluttet sparekontoen min i banken alt gikk som smurt, med kjappe kundebehandler, men den elektroniske plattformen deres kunne vært bedre🤔
Jeg har lån via Svea og er utrolig fornøyd med de. De har hjulpet meg og har en veldig god kundeservice.
De trakk først penger automatisk uten at jeg hadde gjort noe eller fått det med meg. Så betalte jeg regningen selv og innså at den ble betalt 2 ganger. Fikk tilbake 100kr mindre fordi de hadde gebyr på tilbake betaling. Styr unna