NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Lover gull og grønne skoger når du bestiller og så blir du satt over til Kundeservice uten svar.
Opplever svært varierende hastighet, i 80% av tiden langt under 20 Mbit/s som skulle være maks hastighet (ADSL+ 20/1). De lover nok bare noe mellom 10-20, men vanligvis ligger vi et godt stykke under 10 MBit/s.
Fikk fiber fra nextgentel i dag og alt virker perfekt. Hastigheten er det jeg betaler for 60/60. Har testet ps4, pc spill, torrents og netflix ultra-hd og alt virker perfekt. Var litt skeptisk til nextgentel p.g.a dårlig omtale, men jeg må si meg meget fornøyd!
Etter å ha avsluttet abonnementet måtte jeg gjentatte ganger måtte ta kontakt med nextgentel for å få slettet fakturaer, purringer og andre henvendelser som jeg ikke skulle ha. De virket tilsynelatende behjelpelige hver gang jeg tok kontakt med kundeservice, og de var enige om at det var skjedd en feil og at dette var fakturaer jeg ikke skulle ha. Ettersom det derimot bare kom nye purringer viste det seg at ingen av kundebehandlerene faktisk hadde anledning til / klarte å rette opp i problemene. Kundeservicen bruker også lang tid på å svare. Produktet, altså bredbåndet, var stabilt men veldig tregt.
NextGenTel har monopol på hele kommunen jeg bor i. Nesten alle jeg kjenner er misfornøyd og vil bytte, men vi har ikke noe valg fordi det er KUN nextgentel som kan levere internett der vi bor. De har monopol, ingen konkurranse fra andre ISPer, og gjør derav det de vil med kundene. Per dags dato betaler jeg dyrt for fibernett 30 opp 30 ned. Får 2.5 opp 5 ned med veldig variabel ping. Ringer jeg kundeservice og venter 30 min på å bli besvart, ber de meg restarte routeren og gjøre andre meningsløse ting, når problemet ligger hos ISPs infrastruktur. Kundeservice antar alle kunder som ringer ikke vet bedre og sier de skal jobbe hardt med å ordne opp i problemene og at våres meninger er veldig viktig blablabla. NextJongUntel gi oss mulighet til å bytte!
Prøvde å bestille bredbånd via bredbåndsguiden, ringte inn etter en uke siden jeg ikke hadde fått noe bekreftelse på mail og ganske riktig ingenting var kommet inn i deres systemer. Dette var ingen problem, for de kunne fikse dette over telefon, men de nektet å gi meg samme prisen! 50 kr dyrere i mnd samt bindingstid. Ringte HomeNet etterpå å fikk billigere bredbånd enn den originale nettprisen hos NextGenTel, Snakkes aldri.
Det er 3. gang det har skjedd. Jeg ringte Nextgentel og de sa at det var noe gammelt som henger igjen i systemet og at jeg måtte forholde meg til ny slutt dato. Dette er ikke holdbart. Nextgentel kan ikke drive slik. Man får aldri avsluttet abonnementet. Du får ikke hjelp av kundesupport.