Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
GlobalConnect
2.6
377 verifiserte omtaler

GlobalConnect omtaler og erfaringer

Positiv trend

GlobalConnect opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.6
Middels
377 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#56
Forferdelig
GlobalConnect er rangert
#56 av 67 fiberleverandørerer
26%
Dårlig
26% anbefaler GlobalConnect
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 377 omtaler om GlobalConnect

FILTRER OMTALER
62
32
32
41
210
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om GlobalConnect
GlobalConnect har 377 verifiserte omtaler på Bytt.no

Stabiliteten i nettet er ikke tilfredsstillende.

Omtale av  Sverre

Tidvis ustabilt nett. Tidvis tregt nett. Dårlig rekkevidde i huset.

Svar fra GlobalConnect
21.09.2023 20:17

Hei Sverre, Dette ønsker jeg at du kontakter oss slik at vi kan rette opp i det! Vennlig Hilsen Feda | GlobalConnect

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med GlobalConnect?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Useriøst selskap

Omtale av  Thomas

Jeg skriver denne klagen for å uttrykke min dypeste misnøye med tjenestene jeg har mottatt fra selskapet deres. Jeg har vært kunde hos GlobalConnect siden selskapet var kjent som HomeNet. Fra begynnelsen av har jeg vært skuffet over kvaliteten på tjenestene deres. I 2023 fikk jeg besøk av en selger som lovet at jeg kunne oppgradere til fibernett uten å gjøre noen endringer i min eksisterende nettverksløsning. Jeg ble lovet at jeg bare ville få en ny ruter. Jeg inngikk en ny avtale med selskapet, men kort tid etter oppgraderingen oppdaget jeg at jeg hadde mistet VPN-tilkoblingen til serveren min hjemme. Dette førte til at jeg tapte masse penger i bedriften min. Jeg kontaktet GlobalConnect for å klage på dette, men de nektet å kansellere abonnementet mitt. De hevdet at jeg ikke kunne vise til noen skriftlig avtale fra selger. I tillegg har jeg vært skuffet over at selskapet deres har økt prisene sine uten å gi noen varsel på forhånd. Bindingstiden min har nå gått ut, men fiberen min er fortsatt låst til GlobalConnect. Dette gjør det vanskelig for meg å innhente tilbud fra andre leverandører. Jeg er svært skuffet over den behandling jeg har fått av GlobalConnect. Jeg mener at selskapet deres har brutt avtalen sin med meg og at de har opptrådt urettferdig.

Svar fra GlobalConnect
21.09.2023 20:16

Hei, Hei Andreas, Beklager å høre opplevelsen du har hatt med oss her, slik skal det ikke være. Jeg har dessverre ikke innsikt i saken din, men fint hvis du tar kontakt med oss på tlf eller chat slik at vi kan se på dette sammen. Vennlig hilsen Feda | GlobalConnect

Ingen internett snart 6 måneder

Omtale av  Anonym B

Svært misfornøyd med leveringstid, oppfølging og behandling av min sak. Jeg ble kunde og mottok en ordrebekreftelse i mars. Da jeg først kontaktet dere, ble jeg informert om at leveringstiden kunne være opptil 8 uker. Nå har det gått nesten 6 måneder, og jeg er fortsatt ikke på nett. Jeg har kontaktet kundeservice flere ganger i løpet av disse månedene, og det tar svært lang tid før noe skjer med saken min. For det første ble jeg ikke fulgt opp riktig. Dere sjekket ikke om jeg hadde riktig utstyr før oppkoblingsdatoen i juni. Etter flere samtaler med deres kundeservice, ble det klart at jeg manglet en Telenor-boks. Dere bestilte en montør, men hun kunne ikke komme før midten av juli. Etter dette hørte jeg ingenting fra dere i flere uker, og jeg måtte selv ta kontakt for å minne dere om at jeg fortsatt trengte hjelp. Da jeg kontaktet dere, hadde dere ingen kjennskap til at montøren hadde vært hos meg, og dere ba meg til og med bekrefte hennes besøk. Dere bestilte en ny montør, som kom først i begynnelsen av september. De sa alt var i orden nå, men jeg er fortsatt ikke på nett. Jeg har måttet vente i over én time hver gang jeg har ringt deres kundeservice. Dette har kostet meg mye tid, energi, og penger på ekstra 5G-data. Allerede i juni og juli spurte jeg deres saksbehandlere om dere fremdeles var i stand til å levere internett til oss, og fikk forsikringer om at dere kunne det og at dere skulle purre og følge opp saken. Basert på mine samtaler med dere, har jeg forstått at det ikke er en dedikert saksbehandler som følger opp min sak. Saken legges i en kø hvor man selv kan velge hva de vil prioritere. Jeg har flere ganger spurt om en eller annen kontaktinformasjon til deres drifts- eller hendelsesleder, slik at jeg kan rapportere denne saken. Dessverre har jeg blitt informert om at dere ikke kan dele slik info. Jeg ba til og med om å legge igjen en beskjed for at de kunne ta kontakt med meg, men fikk en tydelig "nei" som svar. Har dere ingen kundeansvarlig som håndterer saker som denne?

