Chilimobil har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg bruker mobildata hele dagen, også hjemme, i påvente av fibertilknytting etter et lynnedslag grillet kobbernettverket i gaten jeg bor i. Bruker derfor mye data daglig og falt for pakken Fri Data Dag som gir 5gb data om dagen før hstigheten blir nedsatt til 3mbit/s til neste dag. Desverre har jeg hatt store problemer med 4g og 4g+ dekningen. Chilimobil bruker Telia sitt nettverk, og det var nettopp Telia jeg hadde før, men datapakken Telia tilbydde da var kun 40gb/mnd til dyrere pris. Så jeg tenkte at jeg kunne både spare penger og få en større datapakke, men... Sliter med at 4g og 4g+ singalet plutselig forsvinner eller at hastigheten ligger under 1mbit/s, vi snakker tilbake til "gode" gamle ADSL-dager. Noen ganger ligger jeg på 200kbit/s og da nærmer vi oss ISDN-hastigheter... OG det fungerer dårlig med dagens bildebruk i reklamer og på nett ellers. Jeg må da ty til og endre instillinger på mobilen til 2g/3g netteverket hvor hastigheten kan variere mellom 1-20mbit/s. Testet det med to forskjellige telefoner og opplever det samme. Men det kan også være trøbbel med lokale antenner. Selv om Telias dekningskart viser at dekningen for 4g og 4g+ er "meget god" i mitt område. Jeg har sett meg lei av å sku av og på 4g/4g+ nettverket flere ganger om dagen for å se om dekningen er tilbake eller ikke. Til vanlig mobilbruk, ringe, SMS, MMS, Snaps og tjenester som bruker små datamengder o.l. har det fungert helt greit.
Det har bare vært rot fra første stund. For å nevne noe, forsvant navnet mitt fra Gule sider, tvillingsimkortet måtte jeg purre på flere ganger og etter 3 uker med mye rot, har jeg fortsatt ikke fått bank id på mobil til å fungere. I tillegg skal jeg plutselig har brukt 50G med data og jeg har aldri brukt mer en 20G tidligere. Ingen forståelse fra Chilimobil. Jeg endte opp med å bytte tilbake til Telia etter 2 mnd. Anbefaler IKKE Chilimobil.
Store deler av plassene jeg befinner meg (litt utenfor trondheim) så er det nesten ikke 4g
Chilimobil har billigst abonnement for mitt dataforbruk og jeg er veldig fornøyd etter å ha vært kunde snart ett år. De har også en veldig enkel og oversiktig app. Liten downside er noe dårlig dekning på fjellet, noe jeg la merke til på årets norgesferie.
Jeg bestiller en vare som de i ettertid (etter levering) sier at de hadde feil bilde til produktet på nettsiden sin, jeg mottar da selvfølgelig feil produkt i forhold til det jeg tror jeg bestiller ut ifra bilde. Når jeg kontakter de er de overhode ikke villig til å rette opp i feilen, jeg må bare beholde mottatt produkt fordi forseilingen er brutt (jeg trodde jo at jeg fikk det jeg bestilte) De er heller ikke villig til å møte meg på halvveien og gi meg redusert pris på riktig produkt...jeg må derfor ut å handle det riktige produktet til full pris. JEG ANBEFALER INGEN Å HANDLE FRA DENNE LEVERANDØREN.
Ble faktisk fakturert 100 kr for esim når jeg flyttet nummeret mitt over til Chilimobil. Klaget og fikk beskjed om at dette er korrekt. Chilimobil vil så være eneste selskap i Norge som tar noe for esim. Sett over nettsiden deres og så vidt jeg så er det ingen opplysninger om dette. Dere mistet en kunde.
Fikk mer for mindre penger, raskt levert og hyggelig kundeservice! Alt supert så langt 👍🏻😁 Ikke noe tull slik jeg ser andre har skrevet i gamle omtaler