ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Det har alltid vært dårlig dekning, men nå virker det godt i bilen med ny smartrouter og da jeg kjører seks kilometer så blir det 4G og da blir det bedre og nå har det blitt rimeligere og jeg har to eksterne antenner i bilen så nå er det godt nok, men det har kostet.
Hei Bjørn, Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at du har opplevd dårlig dekning. :-( Vi har bygget Norges mest moderne mobilnett, med 4G som er klargjort med 5G for ekstra høy hastighet i fremtiden. Dekningen vår inkluderer også automatisk full dekning i Telia sitt nett, slik at du er godt sikret uansett hvor du befinner deg. Det er flott det fungerer som det skal nå! Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no
Forsøkt installere nytt sin kort med 3gb, uten å lykkes. Etter andre forsøk, gikk jeg tilbake til 2gb sim kort fra ice. Vurderer nå nytt mobilselskap til 204kr for 4gb.
Hei Bengt C.L, Tusen takk for din henvendelse! Er det slik at 3 GB abonnementet ikke fungerte hos deg? I så fall - dette vil jeg så klart hjelpe med! Send meg gjerne en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder\kundenummer og en kort beskrivelse av problemene du har opplevd. :-) Ha en fin dag! Mvh. Cecilie
Etter å ha hatt Telenor i 10 år ved unntak av ice en gang for 3 år siden var jeg så dum å beit på å bytte til dem etter de tilbydde en pris jeg ikke kunne si nei til. Dekningen var også blitt revolusjonerende og like bra som Telenor og telia. 1. Kundeoperatøren nærmest svindlet meg og valgte å ikke opplyse spesielle vilkår ved fri data pakken deres. I tillegg til prisene som plutselig var oppgitt uten mva i denne kampanjen. 2. De opplyser ikke om at hastigheten er 1/5 og helt ned til 1/10 del av Telenors nett. Til mitt bruk blir det faktisk ubrukelig da det blir som å leve 10 år tilbake i tid når du bruker 10 sekunder på å laste inn hver side istedenfor 0.1 sekund. 3. Samtalene har irriterende pipelyd når du ringer samtaler til andre. 4. Elendig kundeservice. Selgerne er dyktig, men kundeservice er elendig. Til og med når jeg konfronterte de med brudd på kravene jeg stilte nektet de for manglende opplysning og ble sur. 5 SIM-kortet brukte 12 dager på å komme i posten (ice opplyste om 1-3 dager) dermed avsluttet de mitt abo hos Telenor 7 dager før jeg fikk SIM-kortet. Fikk dermed et voldsomt styr der jeg måtte finne en Narvesen og få kjøpt meg et ice SIM-kort. Da startet nytt problem med å få aktivert det nye simkortet uten tlf. 5. Første fakturaen var total feil. Ringte til dem og det endte med at de slettet hele kravet. Dette var selvsagt bra, men skulle egentlig bare mangle etter den opplevelsen. 6. De ringte meg opp igjen 2 uker etter jeg var kommer tilbake til gode gamle Telenor. Jeg fortalte da min erfaring fra dem og da bare la selgeren på.
Hei Martin, Tusen takk for din henvendelse! Det er veldig leit at du fikk en slik opplevelse hos oss. :-( Slik skal det selvsagt ikke være! Med 4G kan man forvente hastighet mellom 60 og 350 Mbit/s. Du skal motta SIM-kortet i løpet av tre til fem virkedager, men det kan selvsagt oppstå forsinkelser. Dette beklager jeg for. Du er alltid hjertelig velkommen tilbake til oss. Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no
Ikke noe å klage på ! -God dekning der jeg er! -God pris med 249kr for 10 GB :D -Fin app med god oversikt over bruk og faktura !
Hei Muffe, Tusen takk for en utrolig hyggelig henvendelse! Så godt å høre at du er så fornøyd med tjenesten vår. :-D Takk for at du er kunde hos oss! Ha en fin dag videre! Mvh. Cecilie ice.no
Hele husstanden har hatt ice unntatt meg. Store problemer med data på samtlige, selv bare ved å åpne enkle nettsider. Barna har klaget på dette lenge, men jeg har ikke tatt dette seriøst. Ved kontakt med kundeservice antydet de at instillingene var feil, deretter skyldte de på telefon, deretter skyldte de på mulig dårlig SIM kort og at jeg måtte kjøpe nytt. Så kontaktet jeg dem fordi det var et felles problem med samtlige telefoner i husstand som hadde ice. Dårlig dekning sier de nå, selv om vi er i et område de sier skal være god dekning på. Problemet er at dette skjer heller ikke bare hjemme, dette er i store deler av Askøy (nærheten av bergen) hvor dekning skal være bra. Jeg er tekniker selv og undersøkt mye her. Når telefonen går via "Ice - Telia" (altså bruker telia sitt nettverk), så går det fint. Problemet er at det går kun sekunder før telefon switcher automatisk over til "Ice pluss", altså Ice sitt eget nett. Da kveles alt momentant. Speedtest (selv om dekning viser at den er bra) viser over 90% tap av data. De sier at mobilen skal switche til det beste nettverket til enhver tid, men dette "fantastiske" nettet ice pluss er ikke verdt noe. Skiftet til Telia etter siste samtale med kundeservice, og aldri hatt problemer siden. Ser mange tilbakemeldinger at de har dårlige erfaringer med mobildata. Ikke noe problem å selge abonnement med ubegrenset data på Ice pluss nettet, når det ikke virker.
Hei, Tusen takk for din henvendelse! Det er veldig beklagelig at du har opplevd mye problemer med mobildata. :-( Telefonen vil alltid koble seg opp til det nettet som er best i området. Dekningskartet er kun teoretisk. Her hadde det vært en mulighet å låse telefonen til Telia sitt nett, men det er ikke noe å anbefale. Send meg gjerne en e-post til [email protected] om du ønsker at jeg skal ta en nærmere titt på saken din. :-) Ha en fin dag videre! Mvh. Cecilie ice.no
Kan det bli verre service fra kunderådgivere. Jeg har vert i kontakt med de flere ganger. Her blir det tegnet avtale med en annen leverandør. Prøver heller en chat robot i et annet selskap. Det som er bra er at de ikke ringer opp når det blir brutt. Kanskje de skulle hatt noen som var litt service innstilt.🤔
Hei Tom F, Tusen takk for din henvendelse! Så leit å høre at du har fått en slik kundeopplevelse hos oss. :-( Nå kjenner ikke jeg til saken din, men jeg skulle gjerne ha tatt en titt. Send meg gjerne en e-post til [email protected] med fullt navn, telefonnummeret det gjelder\kundenummer og en kort beskrivelse av problemene du har opplevd. :-) Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no
Bruker ice til alle 5 i familien pluss bredbånd på hytta, som jeg kan slå av og på etter avtale. Full oversikt når jeg står som eier av alle abb. og kan "rolle" over data etter behov. Eneste grunn til ikke toppkarakter er prisøkningen de nylig gjennomførte.
Hei Lennart, Tusen takk for en meget hyggelig henvendelse! Så godt å høre at du er så fornøyd med tjenesten vi gir. For ice er det, og har det alltid vært viktig å gi kundene våre mest mulig verdi for pengene. Med dette mener vi god kundeopplevelse, god dekning og nok data til konkurransedyktige priser. Da vi kom på markedet i 2015 satte vi ny standard for hva kundene måtte betale for mobildata og vi har bidratt til å presse prisene ned siden. Vi vil fremdeles være konkurransedyktige på våre abonnement. Samtidig som vi fortsetter å bygge ut Norges nye mobilnett ice+, for enda bedre opplevelse og styrket konkurranse med tre mobilnett i Norge. Ha en fin dag! Mvh. Cecilie ice.no