Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
-Melder til Telenor at bredbåndsruteren de har solgt meg er ustabil. Får til svar at det gidder de ikke gjøre noe med men jeg kan leie en ny for enda flere penger. Fikse eller erstatte den jeg allerede har betalt for er ikke et tema. -Forklarer at det ikke er interessant, da kjøper vi heller annen ruter eller bytter leverandør. "Ok. Da får du gjøre det." er svaret. Tenker vi bytter privat og tar en prat med IT-ansvarlig i vårt firma. De 3500 abonnementene vi betaler for kan vi uten problem flytte til en bedre leverandør.
Ble forespeilet et veldig godt resultat ved bytte fra kobbernett til mobilt bredbånd. Resultatet ble imidlertid et tregt internett, som gjerne ikke åpner sider/nettsteder som før var raske å åpne. Ved klage ble jeg gjort kjent med at min kobberlinje var sanert. Har enda ikke fått tilbakemeldig fra klageavdelingen (?).
Telenor lover at en blir tilbudt "ny og framtidsrettet løsning, og opprettholder eksisterende tjenester frem til ny er klar og fungerer" mens de faser ut kobbernettet. Med utfasingen kom en bevilgning på 50 millioner i statsbudsjett til utbygging til husstander uten tilbud om bredband basert på kobbernettet der det ikke finnes annet tilbud for bredband på kommersielt grunnlag. Telenor har ikke bare latt vær å tilby "nye løsninger", de har også vært HELT ute av stand til å gi svar på hva vi skal gjøre når vi nå står uten kobberlinje og 4g. Ved første kontakt i September, ville de ikke snakke med oss - og viste til at de kun var "underleverandør", til tross for at Telenor hadde pålagt alle som leverte interenett via deres kobberlinjer å si opp sine kunder. Kontaktet de pånytt, og de "oppretta sak" på dette 13.desember, med lovnad om å bli kontaktet innen syv dager. Det skjedde ikke. Kontaktet de pånytt 23.januar, de oppretta igjen "sak" med lovnad om å bli kontaktet innen 14 dager. Kontaktet de pånytt i dag, 21 dager senere, hvor første kundebehandler sier hun skal undersøke saken - setter meg på vent, og deretter legger på. Andre kundebehandler var heldigvis mer behjelpelig, samt vennligere enn samtlige av de jeg tidligere hadde vært i kontakt med, men kunne ikke hjelpe. Telenor har tydeligvis aldri hatt noen plan for hva de skal gjøre med kundene som faller utenfor kommersielt tilbud når kobbernettet fases ut. Dette er kynisk behandling av mennesker i distriktsområder! Internett er en elementær del av moderne infrastruktur, noe Telenor - til tross for å være i en "moderniseringsprosess" ikke ser ut til å ha forstått omfanget av. Jeg er sjokkert over Telenors behandling av denne saken, og den nærmest totalt fraværende kundeservicen de har utvist.
Ustabilt nettverk. Spesielt etter klokken 2200. Vi får virkelig ikke det vi betaler for..
Betaler for hastighet 150/150, har for øyeblikket 2,5/70. Har hatt 5 telefoner til kundeservice de siste 3 dagene uten at det skjer noe. Kommer ikke videre. Blir ikke tatt alvorlig. Sender ikke folk for å se på det.
Jeg må ringe telenoreksperten til 26kr minuttet for å få helt grunnleggende teknisk hjelp. Jeg er låst ute fra å administrere routeren min da WPA passord ikke fungerer. Resette hjelper ikke siden telenor laster inn gammel config sentralt etter jeg resetter den lokalt hos meg. Kundesupporten er helt ubrukelig på tekniske ting og burde egentlig endre navn til fakturasupporten.
Fikk tilbud om 3 mnd. gratis oppgradering av bredbåndet fra 75 til 150 Mbps. før jul i 2019. I går kom det en faktura i posten på nærmere 200 kr. Tok kontakt med Telenor kundeservice og fikk da vite at jeg måtte betale fakturaen som så skulle bli refundert siden. Fakturaen var tillagt et papirfakturagebyr på hele 79 kr. som en ikke får refundert. Da er tilbudet ikke lenger gratis samtidig som en får ekstra arbeid med å betale en faktura med et laaaangt kid-nr. for noe som ble lovet å være gratis. Lureri kaller jeg dette for. Styr unna Telenor for de er dyr og dårlig! Det er nok ikke uten grunn at de ligger på bunnplass på Bytt.no!