Altibox Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
500 Mbs, virker i hele huset og i uterommet (4 m fra hus)
Stort sett ok, men til tider ustabilt nett. Kronglete løsning med å måtte bruke Altiboks sine nettsider for å få tilgang til innstillinger på ruter.
Prisen er for høy og kvaliteten står ikke i stil..
Ikke raskt internett. Varierende ytelse. Ikke så god kundeoppfølging
Stabilt og greit, men TV-boksen har problemer. Håper den enkelt kan byttes.
Har noen helt merkelige problemer med nettet. Ting funker ikke som forventet, og kundesenteret er lite samarbeidsvillige. Altibox har monopol i nabolaget mitt, og har dermed ikke noe annet valg.
Fikk brudd på fiber i juni 2023. Det ble ordnet en provisorisk løsning, da de ikke klarte å blåse ny fiber mellom huset og trafo. Juli 2024 og de har enda ikke fått ordnet med en permanent løsning på dette. Fiberen er koblet over bakken, først i en colaflaske, deretter kom noen og koblet om i en enkel koblingsboks. Har kontaktet de flere ganger, men ingen får fikset det ordentlig. I dag kom de uanmeldt og skulle utbedre problemet. De fikk ikke til annet enn å koble fra fiber og deretter reise avgårde med beskjed om at det forhåpentligvis kom noen for å gjøre en ny provisorisk kobling i løpet av morgendagen. Ringte til kundeservice for å forklare at dette ikke er godt nok, at jeg har hjemmekontor og er avhengig av at de i det minste gjør en provisorisk løsning med en gang. Endte med at kundebehandler sa jeg gjerne kunne bytte selskap og deretter la på. Jeg har ikke fått noe som helst kompensasjon eller vært holdt oppdatert om hvor saken står annet enn det jeg får ut av eksternt firma som sendes ut for å utbedre uten å få det til.