⚠️
Blakk Week på
strøm mobil bredbånd forsikring lån
Spar opptil 20 000 kr
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oppdatert søndag 1. desember

Alle mobiloperatører desember 2024

Finn beste mobiloperatør - sammenlign alle 13 mobiloperatørene og les 21 358 verifiserte brukeromtaler

Filtrer resultater
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Beste kundetilfredshet
Beste kundeservice
Beste verdi for pengene
Beste dekning
Beste app
VURDERINGER
Alle
3.5 +
4.5 +
TJENESTER

Se mobiloperatørene kundene er mest fornøyde med

OPPDATERT TORSDAG 14. NOVEMBER 2024

Se Norges største oversikt over mobiloperatørene på det norske markedet og sammenlign kundenes egne erfaringer med selskapene før du bytter mobiloperatør

Få oversikt over alle mobiloperatører i Norge og sammenlign operatørene på pris, kvalitet og kundeomtaler på Bytt.no
Få oversikt over alle mobiloperatører i Norge og sammenlign operatørene på pris, kvalitet og kundeomtaler på Bytt.no

Se komplett liste over alle norske mobiloperatører

På Bytt.no kan man sammenligne alle norske mobiloperatører side om side, både på pris, kvalitet og omtaler.

På det norske markedet finnes det idag hele 16 mobiloperatører som alle tilbyr hver sine mobilabonnementer. Til sammen finnes det 118 mobilabonnement tilgjengelig for alle.

Med hele 16 mobiloperatører og 118 mobilabonnementer blir det desto viktigere å sammenligne alle alternativene grundig. 

Selvom et mobilabonnement er billig eller dyrt så sier dette ingenting om hvordan mobiloperatøren er, og hvordan de håndterer sine kunder. Så man må ofte sammenligne helheten og ikke bare pris. 

Visste du at Bytt.no er Norges største omtaleportal?
På Bytt.no kan man lese over 15919 omtaler og tilbakemeldinger om mobiloperatørene slik at man får et innblikk i hvordan operatørene håndterer sine kunder.

Sammenlign alle mobiloperatører i Norge

Når utvalget over mobiloperatører og mobilabonnementer er så stort så kan det fort bli overvelmende å måtte lete seg frem til de gode operatørene og avtalene.

Derfor har Bytt.no utviklet en sammenligningstjeneste for mobilabonnementer hvor man lett kan navigere seg frem til den billigste mobiloperatøren. 

I sammenligningslistene vil man også få et overblikk over operatørene sine omtalerangeringer, og kan enkelt lese hva kundene selv mener om operatørene.

Hvis man kun er på utkikk etter å se hvilke tilbakemeldinger og omtaler mobiloperatørene får kan du gå videre til Bytt.no sin omtaleportal for mobiloperatører her

Ønsker du å se Norges beste mobilabonnement kåret frem av 24404 mobilkunder? Se hvilket mobilabonnement som har de mest fornøyde kundene her

Mobiloperatørene sine omtaler gir et raskt overblikk over hva kundene selv mener om operatørene, hvor det blir da en god del lettere å kunne velge en mobiloperatør man kan stole på. 

Bytt.no anbefaler at man leser seg litt opp på selskapenes kundeomtaler før man bestemmer seg for hvilke selskap man skal gå for. I Bytt.no sin omtaleportal for mobiloperatører får man et innblikk i hvordan selskapene opererer og håndterer sine kunder. Dette danner ofte et godt bilde av hvilke selskaper man burde holde seg unna.

Hva vil du utforske på Bytt.no?

Hvordan finner man en god mobiloperatør?

For å finne en god og pålitelig mobiloperatør kan man se på mobiloperatøren sin totale omtalescore. Omtalescoren vil gi en pekepinn på hvilke mobiloperatører kundene er fornøyde med

En omtalescore på 4 eller mer indikerer et stort overtall av fornøyde kunder, men selv med en god omtalescore kan det være lurt lese hva disse omtalene nevner.

Hva burde jeg se etter når jeg leser omtaler?

Når man skal sammenligne mobiloperatørene ut ifra selskapenes omtaler burde man få et overblikk over den generelle tonen på omtalene kundene har etterlatt.

Omtalene omhandler alle forskjellige situasjoner, hendelser og problemer som ikke alle kunder nødvendigvis støter på i løpet av et kundeforhold.

