Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Unifon
2.9
936 verifiserte omtaler

Unifon omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Unifon opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
936 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#15
Dårlig
Unifon er rangert
#15 av 22 mobilselskaper
50%
Bra
50% anbefaler Unifon
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få personlig tilbud på mobilabonnement til din bedrift - sammenlign flere leverandører.

Utforsk 936 omtaler om Unifon

FILTRER OMTALER
419
53
16
31
417
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Unifon?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Verste svindelen jeg har vært borti!

Omtale av  Eva

GROV SVINDEL De lyver og sier de er fra telenor, at det ikke er bruddgebyr på det gamle abb (kjøpte det med billigere tlf) at de ikke har oppsigelsestid/binding, prisenede oppgir er utrn mwa og mobildata er kjempedyrt. Styr unna! Om dere googler har de vært mye i avisen, det er fbgrupper om svindelen deres, masse dårlige tilbakemeldinger!

Svar fra Unifon
07.05.2024 18:13

Hei Eva, Takk for at du tok deg tid til å skrive omtale her. Vi setter pris på alle tilbakemeldinger, både gode og dårlige. Først og fremst så vil jeg bare beklage for den kjipe opplevelsen du hadde. Vi har gjort en rekke tiltak for å rydde opp i problemene vi opplevde med noen av de innleide selgerne våre. Vi hadde selvfølgelig håpet at dette var helt i orden nå, men dessverre så er det tydeligvis noen av disse tilfellene igjen. Det er akkurat derfor det er så viktig med de tilbakemeldingene vi mottar, slik at vi kan få tatt tak i det så fort mulig. Det hadde vært veldig greit om du kunne tatt kontakt med meg personlig på [email protected] slik at jeg kan få tatt en ny titt på saken din. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected]. Håper å høre fra deg Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

Lureri fra start!!!

Omtale av  Beathe V

Jeg ble ringt å tilbydd abonnement som skulle spare meg for ca 200 i mnd, og når telefonsamtalen var over logget jeg inn hos forrige operatør for å sjekke at det ble riktig. Noe det ikke gjorde. Ringte umiddelbart opp igjen til Unifon og ba om at jeg ikke ønsket avtalen i og med det ble dyrere enn lovet! Fikk beskjed om At jeg bare måtte sende mail så skulle det ordne seg og jeg skulle slippe bruddgebyr og alt. Så lett ble det ikke! Jeg ble tvunget til å enten ha avtalen som var dyrere for hver måned, eller ta bruddgebyr for å slippe! Oppsummering: , her sitter jeg flere måneder senere å krangler enda om ei regning på 7800,- i bruddgebyr’

Svar fra Unifon
07.05.2024 18:11

Hei Beathe, Takk for at du tar deg tid til å skrive en omtale her. Det er veldig leit å høre at du føler deg lurt. Det er selvfølgelig ikke noe vi ønsker for kundene våre. Gjerne ta kontakt med meg personlig på [email protected] så skal jeg sørge for at saken din blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected]. Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

Topp service

Omtale av  Anders A. T. A

Veldig hyggelig,service topp. Lyttet å hjalp meg med info på bredbånd også.

Svar fra Unifon
07.05.2024 18:07

Hei Anders, Tusen takk for så hyggelig tilbakemelding! Det er så godt å høre at du hadde en fin opplevelse når du tok kontakt med oss, og fikk den hjelpen du trengte 😊 Vi håper du kommer til å fortsette å være like fornøyd – og vil gjerne ha deg med videre som kunde i mange år fremover! Ikke nøl med å ta kontakt dersom det skulle oppstå noe i fremtiden. Ønsker deg en flott uke fremover 😊 Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

Rask hjelp uten ventetid 😀👍

Omtale av  Alf

Fikk fort hjelp da jeg ringte kundeservice 😀👍 Hadde lit problemer med oppstart av det nye adobemanget

Svar fra Unifon
02.05.2024 11:13

Hei Alf, Takk for en så hyggelig tilbakemelding! Det er utrolig fint å høre at du fikk god hjelp når du tok kontakt med kundeservicen vår, og at vi fikk løst problemet 😊 Ikke nøl med å ta kontakt dersom det skulle oppstå noe i fremtiden! Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

Teknisk support

Omtale av  Henry

10/10 service, vi plagede med vaktordning lenge. Vi fikk hjelp (anonymisert navn), anbefales på sterkest

Svar fra Unifon
30.04.2024 15:27

Hei Henry, Tusen takk for en så hyggelig tilbakemelding! Det er veldig godt å høre at du fikk oppleve den flotte kundeservicen vår, og at vi fikk løst problemet😊Og jeg lover å bringe din kommentar videre til de som har ansvaret for ditt kundeforhold. Ikke nøl med å ta kontakt dersom det skulle oppstå noe i fremtiden! Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Bra kundeservice

Omtale av  Ailo

Bra dekning, bra kundeservice, oversiktlig faktura

Svar fra Unifon
30.04.2024 15:18

Hei Ailo, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Det er så godt å høre at du hadde en fin opplevelse når du tok kontakt med oss, og at du er fornøyd 😊 Når du er fornøyd, er vi fornøyde 😊 Ikke nøl med å ta kontakt dersom det skulle oppstå noe i fremtiden! Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

God og rask service

Omtale av  Abraham

Tok imot tilbud på mobilabonnement på feil premisser. Dette ble ordnet opp i raskt og avtalen ble annulert uten kostnad.

Svar fra Unifon
30.04.2024 15:09

Hei Abraham, Takk for at du tok deg tid til å skrive en omtale her! Vi er veldig glad for at vi kunne komme frem til en løsning, også håper jeg selvfølgelig du vurderer oss skulle det bli aktuelt i fremtiden! Ha en fin uke videre 😊 Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

EG ER glad og takknemleg for at eg bytta

Omtale av  Rune L

Unifon har gitt meg over halv pris av tidlegare leverandør og kundeservicen er bare heilt fenomenal!

Svar fra Unifon
30.04.2024 14:57

Hei Rune, Tusen takk for så hyggelig tilbakemelding! Det er så godt å høre at du er fornøyd med prisene våre, og at du fikk oppleve den flotte kundeservicen vår. Vi er også veldig takknemlig for å ha deg som kunde, og håper du blir med oss videre i mange år fremover 😊 Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

Jævla lureri av godtroende kunder

Omtale av  Geir K

En meget hyggelig selger fra Unifon ringte meg opp med tilbud om en god avtale for mobilabonnement til min bedrift. Hadde ikke hørt om Unifon så spørsmålet ble hvem er det? Jo, det er Telenor sin avdeling for bedriftsmarkedet. En runde på pris, bindingstid og betingelser og vi var enig om å inngå en avtale på leveranse av tjenesten. 14 dager senere ringte en annen selger fra Unifon opp hvor budskapet var, vi skal nå få godkjent avtalen og vil bare sjekke at du er enig. Avtalen ble lest opp og lignet ikke på det vi var blitt enige om tidligere i det heletatt. Høyere beløp pr måned og 24 måneder bindingstid. sammen med selgeren ble jeg igjen enig om månedsbeløp inkl. mva. og ikke noen bindingstid. Selgere: Da er alt i orden har justert avtalen slik vi ble enige om du trenger bare å svare ja på SMS, det gjorde jeg (uten å lese gjennom, stolte på selgeren) Det var en general tabbe jeg er blitt skikkelig lurt. Avtalen hadde 24 mnd. bindingstid, oppgitt beløp var eks mva. og vedlagt forretningsvilkår som har masse forbehold og gebyrer. Skikkelig dårlig gjort spør du meg, nå har jeg en avtale som koster meg mer pr mnd. enn det abonnementet jeg hadde. Bindingstid på 24 mnd. og dårligere mobildekning. Hvis Uniofon ringer deg og tilbyr avtale takk nei!

Svar fra Unifon
30.04.2024 15:33

Hei Geir, Takk for at du tok deg tid til å skrive en omtale her! Først av alt så er vi lei oss for å høre om din opplevelse. Vårt mål er at det skal være en positiv opplevelse å bli kunde hos oss, ikke det motsatte. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Dette jobber vi med å rydde opp i så hvis du ønsker så må du gjerne ta kontakt med meg personlig på [email protected] så jeg kan få tatt en titt på saken din. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

Utmerket Service

Omtale av  Tore M

Utmerket service. Ikke noe og klage på og vi fikk oppgradert vårt firma abonnement.

Svar fra Unifon
29.04.2024 10:44

Hei Tore, Tusen takk for så hyggelig tilbakemelding! Det er så godt å høre du hadde en fin opplevelse når du tok kontakt med oss, og at vi kunne få til en gunstigere avtale😊 Når du er fornøyd, er vi fornøyde 😊 Ikke nøl med å ta kontakt dersom det skulle oppstå noe i fremtiden! Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Godt fornøyd med Unifon

Omtale av  Jan I. Ø

Vi er godt fornøyd med Unifon. Grei og oversiktlig App

Svar fra Unifon
29.04.2024 09:52

Hei Jan, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Det er utrolig gøy å høre når kundene våre er så fornøyde med produktet og appen vår😊 Vi håper dere kommer til å fortsette å være like fornøyde – og vil gjerne ha dere med videre som kunde i mange år fremover! Ha en flott dag videre Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

Uærlig bedrift.

Omtale av  Jon P. L

Oppgir at de er underleverandør av Telenor, men dette stemmer ikke. Over 100 kr i fakturagebyr på digital faktura. Sa opp abonnementet 5. April, men fikk faktura for hele måneden.

Svar fra Unifon
29.04.2024 09:44

Hei Jon, Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Jeg ønsker veldig gjerne å komme i kontakt med deg. Du kan kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Håper på å høre fra deg. Hilsen Vilde Unifon AS

Fortsatt frekke selgere som presenterer Unifon som TeleNor!

Omtale av  Gjertrud

18.04.24 ble jeg oppringt av Unifon tlf.nr: *******/(Anonymisert navn). (Anonymisert navn) presenterte Unifon som om det var ensbetydende med TeleNor. Når jeg spurte hvorfor han lyver, nektet han for det han akkurat sa, og svarte nedlatende at han hadde sagt han ringte meg fordi jeg hadde registrert foretak og hadde TeleNor (ergo at jeg hadde misforstått). På tross av klokkeklar beskjed fra start om at jeg var strålende fornøyd med TeleNor, at jeg ALDRI kom til å bli kunde av Unifon, og at disse telefonene var særdeles forstyrrende i arbeidsdagen min, fortsatte han med at min tilfredshet med TeleNor måtte «bero på en misforståelse», siden «TeleNor var regulert av Konkurransetilsynet», noe som gjorde at han «kunne gi meg et billigere/bedre abonnement. Da ba jeg (Anonymisert navn) om etternavnet hans, noe han motvillig ga meg etter hvert (Anonymisert navn), og så forlangte jeg at han registrerte i systemet at jeg IKKE VILLE HA FLERE TELEFONER FRA UNIFON! Men (Anonymisert navn) fortsatte flere runder med bullshit om TeleNor, til jeg til slutt brøt han av og avsluttet! Og allikevel fikk jeg ny telefon fra Unifon 24.04.24 tlf.nr: ********/(Anonymisert navn), som innledet med at han ringte fordi jeg hadde firma og Telenor, og «derfor hadde rett på rabatterte priser» (som om det var TeleNor)! Da spurte jeg om etternavnet hans, noe han ikke ville gi meg, og spurte hva jeg skulle med det. Jeg forklarte at jeg ville vite hvem jeg snakket med, liksåvel som han visste hvem han snakket med. Da la (Anonymisert navn) på! UNIFON: For 11 måneder siden skrev jeg en tilsvarende tilbakemelding om Unifon på bytt.no, og da svarte Emilie fra kunderservice dette: «For en liten tid tilbake ble vi gjort oppmerksom på at noen av våre innleide selgere ikke har opptrådt ryddig. Dette har vi nå gjennomført en rekke tiltak for å rydde opp i. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Den siste tids hendelser har ført til en grundig gjennomgang med alle som leverer salgstjenester til oss. Dette har resultert i en innskjerping og en avvikling av samarbeidet med selgere vi mener ikke har opptrådt ryddig. Kunder som er forledet eller lurt får naturligvis anledning til å avslutte avtalen med oss helt kostnadsfritt. Hittil i år har vi fått over 10.000 nye kunder til Unifon. Derfor er det trist og beklagelig at noen har opplevd at enkelte dårlige salgsrepresentanter har opptrådt klanderverdig på vegne av oss.» Nå når vi vet at praksis er uendret, blir dette svaret både latterlig og flaut! Jeg lar meg svært sjelden provosere eller fornærme til å bli ufin mot folk, men frekke jyplinger som fortsetter å forstyrre arbeidsdagen min, når jeg ettertrykkelig har sagt jeg IKKE vil ha flere telefoner, ber ikke bare om bråk. De genererer hundrevis av velfortjente en-stjerner og elendige anmeldelser. Her handler det ikke om et par dårlige selgere, men om en lederskapt ukultur! NESTE GANG DERE TILLATER DERE Å FORSTYRRE MEG MED MER BULLSHIT, VIL DERE BLI ANMELDT FOR TRAKASSERING, OG FAKTURERT FOR MINST 3 TIMERS MEDGÅTT ARBEIDSTID!

