yA Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Hadde i det lengste håpet at banken skulle rydde opp i disse problemene, men det bare fortsetter. Kontobelastninger en har hatt i årevis blir ikke automatisk betalt. Dette resulterer i purring fra firmaer. Kundeservice forsøker seg med at det ikke er dekning på konto - uten at dette undersøkes først når en henvender seg skriftlig. Dette er foreløpig ryddet opp i. Faste betalinger flytter seg mellom de konti jeg har - selv om jeg gang på gang har registrert på hvilke konti de skal belastes. De fleste beløp på kontooversikten er uten navn på hvem en har betalt beløpet til. Ikke mobilbank. Ingen ID-brikke. Det eneste jeg finner ved denne banken nå som er tilfredsstillende er renten på div. konti - og her finnes allerede flere konkurrenter. Mao her må en stor opprydding til for at jeg skal fortsette å bruke denne banken.
Ved betaling av efaktura får du ofte ikke utført utskrift av faktura detaljer. Du får heller ikke oppgitt navn på konto du har betalt efaktura til på kontoutskriften, bare kontonr. Umulig å få svar på kundesenter.
Har benyttet yA bank i mange år grunnet god rente og oversiktlig nettbank. Var veldig fornøyd når mobilappen kom ut. Etter fusjoneringen har mobilappen forsvunnet og nettbanken er blitt mindre brukervennlig. Å betale regninger er blitt en utfordring med mange feilmeldinger. Er svært overrasket over den dårlige kvaliteten på nettbanken og lav brukervennlighet. At yA Bank ikke har bedret dette det siste halvåret er bekymringsverdig.
Ringer etter 3 dager over forfallstid og spør om hvorfor du ikke har betalt. Litt panisk spør du meg. Med 22 prosent rente. Her snakker man maksimering.
Har aldri erfart maken til dårlig kundeservice. Det mest ekstreme tilfellet var da jeg skulle reise utenlands og trengte å få tak i de. I løpet av 2 uker var det ingen kontakt å få via telefon eller mail.
Etter å ha vært fornøyd yA-bankkunde i mange år, ser jeg meg nå om etter en annen bank. Dette er pga. den nye nettbankløsningen, som er mildt sagt tragisk! Helt utrolig at det går an å gå fra en bra og oversiktlig løsning, til en ny hvor ingenting fungerer... Du får ingen sum over fakturaer som ligger til forfall totalt. Det er som regel bare mottakers kontonummer som er synlig, ikke navn på hvem det er betalt til. Du kan ikke betale en faktura som ikke har KID, selv om det står "melding eller KID". Det lar seg ikke gjøre. Jeg sendte spørsmål, og fikk til svar at den type betaling må banken ordne for meg! Og masse mer... Jeg tenkte at alt dette var "startvansker" (som burde vært prøvd ut og løst FØR kunden skal bruke løsningen) og at det ville bedre seg, men det ser faktisk ikke ut til at det skjer noenting i det hele tatt. Nå har det jo gått måneder siden endringen. Kredittkortet fra yA-bank sa jeg opp umiddelbart etter den nye ordningen. Men jeg skal nå finne meg en ny bank for lønnskonto og betaling av fakturaer! Trenger du en oversiktlig nettbank - styr unna yA-bank!
Mangler info om eFaktura. Ikke mulig med innlogging med servicekode, men må gå tungvindt vei med kodebrikke etc.