Enter Forsikring har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Var uheldig og et tre blåste overende og landet i front på bilen da jeg var på vei hjem fra Østlandet. Skade på over 20000,- (trodde jeg). Første skade jeg har hatt, i hele mitt 40+ lange liv. Oppjusterte en stund tidligere mine km fra 12 til 25000km. Noe som gir økt risiko og dermed økte utgifter for meg på nesten 8000,- 75% bonus. Da skaden skjedde, var kundeinfo litt rådvill om hvordan jeg skulle gå frem, men vi fikk bestilt veihjelp kr 500,-. Egenandel på verkstedet var 4000,- så sum er nå ca. 12000,- Jeg fikk en kort melding pr. e-post at skaden var betalt, 21 000,- og dette medførte tap av bonus.. Tap av bonus? Hvor mye? Info kom med en ekstra regning på ca. 3000,- med et bonustap på 15%. Hvordan kan det ha seg at du betaler så mye for risiko, som er akseptert av begge parter, og så skal jeg tape bonus for en uforskyldt hendelse? Ikke kjørte jeg i fylla, over fartsgrensen, rota med telefonen etc. Og, her skulle det økonomiske krav blitt rettet til Statens veivesen som forvalter eiendom langsmed europavei. Kanskje de ikke gidder, kanskje de får dobbelt opp. Nei, et forsikringsselskap med så dårlig hjerte at det går ut over klar tankegang og vurderingsevne. Styr unna.
Nytt tilbud på over 40000. 6-14000 hos konkurrerende selskap.
Synes de har vært greie, jeg krasjet og det var min skyld, men de reduserte ikke bonus og økte ikke forsikringspremien. Er også fornøyd med innboforsikringen jeg har i Enter. Har reiseforsikring i Enter også, men ikke noen erfaring der siden jeg ikke har skadet meg på reise. Fraråder derimot å ha husforsikring i Enter siden det er Tryg som tar over saken fordi Enter er et underselskap av Tryg. Alle saksbehandlerne jeg har snakket med i Enter er kjempetrivelige, hyggelige, ærlige og svarer raskt på e post!
Jeg har hatt Enter forsikring i flere år og kan ikke bekrefte de dårlige erfaringer rapportert her, men samtidig har jeg hatt få skader ved bilen. Jeg hadde en skade i møte med en elg, dette tok forhandleren med Enter uten at det var noe problem. Avgift ble mindre fra år til år, så her var det heller ikke noe problem. Når jeg etter tilsendt faktura ønsket å sette ned årlige km, så ble dette gjort fort og ukomplisert, selv om de da ja fikk et mindre beløp fra meg.
Alltid blitt møtt med høflighet, vennlighet og interesse for mitt problem.
Kona og datteren min ble stående med motortrøbbel i nærheten av Jevnaker. Jeg ringte Enter Veihjelp som brukte ikke mindre en 5 timer(!!!) på å komme til stedet. For orienteringens skyld: Jevnaker ligger midt på tjukkeste Østlandet, og er ikke langt unna noe som helst. Bilen ble fraktet til Gjøvik, men skal ikke repareres der. Stiller Enter opp og hjelper med frakt av bilen hjem igjen? Svaret fra Enter i en lettere oppgitt tone: "Du må jo forstå at vi ikke dekker mer enn en transport pr skade. Du kan jo forsøke å selge bilen din der den står i dag. " Oppsummert: Skuffet og forbannet kunde som ALDRI skal bruke Enter Forsikring igjen. Det lille selskapet med det store hjertet bør man styre unna.
Fikk Enter som forsikring da jeg kjøpte ny bil. De er dyre, og ringer du de får du ikke svar. De svarer også frekt hvis du klager.