⚠️
Blakk Week på
strøm mobil bredbånd forsikring lån
Spar opptil 20 000 kr
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert desember 2024
NextGenTel
3.2
2 200 verifiserte omtaler

NextGenTel omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
2 200 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#4
Utmerket
NextGenTel er rangert
#4 av 67 fiberleverandørerer
37%
Dårlig
37% anbefaler NextGenTel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 2 200 omtaler om NextGenTel

FILTRER OMTALER
463
334
227
194
982
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel
NextGenTel har 2 200 verifiserte omtaler på Bytt.no

Varierende (dårlig) Hastighet

Omtale av  M

Opplever svært varierende hastighet, i 80% av tiden langt under 20 Mbit/s som skulle være maks hastighet (ADSL+ 20/1). De lover nok bare noe mellom 10-20, men vanligvis ligger vi et godt stykke under 10 MBit/s.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Fornøyd kunde

Omtale av  Kenneth

Fikk fiber fra nextgentel i dag og alt virker perfekt. Hastigheten er det jeg betaler for 60/60. Har testet ps4, pc spill, torrents og netflix ultra-hd og alt virker perfekt. Var litt skeptisk til nextgentel p.g.a dårlig omtale, men jeg må si meg meget fornøyd!

Anbefales på ingen måte ikke

Omtale av  Anders

Etter å ha avsluttet abonnementet måtte jeg gjentatte ganger måtte ta kontakt med nextgentel for å få slettet fakturaer, purringer og andre henvendelser som jeg ikke skulle ha. De virket tilsynelatende behjelpelige hver gang jeg tok kontakt med kundeservice, og de var enige om at det var skjedd en feil og at dette var fakturaer jeg ikke skulle ha. Ettersom det derimot bare kom nye purringer viste det seg at ingen av kundebehandlerene faktisk hadde anledning til / klarte å rette opp i problemene. Kundeservicen bruker også lang tid på å svare. Produktet, altså bredbåndet, var stabilt men veldig tregt.

Som å bo i Nord Korea

Omtale av  Anonym

NextGenTel har monopol på hele kommunen jeg bor i. Nesten alle jeg kjenner er misfornøyd og vil bytte, men vi har ikke noe valg fordi det er KUN nextgentel som kan levere internett der vi bor. De har monopol, ingen konkurranse fra andre ISPer, og gjør derav det de vil med kundene. Per dags dato betaler jeg dyrt for fibernett 30 opp 30 ned. Får 2.5 opp 5 ned med veldig variabel ping. Ringer jeg kundeservice og venter 30 min på å bli besvart, ber de meg restarte routeren og gjøre andre meningsløse ting, når problemet ligger hos ISPs infrastruktur. Kundeservice antar alle kunder som ringer ikke vet bedre og sier de skal jobbe hardt med å ordne opp i problemene og at våres meninger er veldig viktig blablabla. NextJongUntel gi oss mulighet til å bytte!

Horribel kundebehandling

Omtale av  Fylkesnes

Prøvde å bestille bredbånd via bredbåndsguiden, ringte inn etter en uke siden jeg ikke hadde fått noe bekreftelse på mail og ganske riktig ingenting var kommet inn i deres systemer. Dette var ingen problem, for de kunne fikse dette over telefon, men de nektet å gi meg samme prisen! 50 kr dyrere i mnd samt bindingstid. Ringte HomeNet etterpå å fikk billigere bredbånd enn den originale nettprisen hos NextGenTel, Snakkes aldri.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Avbestilling blir kansellert hele tiden og uten grunn

Omtale av  Manton

Det er 3. gang det har skjedd. Jeg ringte Nextgentel og de sa at det var noe gammelt som henger igjen i systemet og at jeg måtte forholde meg til ny slutt dato. Dette er ikke holdbart. Nextgentel kan ikke drive slik. Man får aldri avsluttet abonnementet. Du får ikke hjelp av kundesupport.

Amatører

Omtale av  Torbjørn S

Hadde stabil og bra hastighet, men når ruter tok kveld ble det problemer. Fikk en etter to uker som var defekt. Ringte kundeservice og traff dær en nebbet dame som ikke ville sende ny. Traff senere på dagen en herre som skulle sende, det var i går. Har enda ikke mottatt mail på bekreftelse.

NextGenTel har 2 200 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel mener

NextGenTel

Har tilegnet profilen
NextGenTel deltar på Bytt.no

NextGenTel har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NextGenTel besvarer omtaler

NextGenTel har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NextGenTel ønsker tilbakemeldinger

NextGenTel benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR