Fjordkraft Mobil har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Dataen blir fortette brukt opp enn hos andre. Så jeg fikk en saftig regning. Ringte tap sin kundeservice. Som med Telia og andre er helt gratis. Her ble det dyrt når jeg satt 4 timer i telefon kø. Holder meg til det jeg vet er bra fra nå av.
Hei Giulianna, og takk for tilbakemeldingen. Dette høres rart ut. Vi har ikke hatt 4 timer telefonkø i hverken juli eller august, og man får alltid tilbud om å bli oppringt av oss (og beholde sin plass i køen) hvis det er lenge å vente. Vår kundeservice har et helt vanlig åttesifret nummer, som er gratis å ringe for alle mobilabonnement som har inkludert ringetid – slik de fleste har i disse dager. Det koster ikke noe ekstra å ringe oss. Mobildata brukes ikke fortere hos oss enn hos andre selskaper - her er det likt hos absolutt alle. 1GB er 1GB, uansett hvilket selskap man er hos. Det som ofte er tilfelle er at man kommer til oss fra et selskap som hadde visse typer databruk inkludert i prisen, f.eks gratis streaming av musikk. Jeg vet at noen av Telenor/Telia sine abonnement har streaming av musikk inkludert, og at dette derfor ikke "teller" på databruken - kan det ha vært tilfelle hos deg? Det som også ofte er tilfelle er at man hadde en del data oppspart som Data Rollover hos sitt tidligere selskap. Hvis du hadde et abonnement på 4GB kan du ha spart opp Rollover opptil 8GB, slik at du hele tiden hadde en "buffer" med ekstra data selv om du brukte mer enn dine opprinnelige 4GB. Denne bufferen forsvant da du byttet mobilselskap, og det vil dermed oppleves som om dataen forsvinner fortere, selv om den egentlig brukes i akkurat samme tempo som før. Hvis du tenker at disse to forklaringsmulighetene ikke treffer i ditt tilfelle vil jeg oppfordre deg til å skontakte vår kundeservice direkte, slik at vi kan se nærmere på dette sammen med deg :) Med vennlig hilsen Fjordkraft
Funker helt fint for voksne, god dekning og grei app. Men abonnementet for barn fungerer ikke som det skal, og vi får stadig ekstra-regninger, selv om datakontroll skal være aktivert. Varierende hvor hjelpsomme de på kundeservice er. Vurderer sterkt å bytte kun pga. dette.
Hei Anne G, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Datakontroll er tilleggstjenesten for deg som ikke ønsker å ha mulighet for overforbruk av data, men det er fortsatt mulig å få forbruk for andre ting som koster ekstra. Som eksempler kan jeg nevne kjøp av bussbilletter eller andre kjøp via mobilen, tilleggstjenester, innholdstjenester, teletorg- og opplysningstjenester og bruk til utlandet. Hvis du vil sette en stopper for også slike kostnader har vi tjenesten Foreldrekontroll. Det høres ut som dette kanskje kan være en tjeneste som dekker dine behov? Du kan lese mer om tjenestene her: https://www.fjordkraftmobil.no/mobilskolen/fa-full-kontroll-pa-mobilkostnadene/ Jeg håper dette var til hjelp! Med vennlig hilsen Fjordkraft
Etter to dager med Fjordkraft er forbruket av data med Fjordkraft 26GB. 80% av tiden har mobil/PAD vært på hjemmenettverk. Det er ikke streamet musikk. TV er streamet ca 30 minutter. Tipper at forbruket skulle vært omkring 4-5 GB. Hos Telenor, med bl.a. TV streaming og hyttebruk klarte jeg aldri å bruke 50GB på en mnd. Så plutselig 26GB på snaut 2 dager. Når jeg skjekker forbruk på faktura i Appen viser det ca. 6GB. Den holder ikke Fjordkraft, ikke alle kundene deres er datainvalide. Det virker upålitelig.
Hei Per, og takk for tikbakemeldingen. Jeg håper du har vært i kontakt med vår kundeservice angående dette, for dette høres veldig rart ut. Bare for å avkrefte det med en gang: vi teller ikke data på noen annen måte enn det Telenor gjør. Vi bruker Telenor sitt nett, så her er det ingen forskjeller mellom våre kunder og Telenor sine kunder. 1GB er 1GB, uansett hvilket selskap man er hos. Det som ofte er tilfelle er at man kommer til oss fra et selskap som hadde visse typer databruk inkludert i prisen, f.eks gratis streaming av musikk. Jeg vet at noen av Telenor har streaming av musikk inkludert, og at dette derfor ikke "teller" på databruken - kan det ha vært tilfelle hos deg? Det som også ofte er tilfelle er at man hadde en del data oppspart som Data Rollover hos sitt tidligere selskap. Hvis du hadde et abonnement på 50GB kan du ha spart opp Rollover opptil 100GB, slik at du hele tiden hadde en "buffer" med ekstra data selv om du brukte mer enn dine opprinnelige 50GB. Denne bufferen forsvant da du byttet mobilselskap, og det vil dermed oppleves som om dataen forsvinner fortere, selv om den egentlig brukes i akkurat samme tempo som før. Men som sagt - dette høres veldig rart ut, særlig siden appen sier at du bare har brukt 6GB. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med vår kundeservice vil jeg på det sterkeste oppfordre deg til å enten ringe oss, kontakte oss på Facebook, eller logge deg på chatten på nettsiden vår. Da kan vi få sett nærmere på dette sammen med deg. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Byttet til fjordkraft fra Telenor og etter tre uker med rot bytter jeg tilbake! Databruken løper løpsk og det samme gjør faktureringen. Kjøpte med 2GB da jeg aldri de siste 5 årene har brukt mer. Siden det var kampanje fikk jeg 4GB de to første månedene. Gikk igjennom de siste 12 fakturaene før jeg byttet for å se faktisk databruk, da jeg har hatt 4GB abonnent før. Blir fakturert for overforbruk på 575MB til kr 399, 3 dager etter inngåelse av abonnement. 10 dager etter inngåelse får jeg SMS om at datamengde på 4GB nærmer seg oppbrukt. Så hvordan kan jeg da bli belastet for overforbruk for 7 dager siden? FINNER DET SMÅTT UTROLIG AT FJORDKRAFT ALLTID SKYLDER PÅ KUNDEN SIN BRUK OG INNSTILLINGER PÅ TLF. DE MÅ SNART INNSE AT FEILEN ER HOS DEM, NÅR ABSOLUTT ALLE SOM BYTTER TIL DEM DOBBLER OG TRIPPLER FORBRUKET AV DATA!! Jeg kommer til å rapportere dem til Forbrukerrådet!
Hei Jrg, og takk for at du tok deg tid til å legge igjen en tilbakemelding her på Bytt. Det stemmer ikke at alle som bytter til oss dobler eller tripler dataforbruket sitt. Det er svært få som har denne opplevelsen, og når vi ser nærmere på saken sammen med dem har det som regel en naturlig forklaring. Mobildata brukes ikke fortere hos oss enn hos andre selskaper - her er det likt hos absolutt alle. 1GB er 1GB, uansett hvilket selskap man er hos. Det som ofte er tilfelle er at man kommer til oss fra et selskap som hadde visse typer databruk inkludert i prisen, f.eks gratis streaming av musikk. Det som også ofte er tilfelle er at man hadde en del data oppspart som Data Rollover hos sitt tidligere selskap. Hvis du hadde et abonnement på 4GB kan du ha spart opp Rollover opptil 8GB, slik at du hele tiden hadde en "buffer" med ekstra data selv om du brukte mer enn dine opprinnelige 4GB. Denne bufferen forsvant da du byttet mobilselskap, og det vil dermed oppleves som om dataen forsvinner fortere, selv om den egentlig brukes i akkurat samme tempo som før. Dette er ikke unikt hos oss, men likt hos alle selskaper. Derfor vil man sannsynligvis også ha den samme opplevelser dersom man bytter fra oss og til et annet mobilselskap. Jeg vil oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice, slik at vi kan se nærmere på hva det er som har skjedd sammen med deg. Med vennlig hilsen Fjordkraft Mobil
Etter jeg byttet til fjordkraft mobil, funket ikke det å bruke mobilen og google pay når jeg er på kiwi eller andre butikker med kontaktløs betaling lengre. Jeg var i kontakt med kundeservice. Dei ville prøve med nytt sim kort, som dei lovte å betale, men som jeg fikk regning på likevel. For å gjøre en lang historie kort. Fikk jeg tilslutt e-post om att hadde jeg problemer google play store måtte jeg sjekke att det ikke var sperre på telefonen. Jeg sa flere ganger google pay og kontaktløs betaling i butikken var problemet. Men fjordkraft mobil virker berre interessert å vri det over på annet berre for å slippe å prøve å ta tak i problemet. Det er hvertfall mitt inntrykk. Google pay funket før jeg byttet. Jeg er nå på vei til Telenor.
Hei Kenneth, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Først av alt: Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med vår kundeservice for å fjerne faktureringen for det ekstra SIM-kortet vil jeg oppfordre deg til å gjøre dette. Hvis vi har sagt at du skal få dette gratis skal du ikke måtte betale. Når det gjelder Google Pay høres dette veldig rart ut, for denne tjenesten skal ikke være avhengig av hvilken mobiloperatør du har. Så lenge du har dekning når du er på betalingsstedet skal dette fungere, såfremt du har et bankkort som fungerer sammen med Google Pay. Dette er det banken din som styrer, så det lureste i denne situasjonen er nok å kontakte banken din angående dette problemet. Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp, men tilgangen til Google Pay er det ikke vi som mobiloperatør som styrer. Jeg håper problemet løser seg. Med vennlig hilsen Fjordkraft
1 : Tull og rot med fakturering. Har 1 mnd igjen av 3 mnd gratis abb. på 5 abb. Har blitt fakturert fullt for det eneste abonnementet den første måneden, og godtok å betale den mot at det ene abonnementet fikk flyttet den 3'dje måneden til måned nr 4. Nå har de gjort dette igjen! 2: juks med med mobildata. Ungene hadde 7 GB hos Talkmore som ikke ble brukt opp - hos Fjordkraft har de 15 GB som forsvinner som dugg for solen. Tjenestene hos Talkmore og Fjordkraft er identiske. Mobiltelefon måler tilsvarende mobildata forbruk som Fjordkraft appen - så jeg godtar at mobildata "renner gjennom" - men jeg mistenker at Fjordkraft genererer ekstra trafikk som er årsaken til det høye forbruket. Her bør noen med kompetanse på området inn å sjekke - NKOM.
Hei Arild V og takk for du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Når det kommer til gratis periode med mobilabonnement skal du selvsagt få det som ble avtalt ved inngåelse. Jeg finner dessverre ikke noe kontaktinformasjon om deg her, så hvis du kontakter oss på telefon 23006100 skal vi få sett på dette og rettet opp. Når det kommer til mobildata måles dette på samme måte hos alle selskaper. Registrert forbruk er det faktiske forbruket som telefonen har hatt. Dette måles i hvor mye informasjon du har lastet ned fra internett og til din mobiltelefon. Det kan derimot være ulike årsaker til at du raskere går tom etter bytte av mobiloperatør. Du kan lese mer på https://www.fjordkraftmobil.no/mobilskolen/raskere-tom-for-data-etter-bytte-av-mobilselskap/ Ta kontakt med oss så kan vi sammen gå gjennom innstillingene på telefonen for å finne ut hva som har brukt mye mobildata. Ønsker deg en riktig så fin dag videre, og nok en gang, takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Med vennlig hilsen Fjordkraft Mobil
Har Fjordkraft mobil i nesten en måned, men data "flyr" veldig fort. Måtte bytte 2 abonnementer etter 2 uker bruk. Flyter til ice net eller Talkmore.
Hei Ivan og takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Bruk av mobildata regnes på akkurat samme måte hos alle operatører. Dette måles i hvor mye informasjon din mobiltelefon laster ned fra nettet. Det kan derimot være flere årsaker til at mobildata forsvinner raskere etter bytte fra en operatør til en annen. Du kan lese mer om det på: https://www.fjordkraftmobil.no/mobilskolen/raskere-tom-for-data-etter-bytte-av-mobilselskap/ Det blir derimot vanskelig å kommentere hva som kan være årsaken i ditt tilfelle da jeg ikke kan finne noe kontaktinformasjon her. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice, på telefon 23006100 så kan vi sammen finne ut hva som trekker mye mobildata fra din telefon. Du kan også starte en chat med oss via våre nettsider. Ønsker deg en riktig så fin dag videre og takk for at du tar kontakt. Med vennlig hilsen Fjordkraft Mobil.