Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Raskt og greit oppgjør. Hyggelige e-poster fra Frende. Jeg går utifra at det er slike opplevelser man skal ha med ett forsikringselskap.
Sånn skal det være! Takk for fin tilbakemelding! Hyggelig at du tok deg tid til det.
God service, proffe saksbehandlere, kort behandlingstid.
Takl for hyggelig tilbakemelding! Vi setter stor pris på at du tok deg tid til det!
Jeg har hatt dem i over 7 år, siden jeg var liten og skjønte fort at dette var en stor feil å ha. Flyet mitt ble forsinket 6 timer og 25 minutter pga teknisk feil i Alicante som skulle mellomlande London også til Oslo. Jeg ringte inn og spurte om de dekker nytt fly om jeg bestiller der og da for å komme meg hjem og de sa "Ja så lenge du har skriftlig bevis på at det er teknisk feil og spar alle kvitteringer" Jeg spurte flyselskapet om jeg får noe tilbake fra dem siden det var noe teknisk feil men, de ga meg bare tilbud om å overnatte i London og det var ikke flyselskapet men agency "Kiwi" Skjønte fort da at jeg ikke får noe tilbake etter det. Over telefonsamtalen med frende kundebehandler når jeg hadde kommet hjem hørtes det ut som alt skulle løse seg fint, men så endte det med masse mails frem og tilbake. I etterkant av dette ringte jeg inn og snakket med en kollega av dem, men hørte aldri noe etterpå... Min venn som var på samme tur som meg og fikk tilbake pengene sine fra Gjensidige forsikring. De har samme vilkår som Frende. Dette syntes jeg rett og slett er urettferdig, og dårlig gjort av dem. Jeg følte meg ganske dårlig behandla og ignorert. Jeg leste også omtaler og ser at FLERE har gått gjennom det jeg gikk gjennom. Idag så har jeg gitt oppsigelse og det var et bra valg å gjøre etter å følt meg lurt og sviktet av dem. HOLD DERE UNNA FRENDEFORSIKRING DET ER MYE ANNET SOM ER BEDRE.
Hei Harris, leit å høre at du ble forsinket på reisen din. Hvis du vil vi skal sjekke opp i saken og mener vi har gjort en feil er det fint om du kontakter oss så vi kan se på saken din en gang til.
Vi har hatt noen saker, både på reiseforsikringen og en på villaforsikringen. I sistnevnte sak var det ikke vår feil, men Frende stilte med takstmann og vi fikk god informasjon om våre rettigheter. Føltes veldig trygt å ha Frende i ryggen! Ønsker å dele mine erfaringer da jeg tror det er størst andel misfornøyde som går ut og deler sine meninger. De fornøyde er gjerne mer stille.
Tusen takk, Ingeborg, det var veldig hyggelig, og du har helt rett!
Jeg trodde dette var den beste reiseforsikringen en kunne få, det er i alle fall slik de reklamerer for seg selv. Men når det kommer til praksis er jeg blitt i tvil om dette stemmer. I påsken reiste jeg til Florida og bagasjen ble forsinket 1 døgn. Noen andre i mitt reisefølge fikk utbetalt 3000 kr på direkten uten noen spørsmål, men jeg som hadde brukt mye mindre enn det måtte oppgi nøyaktig hva jeg hadde brukt. Og i sommer var jeg i Portugal og på vei hjem fra Portugal mens vi var i transitt i Amsterdam ble Flyet kansellert og vi måtte vente 2 dager i Amsterdam før vi ble ombooket. Bagasjen lå jo i systemet på flyplassen så vi hadde nesten ingen ting disse to dagene, og jeg fikk bare 500 fra Frende for dette, mens andre i reisefølge denne gangen også fikk 3000 fra sitt forsikringsselskap. Etter disse hendelsene har jeg begynt å lure på om jeg har valgt feil selskap, og om jeg vil få den hjelpen jeg trenger fra Frende om det blir mer alvorlig hendelse.
Hei Vidar, jeg har ikke nok opplysninger til å se på saken din. Send gjerne spørsmålet direkte til oss, så kan vi se på skadesaken og sikre at du har fått riktig oppgjør og god forklaring.
Selger kom hjem og ordnet med alle forsikringer inkl firma. God pris og bedre forsikring. Billig på Tesla. Ringte selgeren i Tønsberg og fikk hjelp med min sønns bil etterpå. Tommel opp!
Takk for hyggelig tilbakemelding, Espen! Vi blir veldig glade når fornøyde kunder tar seg tid til å fortelle om opplevelsen sin.
Ble påkjørt i Bergen sentrum for en del år tilbake. Motpart kjørte på rødt lys og rett inn i siden på bilen min. Vitne så hendelsen, og var villig til å vitne for meg i saken. Motpart innrømmet skyld på stedet. Skademelding ble skrevet ut og alt var fryd og gammen. Så i ettertid, endrer motpart mening, og påstår at det var jeg som kjørte på rødt lys. Frende klarte ikke å få til denne saken. Saken ble ikke løst før etter 1,5 år, utallige telefoner, mailer og vitneuttalelser. Hele denne tiden måtte jeg kjøre med kollisjonsskadet bil, da Frende ikke ville taksere skaden før saken var avgjort. Når saken endelig ble vunnet, ble bilen vurdert som totalhavari, vraket og ny bil kjøpt. Men et par måneder før saken var avgjort byttet jeg forsikringsselskap til Tryg, som ironisk nok var motpartens selskap. Skal aldri ha noe å gjøre med Frende eller Sparebanken Vest igjen, selskap som jeg har vært kunde for i 20 år.
Hei, så leit å høre at du ble påkjørt, håper det går bra med deg nå. Når motparten endrer mening underveis i en sak, er det ikke rart det tok tid, men jeg forstår at det var frustrerende. Lykke til hos motparten.