Fjordkraft Mobil opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Fjordkraft ganger forbruket av data med ca tigangen. Har hatt data med andre selskaper i over femten år, og aldri brukt over 2gb. Har abo på 20gb nå og første mnd med fjordkraft ble det 400kr ekstra. kundeservice ga meg da 20gb ekstra og nå sier de jeg har brukt over 40gb. Siste mnd har jeg vært forsiktig med data. Skal ikke være mulig, og stemmer ikke med data brukt ifølge min tlf.
Hei Bjørn, og takk for tilbakemeldingen din. Først og fremst: mobildata brukes ikke fortere hos oss enn hos andre selskaper. 1GB er 1GB, uansett hvilket selskap man er hos. Det som ofte er tilfelle er at man kommer til oss fra et selskap som hadde visse typer databruk inkludert i prisen, f.eks gratis streaming av musikk. Eller at man ubevisst har endret bruksmønsteret sitt, f.eks ved hyppigere bruk av tjenester som streamer video. Ofte opplever vi at man ikke tenker over at f.eks snapchat-snutter og korte videoer på Instagram og Facebook kan være med på å utgjøre en god del forbruk i løpet av en måned. Likevel synes jeg dette høres rart ut, særlig siden du har sjekket dette med forbrukstelleren til mobilen din. Jeg kan dessverre ikke kontakte deg siden jeg ikke vet hvem du er, men jeg vil oppfordre deg til å kontakte oss på telefon, chat eller e-post slik at vi kan komme til bunns i dette. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Dagen kortene skulle bli aktivert skjedde det ikke. Alle våre tre abonementer i familien ble koblet fra Telenor, mens Fjordkraft-kortet fungerte ikke. Rørleggeren kunne ikke få tak i oss, jeg kunne ikke stoppe parkeringsappen osv. Og det er ikke mulig å få tak i noen på kundeservice! De ringer tilbake etter 2 timer! Skulle aldri bytte til Fjordkraft ! :(
Hei Rita, Vi beklager veldig at du har hatt denne opplevelsen med oss. Vi har dessverre hatt unormalt lange køer på telefonen de siste par ukene, noe som har ført til at det har tatt såpass lang tid for oss å ringe deg tilbake. Slik skal det ikke være, og vi skjønner at du er skuffet. Vi håper alt er på plass igjen for deg nå, men hvis det fortsatt er noe som ikke virker som det skal vil jeg på det sterkeste oppfordre deg til å kontakte oss på telefon, chat eller e-post slik at vi kan hjelpe deg. Ventetiden på telefon er i skrivende øyeblikk på litt over 4 minutter. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Som andre gikk jeg over til Fjordkraft fra Chess. Dekningen og farten er bedre enn det Telia sitt nett var i mitt område så der er jeg fornøyd. Kan ikke si så mye om kundeservicen annet enn at jeg har vært strømkunde og mobilkunde i noen år uten å hatt noe behov for å være i kontakt med de, det jeg lurer på finner jeg på mine sider. Men jeg ser folk klager på at deres dataforbruk skyter i været hos fjordkraft, visst de sjekker forbruk registrert av mobilen som operatøren har 0% med får de seg sikkert en overraskelse. Kan rapportere at ifølge min mobil har jeg brukt 796mb i Mars og blir fakturert for 755mb. 864mb i februar og fakturert for 820mb. Har 4gb abonnement med rollover slik at når påsken kommer som nå er det masse tilgode.
Hei Eirik, Og tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Det setter vi svært stor pris på. Det stemmer at det kan være lurt å følge med på databruken i mobilen sine egne innstillinger hvis man er usikker. En megabyte er en megabyte, uansett hvilket mobilselskap man er kunde hos, og det er ingen grunn til at forbruket skal være høyere hos ett selskap enn hos et annet. Forklaringen her ligger som regel i at man tidligere var kunde i et selskap som f.eks hadde gratis streaming av musikk, eller at man ubevisst har endret bruksmønsteret på mobiltelefonen sin (begynt å bruke en ny og datakrevende app, mer streaming av video e.l.). Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Skiftet fra Komplett mobil til Fjordkraft da Komplett ble solgt til Ice. Så langt har min erfaring med Fjordkraft utelukkende vært positiv. Bra pris og foreløpig har jeg opplevd dekningen svært tilfredsstillende. Eneste jeg savner er Komplett`s EU+
Hei Gudrun, Og tusen takk for den hyggelige tilbakemeldingen. Så godt å høre at du er fornøyd med oss. Hvis det skulle være noe som helst du trenger hjelp med i fremtiden er det bare å kontakte oss på telefon, chat eller e-post. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Jeg, som mange andre har gått i fella til Fjordkraft Mobil. På siden dems så lover de "Nøyaktig samme dekning som Telenor-kundene" Dette stemte overhode ikke i mitt tilfelle. Jeg fikk et godt tilbud som sparte meg ca 100kr pr mnd for å ha det samme hos Fjordkraft som jeg hadde hos Telenor. Mens jeg skriver dette er jeg på vent på Fjordkraft Support! Min opplevelse så langt etter noen uker med Fjordkraft: 1. MYE tregere telefon og nett, rett og slett ustabil telefon. Samsung S7 Egde som har virket i mange måneder før portering og er alltid oppdatert. 2. Mobil Appene mine mister veldig ofte kontakt og må re-innlogge, Dette er veldig ødeleggende om man også bruker telefonen til spill når en f.eks mister kontakten under en kamp i Clash of Clans. 3. Jeg passerte Svinesund-brua og kjørte ikke lenger enn til markedet rett over grensa, jeg skulle fint fortsatt ha god NORSK mobildekning fra Halden-mastene. Jeg hadde under gode forhold Med TeleNor dekning helt ned til Råssø. Signalet jeg fikk på telefonen på svinesund var Edge,,, Edge? Det kan jeg ikke huske å ha sett på Mange år. Venter fortsatt på å komme igjennom til support, ventet nå i 25min --> 30 min så kom jeg igjennom, Jeg opplevde Kundesupport veldig Positivt og konsulenten jeg snakket med var hyggelig og virket veldig engasjert på å få løst mitt problem. Konsulenten mente at det kunne være noe galt med simkort og sender ut en ny, jeg fikk også en anvisning for å resette tidligere operatør og nett innstillinger på telefonen som også kan være årsak til mine problemer. Ved portering til Fjordkraft: Jeg satt kun inn sim fra Fjordkraft og slo på telefonen da jeg gikk over til de, Jeg gjorde ikke noe annet som å resette operatør e.l da jeg så det sto fjordkraft i skjermen. Etter å få resatt nettverksinnstillinger på telefonen slik support mente, kjørte jeg en speedtest på tek.no og jeg skal si jeg ble overasket over resultatet ble så mye bedre, 3 målinger: 45Mbps, 49,1Mbps og 61,4Mbps Litt små-surfing med tlf nå viser seg å være MYE mer stabilt. Det gjenstår å se om dette løste mine komplikasjoner med tlf etter overgang til Fjordkraft. Fikk idag et nytt håp om det. Fjordkraft Scorer ikke full pott da dette burde vært opplyst slik at man ikke opplever slike komplikasjoner jeg har hatt med telefon og dekning etter portering. Dette kan også være årsaken til at mange angrer på å gå over til Fjordkraft, jeg angret også siden det virket så bra med operatøren jeg hadde. Hadde jeg vist at nett innstillinger på telefonen skulle resettes ved portering, hadde jeg nok aldri opplevd disse negative erfaringene med Fjordkraft. Jeg vil dele dette slik at de som vurderer å gå til Fjordkraft, og de som har hatt de samme komplikasjoner med tlf etter portering, slik at de som vurderer overgang får en liten "headsup" og de som sliter litt og leter etter vurderinger (slik en ofte gjør ETTER man får problemer) kanskje får en løsning ved å prøve dette.
Hei Ken, og tusen takk for den veldig utfyllende tilbakemeldingen. Det setter vi stor pris på! Det er også supert at du forteller om løsningen på problemet ditt, slik at det kan være til hjelp for andre med samme problem. Det er heldigvis ikke slik at man får en annen dekning hos Fjordkraft enn den man får hos Telenor. Dekningen vår er helt lik, og det er ikke slik at man prioriteres annerledes i nettet fordi man er kunde hos Fjordkraft og ikke hos Telenor. Så denne myten må vi bare avkrefte med en gang. At litt krøll kan oppstå ved portering til et annet selskap er dessverre noe som kan skje hos alle mobilselskap, men det tilhører heldigvis sjeldenhetene. Ut fra det jeg kan lese her har du rett og slett vært uheldig, selv om det selvsagt ikke gjør situasjonen noe mindre irriterende av den grunn. Det er ikke slik at alle som blir kunder hos oss må tilbakestille innstillingene i telefonen sin, men det kan være lurt å prøve dette hvis man opplever dekningsproblemer, slik tilfellet var hos deg. Igjen - tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en såpass detaljert anmeldelse. Om det skulle være noe som helst du trenger hjelp med i fremtiden er du selvsagt velkommen til å kontakte oss på telefon, chat eller e-post. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Ikke bruk dem! Kan virke som en erstatning for Chess, men de er ikke i nærheten.
Fikk ikke med meg at regning ikke var blitt betalt - burde fått sms - stengte abonnement - kostet 400kr å åpne igjen pga to nummer var registrert på meg. Dette var en glipp og har aldri før latt en regning forfalle. Det positive var at de åpnet på under ett minutt igjen - da jeg sa at regning var betalt.