Svar fra GlobalConnect
21.09.2023 20:14

Hei, Først og fremst ønsker jeg å uttrykke min oppriktige beklagelse for den uheldige opplevelsen du har hatt med vårt selskap. Jeg ønsker å understreke at jeg ikke er fullstendig kjent med denne spesifikke situasjonen, men jeg er informert om at det forekom enkelte utfordringer med leveransene i den angitte tidsperioden. Jeg kan imidlertid ikke bekrefte om disse påvirket din tjeneste direkte. Når det gjelder den manglende leveransen, vil jeg påpeke at vi først kan ta stilling til dette etter at vi har fått anledning til å overta linjen fra Telenor. Først da kan vi initiere bestilling av en tekniker for å rette opp i situasjonen. Det er dessverre begrenset hva vi kan utrette på denne plattformen når det kommer til denne type problemstillinger. Jeg vil gjerne oppfordre deg til å ta kontakt via e-post, slik at vi kan grundig følge opp saken og søke en løsning. Vennligst benytt følgende e-postadresse: [email protected]. Vennlig Hilsen Feda | GlobalConnect

forferdelig

Omtale av  Andreas

ljuger til kunder og potensielle kunder. betryggende uttalelser av selger: ikke bruddgebyr o. l. ingenting selger sa stemte.

Svar fra GlobalConnect
21.09.2023 08:25

Hei Andreas, Beklager å høre opplevelsen du har hatt med oss her, slik skal det ikke være. Jeg har dessverre ikke innsikt i saken din, men fint hvis du tar kontakt med oss på tlf eller chat slik at vi kan se på dette sammen. Vennlig hilsen Isabel | GlobalConnect

Leverer ikke farten de lover

Omtale av  Dakrim

Jeg ble flyttet over fra Lynet, som jeg var fornøyd med, til GlobalConnect. Hos Lynet hadde jeg 250 opp / 250 ned. Denne hastigheten leverte de konsekvent. Så fikk mail om en liten prisøkning når de nå ble del av GlobalConnect, men tin gjengjeld skulle jeg få 1000 mbps opp og ned. Det får jeg ikke. Når jeg sjekker nedlastingshastigheten ligger den alltid et stykke under 250 mbps. Så jeg betaler altså mer for lavere hastighet enn det er lovet, og faktisk lavere enn det jeg fikk før. (Samme router, samme enheter, samme Speedtest-app)

Svar fra GlobalConnect
21.09.2023 08:22

Hei Dakrim, Takk for din henvendelse. Har dessverre ikke innsikt i målingene dine her, men fint hvis du tar kontakt med oss direkte på chat eller tlf slik at vi kan ordne opp i dette sammen. Vennlig hilsen Isabel | GlobalConnect Privat

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dårlig kundeservice

Omtale av  Sveinn

Dårlig teknisk hjelp og fakturaen har vert gjørt på en håpløs måte

Svar fra GlobalConnect
15.09.2023 15:50

Hei Sveinn Beklager å høre at du har hatt en dårlig opplevelse her med oss. Har dessverre ikke innsikt i saken din direkte, men gjerne kontakt oss direkte på chat eller telefon, slik at vi kan se på denne saken sammen med deg Vennlig hilsen Bjørn Tore | GlobalConnect Privat

Bare rot, ligner svindel

Omtale av  Theres

Avtalte bytte av leverandør i mai, skjedde ingenting. Da jeg fikk beskjed av min nåværende leverandør i måneskiftet aug/sep om at global Connect skulle ta over linjen ga jeg beskjed til begge at det var uaktuelt og jeg ville fortsette med min nåværende leverandør. Global Connect velger allikevel og blokkere linjen og jeg blir sittende i 2 uker uten nett og med tapt arbeidsinntekt. Jeg snakker med dem pr tlf og blir lovet at jeg IKKE skal få noen utgifter i forbindelse med dette. Får allikevel en regning på 5700 kr. Er dette måten å tjene penger på?

Svar fra GlobalConnect
12.09.2023 08:06

Hei Theres Beklager å høre opplevelsen du har hatt med oss her, slik skal det ikke være Har dessverre ikke innsikt i saken din direkte, men gjerne kontakt oss op chat eller 38 99 01 00, slik at vi kan få sett på saken sammen Vennlig hilsen Bjørn Tore | GlobalConnect Privat

GlobalConnect har 377 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til GlobalConnect mener

GlobalConnect

Har tilegnet profilen
GlobalConnect deltar på Bytt.no

GlobalConnect har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
GlobalConnect besvarer omtaler

GlobalConnect har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
GlobalConnect ønsker tilbakemeldinger

GlobalConnect benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR