Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Faller ut av nett. ADSL forbindelse blir borte. Etter gjentatte episoder gir man nesten opp. Noe av problemet tror jeg er at feilene er periodiske, da hjelper det ikke å "overvåke" i noen timer. I tillegg, linjen ble oppgradert til 16mbit, men etter en tid kunne de ikke levere dette, så ble satt tilbake til 10mbit permanent. Flere hendelser etter dette også hvor de måtte "sette" ned farten for å få linjen stabil, for så å øke hastigheten gradvis opp til 10mbit igjen.
Nå er jeg lei av Telenor, dessverre er de den eneste leverandøren i området og jeg har valget mellom dem eller ikke å ikke ha internett. Som regel så går det bra, men en gang i blant (4-5 ganger i året) faller hastigheten fra 5MB/s til 150-200KB/s og da blir det slik i 2-3 uker hvor jeg stadig må ringe til Telenor å spørre hva som skjer, da får jeg varierende svar som "vi skal skru opp hastigheten, men det vil ta noen dager før den er på normalt nivå" og "Beklager, det er det høyeste hastigheten du kan få"... Tuller du med meg?! Når jeg vanligvis har 5MB/s så gir det ikke mening alt jeg nå maks kan få 200KB/s. Etter noen uker kommer jeg til en kompetent person som faktisk kan hjelpe meg, så er vi tilbake til vanlig nett i noen uker.
God kvalitet på utstyr og linjer, god hastighet. Leverer til avtalt tid. Pris er noe høy. Dvs. at de er i det øverste prissjiktet i forhold til konkurrenter. Konklusjon, betaler gjerne litt mer for kvalitet og oppetid. Enn så lenge det ikke er fiber tilgjengelig forblir jeg kunde.
Telenor er bra, intet mer å si. Raske til å svare, raske til å hjelpe, og alltid på nett garanti. Blir man uten nett ei helg, får man avslag på pris og i tillegg ekstra data til mobilt bredbånd. Telenor er for meg tryggheten og nesten like billige som de som skriker høyest om pris.
Skulle få koblet til 1.9-16. Etter 100 samtaler med Telenor har jeg ennå ikke fått fiber, men regninger får jeg. Elendig. Ikke kan de si når det forventes ordnet og ikke kan de slette regningene. Vær innstilt på en laaaaaang prosess.
Gode på kundeservice, nettet er stabilt og hastigheten god. Litt dyrt, men god verdi for pengene.
Det eneste som er bra med Telenor er at dem faktisk har dekning i området hvor jeg bor. Det som er veldig provoserende med Telenor er at dem tar blodpris for ekstremt små datapakker som er laget for nettbruk i 1990 og ikke dagens krav. Å ta kr 899 for 80GB er jo regelrett å utnytte folk i distriktene som ikke har noe annet valg, hvis dem i de hele tatt ønsker å være på nett og kanskje bruke Netflix til å se noen filmer. Konkurrenten Telia tar kr 799 for sin største pakke som er på 200GB men dette hjelper lite når det bare er Telenor som har dekning i mitt område. Problemet med Telenor og Telia for den saks skyld er at dem ikke har noen som helst reell konkurranse i de Norske markedet slik som dem faktisk har i de andre nordiske landene og dem som taper på dette er vi som forbrukere som sitter igjen med regningen for disse selskapenes utbygging i andre land. Her bør dem tilby fri data og ikke komme med tull som at de er farten som er så utrolig viktig. Hva pokker skal du med 300mb/s når data pakken er brukt opp etter få minutter.