Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
De driver med planlagt svindel. Jeg hadde 100 linje, da fikk jeg stort sett bare 50 mb, gikk da ned til 50 mb. Da gikk farten ned til 25. så ingen kan komme å fortelle at dette ikke er lurer. Har flere ganger vært i kontakt med kundeservice, men til ingen hjelp. De har sendt meg ny ruter en par ganger. Men hjelper da ikke når farten blir stupet ned av Telenor.
Jeg bor i Slemmestad og har trådløst bredbånd 60 mbit hjemme, i praksis får jeg 10-50 download og 0,2-15 upload. Når jeg prøver å spille på nett hopper forsinkelsen (ping) fra 100 ms til 1800 ms, noe som er helt uspillbart. Hver gang jeg snakker med kundeservice sier de alt er tipp topp, ikke noe galt fra deres side, så sier de at 5G kommer hver øyeblikk og det var over et år siden. At jeg betaler 750,- for dette er ran på åpen gate, derfor bytter jeg Telia som har 5G og høyre hastighet. Telenor burde skamme seg for å tilby er produkt som nesten aldri fungerer.
WiFi ruteren må resettes ukentlig eller hvis jeg og kona er i et videomøte samtidig. Ble verre av å oppdatere ruteren og måtte snakke med kundeservice for å få nedgradert. Hatt det i et år og ingenting ble bedre. Angrer på at jeg ikke bytta med en gang.
For dyrt, og irriterende at man ikke kun kan velge fiber
Fikk en mail fra telenor om at jeg skulle få 3 måneder med høyere hastighet, uten ekstra kostnad. I min naivitet trykket jeg gjennom mailen til deres sider og endret hastigheten min. Sendte de samtidig en mail hvor jeg ba om bekreftelse på at dette ble riktig, i dag fikk jeg faktura fra de der jeg ser at prisen er endret. Mailen fra 4 uker siden er enda ikke besvart og har nå sittet i telefonkø i 1 time.
Er ikke mulig å gi en 0Star rating dessverre... Men Telenor lurer kundene sine, de oppdaterer ikke internettet og de skrur ned hastigheten samtidig som de skrur opp prisene uten å si ifra. det mest ustabile nettet jeg noen gang har hatt og så fort det kommer noen andre som kan levere der jeg bor så vil over 80% bytte leverandør. Skjerpings! ALLTID PÅ NETT GARANTI, mest bullshittete jeg har hørt! Ja også er kundeservice helt på jordet! #TeliaKundeservice er lett 5Stjerner!<3
De gjør det de skal og nedetid har de ikke mye av. Men er litt grådige på pris.