Fremtind Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har over flere år erfart Fremtind som assurandør i flere ulike saker i profesjonell sammenheng. Erfaringene viser at selskapet gjennomgående har en motvilje mot å foreta korrekte skadeoppgjør i tråd med vilkårene. Flere eksempler på at saksbehandlerne hverken forstår eller etterlever egne forsikringsvilkår og "forsøker" seg med diverse løsninger som ikke gir sikrede det som følger av avtale og vilkår. Selskapets holdning og gjennomføring skiller seg markant fra andre assurandører og selskapets egen "klageordning" er ikke annet enn et forsøk på å fremstå som en seriøs aktør. Det er de definitivt ikke.
Reiste med familien til Mallorca og vår datter på 1 år fikk ørebetennelse, halsbetennelse, feber, oppkast og diare. Vi gikk til legen første dagen og fikk medisiner og legeerklæring at hun kom til å være sengeliggende resten av ferien. To dager etter så også ble også vår sønn også syk med oppkast, diare og feber. Vi gikk til legen og fikk medisiner men glemte å spørre om legeerklæring. Vi ble egentlig anbefalt å være igjen i Mallorca pga ungene var for syk til å reise, men vi trosset legens anbefaling og valgte å reise hjem likevell. Når vi kom hjem så sendte vi inn saken til Fremtind og søkte kompensasjon for legeregningen og tapte feriedager, fikk i retur at de dekket kun kompensasjon for vår datter siden vi ikke hadde legeerklæring for vår sønn. Så kontaktet vi Sunwing hotellet vi bodde på og oppsøkte samme lege som behandlet barna, da skrev han en legeerklæring og viste tilbake til legejournalen som bekreftet at han også var sengeliggende og sendte dette til Fremtind og informerte også til Fremtind at vi har spart de for masse kostander for fly, hotell og mat som de måtte dekke ved at vi reiste hjem og ikke ble igjen i Mallorca Tilbakemeldingen vi får fra Fremtind då var at legeeklæringen var levert inn i ettertid og ikke gyldig! Heldigvis jobbet naboen min i Tryg Forsikring og forklarte at de ikke har lov å gi avslag for dette. Så vi henviste til saker i Finansklagenemda og viste frem andre saker som har fått medhold uten legeerklæring, og tilslutt så ga Fremtind seg og utbetalte erstatning. Vi har kranglet med saksbehandler og fagsjefen i Fremtind. Måten de har håndtert saken, begrunnelsen og hvordan de har skrevet virker som en gjeng med useriøse saksbehandlere som ikke klarer å gjøre jobben sin skikkelig. Vi har holdt på med denner saken i nesten 4 måneder. Er helt sjokkert over måten de behandler kundene sine og saksbehandlingen. Vi byttet fra Tryg til Fremtind pga Lo favør medlemskap, men har nå gått tilbake igjen til Tryg Forsikring fordi der er de proffesjonel, viser medfølelse og har dyktige folk som saksbehandlere.
Gav god informasjon og erstatning ble raskt betalt
God service og rask saksbehandling. God informasjon på telefon.
Lett å melde skade. Oppgjør kommer på konto straks alt er avklart.
Fikk god og rask behandling ved mitt uhell med bobilen.
Hvis man er så heldig å komme gjennom på tlf, har vi truffet greie saksbehandlere som hadde kunnskap. Skjemaet går an å få til, og det er positivt at det er et felt til fri tekst. ikke alt passer i bare skjemaform. Vi har fått god behandling, og svar på våre spørsmål.