Svar fra Unifon
29.04.2024 13:57

Hei Gjertrud, Takk for at du tok deg tid til å skrive omtale her. Vi setter pris på alle tilbakemeldinger, både gode og dårlige. Først og fremst så vil jeg bare beklage for den kjipe opplevelsen du hadde. Det stemmer at vi har gjort en rekke tiltak for å rydde opp i problemene vi opplevde med noen av de innleide selgerne våre. Vi hadde selvfølgelig håpet at dette var helt i orden nå, men dessverre så er det tydeligvis noen av disse tilfellene igjen. Det er akkurat derfor det er så viktig med de tilbakemeldingene vi mottar, slik at vi kan få tatt tak i det så fort mulig. Det hadde vært veldig greit om du kunne tatt kontakt med meg personlig på [email protected] slik at jeg kan få tatt en ny titt på saken din. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected]. Håper å høre fra deg Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

LURER KUNDER!!

Omtale av  Jonny

Lurer kunder på ulovlig vis!. Skriver ingen binding og lenger nede i mailen 24mnd binding. Dette er et brudd på avtaleloven!!

Svar fra Unifon
29.04.2024 09:42

Hei Jonny, Det er veldig leit å høre at du føler deg lurt. Det er selvfølgelig ikke noe vi ønsker for kundene våre. Hos oss er det slik at nye kunder normalt tegner en to-årig bedriftsavtale. Etter denne perioden vil kundeforholdet være løpende, med inneværende + 3 mnd oppsigelsestid etter at du har gitt oss en skriftlig beskjed. Det er ikke uvanlig med bindingstid i bedriftsmarkedet, da dette er noe som skaper forutsigbarhet for både kjøper og selger. Dette er en helt vanlig praksis og noe som de aller fleste av våre konkurrenter også praktiserer. Vilkårene fremgår i kundeavtalen og ligger også tilgjengelig på våre hjemmesider. Dersom du har flere spørsmål knyttet ditt abonnement, kan du gjerne kontakte meg personlig på [email protected] mail. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

Forkastelig

Omtale av  Morten

DE tar ett gebyr på kr 349,- dersom du ikke betaler til forfallsdato. EKS: skriver fakturadato 04.04 mottar faktura 09.04 på mail og forfallsdato er 14.04 Betale 349 kroner i gebyr er mer en mnd abonnementet, helt horribelt. Kynisk selskap som vil flå deg med gebyrer.

Svar fra Unifon
23.04.2024 12:52

Hei Morten, Jeg ser at du ikke er tilfreds med å ha fått gebyr for forsinket betaling av din faktura hos oss. Vi skjønner at dette er sure penger, men dette er helt normal praksis i de aller fleste tilfeller hvor man betaler for sent. Forsinkelsesgebyr, eller «purregebyr», er også lovregulert. I tillegg fremkommer det tydelig i våre vilkår. Ved uteblitt betaling av faktura innen forfall, påløper det derfor et forsinkelsesgebyr, jf forsinkelsesrenteloven §3 a «Kompensasjon for inndrivelseskostnader» som opplyst om på faktura. Gebyret pålegges ved forsinket betaling på dag 4 etter forfallsdato på faktura. Dersom du mener vi har gjort en feil med din faktura, eller har andre spørsmål knyttet til ditt abonnement, kan du gjerne kontakte meg personlig på [email protected]. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Et forferdelig selskap, som kynisk utnytter folk

Omtale av  Geir

Det er vanskelig å beskrive hvor ekstremt utspekulerte og dårlige dette selskapet opererer, inkludert Nortel, som de har kjøpt opp, uten å si mye stygt. Selgerne lover ting de ikke har dekning for, og produktene de selger er ikke tilsvarende det du allerede har; her må man være på vakt. De kaller produktene sine grenseløse, men i realiteten har de store begrensninger med hensyn til data osv. Kundeservice er også et eget kapittel; de avtaler ting på telefonen, og når man kontakter dem på e-post litt senere, er alt "glemt". Nei, her må man bare holde seg langt unna. Det grenser til svindel med bindingstider og kostnader ved oppsigelse, som man lurer på om det i det hele tatt er lovlig å operere med i Norge. Uansett, et tips til alle potensielle kunder av dette firmaet: Hold deg unna!

Svar fra Unifon
23.04.2024 12:43

Hei Geir, Takk for at du tok deg tid til å skrive en omtale her. Det er veldig kjipt å høre om din opplevelse med oss så langt. Det er jo absolutt ikke det inntrykket vi vil at folk skal sitte igjen med. Gjerne ta kontakt med meg personlig på [email protected] så skal jeg sørge for at saken din blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected]. Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

Forrige
Side 1 av 59

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR