Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Very inconsistent and slow wifi. TV doesnt work either, but that's another subject. Today, the wifi has been down for 4 hours again. No internet whatsoever. Also, 3 months ago some guy in our apartment complex confused his apartment number with ours and they just cancelled our internet. Without any verification.. So anybody can just call and cancel other people's internet?! It took 2 weeks to set it up again. Horrible customer service
Ustabilt nett, hastighetene hopper opp og ned i hytt og pine. Får som regel meste parten av tiden mindre enn det du betaler for ang. hastighet. Kundeservice sender deg bare videre og videre til du ender opp hos samme personen du startet hos. Ingen som vil ta ansvar.
Etter over ett år som kunde med periodevis ustabilt nett, ryker hele nettet på mandag denne uken. Etter kontakt med en forsåvidt hyggelig medarbeider i telenor, fikk jeg beskjed om at dette skulle de ordne. De hadde ledige teknikkere i mitt område allerede neste dag, og dette skulle ordnes neste dag, eller seinest etter 2 dager. Nå er det fredag, det er fortsatt ikke nett i huset, og de sier at de ikke får ordnet det før godt over helgen. Ved kontakt ved kundeservice møter jeg liten forståelse, og heller ingen tilbud om noen form for kompensasjon. Aldri vært borti lignende, og forstår meget godt at de jevn over har forferdelige tilbakemeldinger
Telenor er noe av den værste drittbedriften man kan få tak i. Anbefaler Chili mobil, en bedrift som ikke flår kundene sine. vi byttet dit nå de la ned kobberlinjene til boligen på èn måneds varsel og begynte å kreve at vi bestilte det mye dyrere (og trafikkbegrensende) mobile bredbåndet dems. Merk at denne korrupsjonsdømte bedriften bruker milliarder i utlandet, men har ikke råd til å vedlikeholde internett til sine eksisterende norske kunder. Ligg unna!
-Melder til Telenor at bredbåndsruteren de har solgt meg er ustabil. Får til svar at det gidder de ikke gjøre noe med men jeg kan leie en ny for enda flere penger. Fikse eller erstatte den jeg allerede har betalt for er ikke et tema. -Forklarer at det ikke er interessant, da kjøper vi heller annen ruter eller bytter leverandør. "Ok. Da får du gjøre det." er svaret. Tenker vi bytter privat og tar en prat med IT-ansvarlig i vårt firma. De 3500 abonnementene vi betaler for kan vi uten problem flytte til en bedre leverandør.
Ble forespeilet et veldig godt resultat ved bytte fra kobbernett til mobilt bredbånd. Resultatet ble imidlertid et tregt internett, som gjerne ikke åpner sider/nettsteder som før var raske å åpne. Ved klage ble jeg gjort kjent med at min kobberlinje var sanert. Har enda ikke fått tilbakemeldig fra klageavdelingen (?).
Telenor lover at en blir tilbudt "ny og framtidsrettet løsning, og opprettholder eksisterende tjenester frem til ny er klar og fungerer" mens de faser ut kobbernettet. Med utfasingen kom en bevilgning på 50 millioner i statsbudsjett til utbygging til husstander uten tilbud om bredband basert på kobbernettet der det ikke finnes annet tilbud for bredband på kommersielt grunnlag. Telenor har ikke bare latt vær å tilby "nye løsninger", de har også vært HELT ute av stand til å gi svar på hva vi skal gjøre når vi nå står uten kobberlinje og 4g. Ved første kontakt i September, ville de ikke snakke med oss - og viste til at de kun var "underleverandør", til tross for at Telenor hadde pålagt alle som leverte interenett via deres kobberlinjer å si opp sine kunder. Kontaktet de pånytt, og de "oppretta sak" på dette 13.desember, med lovnad om å bli kontaktet innen syv dager. Det skjedde ikke. Kontaktet de pånytt 23.januar, de oppretta igjen "sak" med lovnad om å bli kontaktet innen 14 dager. Kontaktet de pånytt i dag, 21 dager senere, hvor første kundebehandler sier hun skal undersøke saken - setter meg på vent, og deretter legger på. Andre kundebehandler var heldigvis mer behjelpelig, samt vennligere enn samtlige av de jeg tidligere hadde vært i kontakt med, men kunne ikke hjelpe. Telenor har tydeligvis aldri hatt noen plan for hva de skal gjøre med kundene som faller utenfor kommersielt tilbud når kobbernettet fases ut. Dette er kynisk behandling av mennesker i distriktsområder! Internett er en elementær del av moderne infrastruktur, noe Telenor - til tross for å være i en "moderniseringsprosess" ikke ser ut til å ha forstått omfanget av. Jeg er sjokkert over Telenors behandling av denne saken, og den nærmest totalt fraværende kundeservicen de har utvist.