HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg fikk et avbestillingsgebyr på 2500 kr. Uten noen som helst dokumentasjon. Skrev mail til Homenet at jeg anså dette som et svindelforsøk, og at fakturaen ikke ville bli betalt. Noe Homenet selvfølgelig ga blaffen i, og sendte allikevel inkassovarsel samt stengningsvarsel for min internettforbindelse. Stengningsvarselet mente de var hjemlet i Ecomloven. En lov som Homenet overhodet ikke skjønner noe av. Forøvrig er jeg heller ikke abonnent hos Homenet, og hvordan de eventuelt kunne stenge min internettforbindelse fikk jeg ikke noe svar på...Etter inkassovarselet klaget jeg dem inn for Finansklagenemda, og dagen etter fikk jeg mail fra Homenet at de beklaget inkassovarselet. Og etter ytterlig en uke fikk jeg mail om at de beklaget feilfaktureringen, og at den var trukket. Feilfakturering er forøvrig et galt ord å bruke på fakturaen. De burde skrevet at de beklaget svindelforsøket...
Hei Knut. Først og fremst må jeg bare beklage for at dette har skjedd. Her må vi bare legge oss flate for at vi har feilfakturert og beklage så mye for dette. Godt å høre at det ordnet seg til slutt. Vennlig hilsen Vilde | HomeNet
Fikk nylig tilsendt et gebyr på 1400,- som følge av at ny leietaker i min tidligere leiebolig hadde bestilt montør som monterte opp ny hjemmesentral. Homenet begrunner det i «brudd på avtalevilkår». Det uforståelige er at med så uklare og tvetydige avtalevilkår er det umulig for forbruker å oppfylle sine plikter etter avtalen, når en risikerer gebyr uavhengig av hvilken måte en etterstreber å oppfylle sin del av avtalen. Det er rett og slett helt bak mål at en som forbruker skal måtte betale for noe en annen person har bestilt, selv etter forsikring av homenets kundeservice-medarbeidere om at en ikke vil få noe gebyr dersom en foretar seg det som en blir rådet til (av Homenet selv!). Så, selv om du gjør som du får beskjed om av Homenet som avtalepartner og profesjonell aktør, risikerer du likevel at du sitter igjen med regninga til en annen kunde. For øvrig har undertegnede sendt inn klage til to avdelinger i Homenet damt snakket med flere kundeservice-medarbeidere uten å få noen form for svar eller avklaring i saken. Det fremstår ellers svært uprofesjonelt å pålegge en tidligere kunde et gebyr når internettet ikke har fungert etter kl. 18:00 i 1,5 år. Styr unna!
Hei Amalie, Jeg er ikke kjent med saken din, men dersom vårt utstyr fjernes ved utflytting vil man i henhold til våre avtalevilkår faktureres for utsendelse av montør, samt oppsett av ny sentral da dette utstyret ikke skal kobles ned, men følge boligen. Dette fremkommer også i avtalevilkårene man godtar ved å bli kunde hos oss. Ta gjerne kontakt med oss dersom noe er uklart. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net
Jeg tok kontakt med HomeNet 11.11.21 for å få fiber til nytt hus. De sa de ikke kunne love noe før 6-8 uker men de skulle gjøre det de kunne for å få det til før. Nå skriver vi 03.02.22, og vi har riktignok fått fiber, men de har ikke klart å sørge for at det er internett. Har hatt gjentatt kontakt, og fått diverse forklaringer på grunn. Sprikende forklaringer. Har blitt lovet oppdateringer opptil flere ganger. Ingenting skjer, ingen kan gi oss grunnen, og ingenting skjer. Har aldri opplevd så dårlig kundeoppfølging noe annet sted. Jeg går utifra dette er pga monopol, mao de har det ikke travelt fordi kundene kan ikke dra noe annet sted uansett. Elendig! Styr unna om du kan.
Hei, Erlend! Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Jeg er desverre ikke kjent med saken din men vil gjerne at du tar kontakt med oss på telefon 38 99 01 00 eller via vår chatløsning på www.homenet.no så vi kan finne en løsning på dette. Vi håper vi kan imponere deg mer i fremtiden enn hva vi har gjort til nå. Vennlig hilsen Kristina | Home_Net
Har fått en netttilkopling med et meshnett som ikke fungerer. Har vært i kontakt med kundeservice flere ganger, som ikke kan løse problemet, men hver gang lover at jeg i løpet av en dag eller to blir kontaktet av noen som skal hjelpe meg. Men jeg hører aldri noe, innen jeg igjen tar kontakt og blir lovet at det NÅ skal bli en løsning på problemet. Helt useriøst det hele.
Hei Einar, Dette hørtes ikke bra ut, og vi må bare beklage for opplevelsen du har hatt. Jeg kan ikke uttale meg om din sak på en offentlig kanal, men ta gjerne kontakt med oss slik at vi får rettet opp i inntrykket, samt funnet en løsning på problemene du opplever. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net
Nett er ustabilt, Kundestøtte blir for innviklet. Hastigheten som lovet er ikke i nærheten. 6 måneder til så er jeg tilbake til det gode gamle.
Hei Roger. Leit å høre at du har hatt denne opplevelsen med oss. Dersom du opplever ustabilt nett er det fint om du tar kontakt med oss direkte på telefon 38990100, chat eller mail slik at vi får tatt en feilsøk sammen med deg for å finne ut av hva som forårsaker dette. Vennlig hilsen Vilde | HomeNet
De er langt unna å holde det de lover når det gjelder hastighet. På det verste så klarer vi ikke å laste ned nettaviser.
Hei, Dersom du har problemer med din hastighet anbefaler jeg å ta en titt på denne linken https://www.homenet.no/hastighetstest/ , her finnes det mange nyttige tips som er grei å sjekke ut før man foretar en hastighetsmåling. Dersom dette ikke løser problemene dine er du velkommen til å kontakte oss via telefon eller chat for videre feilsøk. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net
Borettslaget jeg bor i innførte fiber fra Homenet rett før jul 2021. For så vidt greit med felles fiber, men da burde det funke! Fikk beskjed om at hvis jeg ønsket tv- tilkobling var det kun riks tv som var mulig!!!! Jeg hadde fra før eget bredbånd og Telia-tv, hvilket jeg var fornøyd med. Da montøren fra Homenet kom klippet han av kabelen til Telia! Tv-forbindelsen nå slår seg av flere ganger i døgnet, og må restartes minst en gang i døgnet. Siden Homenets fiber er trådløs burde vel hva som helst av tv-tilbydere være mulige! Dette er rett og slett diktatorisk! Jeg er både forbannet, opprørt og skuffet! Etter klagetelefon fikk jeg beskjed om å få tilsendt ekstra utstyr! Etter snart 20 dager har det fremdeles ikke kommet!
Hei Anne, Det var utrolig leit å se slik et dårlig inntrykk av nettverksløsningen vår. Vi ønsker gjerne å svare på eventuelle spørsmål rundt TV leverandører og hvem som kan være alternative hos deg. Teknologien som benyttes for å levere IPTV over fiber varierer hos forskjellige TV leverandører. Det er ikke alle teknologiene som fungerer godt over WiFi. Vi håper du kontakter oss på telefon 38 99 01 00 eller chat via vår hjemmeside om du skulle ha noen flere spørsmål, eller dersom utstyret ditt fortsatt ikke har kommet frem. Vennlig hilsen Håvard | Home_Net