Nemi Forsikring har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Etter vannskade på hus ringte jeg rett til min personlige forsikringsrådgiver, uten å stå i kø, han satt meg i kontakt meg den beste skadebehandleren han kjente. Å vipps skaden ble utbedret neste dag. Kjempefornøyd!
Jeg ble uheldigvis utsatt for et bagatellmessig uhell der en annen bil kom nær min da han kjørte ut fra parkeringsplass. Dette førte til kosmetiske riper på begge biler. Jeg mener motpart hadde skyld - han mente jeg hadde skyld. Dette var en situasjon der vi skrev felles skademelding etter motparts anmodning. Jeg regnet med at motpart kom til å tildeles skyld, evt at vi måtte ta skaden på hver vår kappe. Motpartens forsikringsselskap sto på sin kundes side (naturlig nok) og jobbet for hans interesser. Mitt forsikringsselskap (Nemi) tok etter min store forskrekkelse motparts side og hevdet at jeg måtte påta meg hele ansvaret. Dermed skrellet de av bonusen fra 70 til 30 prosent og doblet premien på min forsikring. Jeg ba dermed om en forklaring på dette - uten at jeg fikk det. De manglet åpenbart juridisk kompetanse. Jeg fortsatte per epost i måneder for å få en forklaring og lurte på hvilke lovhjemler de støttet seg på, uten at jeg fikk noe ordentlig svar utover at de mente at jeg hadde bevisbyrden. De klarte ikke å fortelle hvorfor jeg hadde bevisbyrden. Det toppet seg med at en av sjefene i avdelingen ringte meg og virket, slik jeg oppfattet det, opphisset i telefonen, og liret av seg noen god-dag-mann-økseskaft setninger. Han klarte heller ikke å fortelle meg hvorfor jeg fikk skadeansvar. Etter disse mildt bisarre opplevelsene hadde jeg ikke noe annet valg enn å bringe hele saken inn for Finansklagenemda. Etter nemdsbehandling fikk jeg enstemmig medhold og Nemi måtte tilbakeføre både bonus og penger. Jeg har aldri opplevd noe liknende ifht manglende kompetanse og kundebehandling. Du er herved advart!
Kundeservice kunne vært bedre, men er grei når man kommer i kontakt. Savner barneforsikring.
Da jeg ringte fikk jeg et godt tilbud og regning jeg fikk var over en tusen kr fra den som vi pratet om. Jeg har ikke lyst å prate igjen, bare gå videre til andre forsikringer.
Jeg var glad til i dag, da jeg søkte hjelp i arbeidstiden, og ingen var der. Kanskje det er en ting av øyeblikk av deres flukt.
Jeg byttet til Nemi for ett par år siden etter en rekke år i Gjensidige og If. Sparte nesten 5000,- på alle forsikringene i tillegg til at jeg fikk en superdekning på huset mitt. Dessverre måtte jeg ta i bruk båtforsikringen i fjor, men det gikk helt smertefritt med god oppfølging fra både kontakten min og en skadebehandler. Raskt og godt oppgjør! Angrer ikke ett sekund på at jeg byttet til Nemi. Med fast kontakt og gode priser samt at jeg har erfart hvor gode Nemi behandler skader, skal det mye til for en godt voksen mann å bytte selskap. Prisfaste er de og! Anbefaler Nemi på det sterkeste.