 

Derfor kan det være lurt å lete etter en rød tråd i omtalene og se etter hvordan selskapene svarer på omtalene for å finne den rette mobiloperatøren

Vanlige problemer som kan gå igjen hos enkelte selskaper:

  • Utydlige og uforståelige fakturaer 
  • Lang ventetid på kundeservice
  • Kunder som er misfornøyde med prisen på abonnementet
  • Kunder som opplever dårlig håndtering av henvendelsene på kundesupport

Hvilken mobiloperatør har den beste dekningen?

I Norge benytter vi oss av 3 forskjellige mobilnett, hvor Telenor, Telia og Ice står som utviklere av hvert sitt mobilnett.

De resterende mobiloperatører benytter seg av enten Telia, Telenor, eller Ice sitt mobilnett.

Generelt sett så er dekningen til mobilnettene ganske like, og det er tett konkurranse mellom hvem som kan bygge det beste og mest dekkende mobilnettet.

Det vil si at i de fleste byer vil både Telia, Telenor og Ice sitt nett være mer enn tilstrekkelig, men det er i de mer utsideliggende tettstedene hvor dekningen kan variere mellom mobilnettene.

For å få en pekepinn på hvilken dekning kundene er mest fornøyde med kan man ta turen innom Bytt.no sin dekningsbarometer hvor mobiloperatørene blir sortert på beste opplevde dekning.

Her kan du se hvilken dekning kundene er mest fornøyde med

Slik får du tilbud fra Norges beste og billigste mobiloperatør

I Bytt.no sin anbudstjeneste for mobiloperatører kommer man i kontakt med opp til flere mobiloperatører som alle ønsker å tilby deg sine mobilabonnementer.

I anbudstjenesten kan man forhandle med flere mobiloperatører samtidig og kan ofte skreddersy avtalene, og forhandle seg frem til billigere avtaler. 

Slik bruker man Bytt.no anbudstjeneste for mobilabonnementer:

  1. Velg om du ønsker tilbud på et mobilabonnement til privat eller bedrift
  2. Motta tilbud fra ulike mobiloperatører
  3. Velg eller forkast tilbudene du mottar - helt gratis og uforpliktende

Når du har mottatt tilbudene bør du plukke ut de beste tilbudene og sammenligne disse opp mot hverandre.

For at du skal være sikker på at du har funnet den beste og billigste mobilabonnementet er det viktig å huske på at pris ikke er alt.

Man burde også vurdere selskapets omtalescore her på Bytt.no, som gir en god indikator på hvordan kundene opplever selskapets kundeservice. 

Ofte stilte spørsmål

Hva bør jeg gjøre hvis jeg opplever problemer med mobiloperatøren min?
Kontakt først operatørens kundeservice og forklar problemet. Hvis kundeservicen ikke hjelper deg på en tilfredsstillende måte, kan det være lurt å vurdere andre operatører som har bedre tilbakemeldinger fra kundene.
Hvordan fungerer det å bytte mobiloperatør, og er det vanskelig?
Å bytte mobiloperatør er enklere enn mange tror. Etter bestilling vil det nye selskapet tar seg av det meste, inkludert å si opp den gamle avtalen og flytte nummeret ditt.
Hvor lang tid tar det å bytte mobiloperatør?
Et operatørbytte tar vanligvis mellom 7 til 10 virkedager fra du bestiller abonnementet. Nummerflytting og aktivering skjer som regel automatisk, og den nye operatøren vil informere deg om hvilken dato telefonnummeret ditt overføres.
Hva skjer med telefonnummeret mitt når jeg bytter mobiloperatør?
Når du bytter mobiloperatør, kan du beholde det samme telefonnummeret. Den nye operatøren sørger for å flytte nummeret ditt fra din gamle operatør, slik at du slipper å endre nummeret ditt eller informere kontaktene dine om et nytt nummer.
Hvordan kan jeg få bedre avtaler eller rabatter fra min nåværende mobiloperatør?
Kontakt mobiloperatøren din og spør om bedre vilkår, spesielt hvis du har vært kunde lenge. Hvis tilbudet ikke er tilfredsstillende, kan du legge mobilabonnementet ditt ut på anbud hos Bytt.no og motta bedre tilbud fra andre operatører. Her kan du innhente uforpliktende pristilbud fra flere mobiloperatører samtidig
Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR