Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Det eneste som er bra med Telenor er at dem faktisk har dekning i området hvor jeg bor. Det som er veldig provoserende med Telenor er at dem tar blodpris for ekstremt små datapakker som er laget for nettbruk i 1990 og ikke dagens krav. Å ta kr 899 for 80GB er jo regelrett å utnytte folk i distriktene som ikke har noe annet valg, hvis dem i de hele tatt ønsker å være på nett og kanskje bruke Netflix til å se noen filmer. Konkurrenten Telia tar kr 799 for sin største pakke som er på 200GB men dette hjelper lite når det bare er Telenor som har dekning i mitt område. Problemet med Telenor og Telia for den saks skyld er at dem ikke har noen som helst reell konkurranse i de Norske markedet slik som dem faktisk har i de andre nordiske landene og dem som taper på dette er vi som forbrukere som sitter igjen med regningen for disse selskapenes utbygging i andre land. Her bør dem tilby fri data og ikke komme med tull som at de er farten som er så utrolig viktig. Hva pokker skal du med 300mb/s når data pakken er brukt opp etter få minutter.
Rot med bestillingene. Høyere pris enn det som er lovet, men ingen beklagelse for dette. Får tilknyttet tjenester man aldri har bestilt. Når man da i tillegg legger til at nettet er fryktelig ustabilt og modemet er ubrukelig så er resultatet deretter. Umulig å komme i kontakt med den rette personen på kundeservice, og de kan ikke sette over samtaler så da er det bare å begynne runden på nytt til et 5-sifret nummer til blodtakst.
Telenor installerte veldig ryddig og etter avtalt tid. Hyggelig montør - i en hundreår gammel bygård med utdaterte linjer og alt.. No problem. Jeg har byttet hastighet flere ganger - for å spare noen kroner - og det tar ca. 30 min. før alt er i rute.. Opp eller ned. Hastigheten er litt over hva de lover å levere -- så det kan man jo ikke si noe på... Overall: Veldig fornøyd... Det er bare at de er litttt dyrere enn noen av de andre jeg finner på nett - men så får de veldig dårlig omtale, så jeg kvier meg for å bytte fra noe som er bra.
Faktura blir aldri riktig, og alltid noe ekstra småpenger... Ble lovt en gratis ruter, denne måtte vi betale for, også skulle vi få igjen penger for denne, det fikk vi heller ikke.... Laaang ventetid på kundeservice.... Må ringe til kundeservice etter hver faktura for å ordne opp. De klarer aldri å få det riktig. Kanskje billig når de reklamerer, men det er de aldeles ikke. Jeg bytter med det første denne bindingavtalen er ferdig. Og aldri igjen.
Jeg har Telenor. Internett-dekningen er rimelig ustabil, og jeg syns at prisen er veldig stive i forhold til det jeg får igjen. Kundeservicen er helt ok. Man får så klart svar på det man lurer på, men dersom man ikke ønsker å ringe kundesenteret dems, så er det meget vanskelig å finne ut av hva alternativet er her.