Xplora Mobile opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Klokken er super når den virker, men det gjør den ikke alltid i appen selv med explora abonnement som den trenger for at den skal fungere optimalt. Har 2 stk. Klokker. Køpte en til nylig, men ved overflytting / portering av tidligere tlf. Nr på den ene klokken fra en annen operatør til explora, så virker det som nå at tlf. nr. Er blitt Kansellert slik at klokken ikke kan aktivere seg. Kundeservice er bare å få tak i tirsdager og torsdager! Har forsøkt å finne en løsning, og har måtte forklare på mail gjentagende ganger, da det ikke er en fast person å kunne forholde seg til. Dette har nå pågått i ca. 1 måned. Explora nekter for at det er deres feil / påstår at nummeret ikke har vært i bruk tidligere. Ganske frustrerende å ikke kunne ta i bruk et produkt man har kjøpt for over 1måned siden. Abbonnementet er relativt dyrt, 129kr mnd De svarer på mail.
Vi har nylig kjøpt Xplora 3 og det er ikke mulig å gjennomføre oppstart-prosedyre. Vi har brukt flere dager, og det er ingen hjelp å få. Ikke verdt det.
Var så dum og kjøpte abo for 1 år, sønnen min brukte aldri klokka og når jeg fikk sagt det opp måtte jeg jaggu betale for en måned ekstra. Veldig krånglete å si opp abo, kan ikke gjøres via app, nei man må sende inn et skjema til kundeservice.
Bestilte ny klokke da min datter mistet den første. Ble aldri sendt. Viste seg at jeg måtte "aktivere bestillingen" noe ingen andre krever. Ikke ble jeg varslet om dette heller. Da den endelig ankom var den uten nytt SIM-kort som jeg ble lovet fulgte med. Kundeservice klarte heller ikke sende meg nytt da de måtte ha det gamle SIM-nummeret...som er borte... Klokkene er OK, men styr for all del unna mobilabonnementet!!!
Ikke fornøyd. Kjøpte med abonnement og betalte for ett år. ANGRER. Har dårlig batteri kapasitet. Plutselig virker ikke gps. Ikke alltid det vises at noen har ringt. Må oppdateres ofte,og ta blir det bare tull. Dette skulle være en bursdagsgave som skulle gi vårt barn og oss foreldre trygghet i hverdagen,men det har bare skapt sinne og irritasjon. Ikke verdt pengene.
Har 2 klokker i hus som begge er i daglig drift. Hatt nr1. i 3år og nr2. i 2år. 1 har vært på rep: Kunne ikkje svare ved mottak av annrop og kunne ikkje høre noko i andre enden når ho fekk svart. Tok veldig lang tid før den kom tilbake, men etter litt masing på salgsted fekk vi ny. Denne har fungert heilt ypperlig. Appen er fra tid til annen litt ustabil, men kom seg etter oppdatering. Bruker sporingfunksjon mykje då vi har ei som er litt i overkant vims. Det mest negative med xplora er vell kanskje prisen på abonemanget og at du ikkje kan spore klokken uten det. Koster oss ca 3000kr i året med 2 klokker. Oppsumert: fornøyd med produktet, litt dyrt abonemang men er på vei til å kjøpe nr 3 til minstejenta.
Telefonen i seg selv har fungert i den grad at man kan ringe, dog har vi flere eksempler på at klokken ikke ringer selv om det oppleves slik i telefonen man ringer fra. Meldingssystemet er passe dårlig og helt avhengig av at xplora sitt eget system fungerer da meldinger ikke går over sms. Dette vil si at meldinger er like ustabilt som det appen er. Dette er litt som å kjøpe bil med app, man forventer at appen virker, helst alltid. Appen til xplora kan de strengt tatt bare legge ned. Meldingen "Ukjent serverfeil" har i august forekommet opp til flere ganger pr uke i august. Dette vil si at man da IKKE kan følge med på om barnet har kommet trygt til skolen eller hjem fra skolen, og du kan ikke se GPS plassering i kartet. Dette er hovedpoenget med hvorfor jeg kjøpte klokken til mitt barn. Derfor gir jeg xplora score 1. Jeg vet også at dette er hovedpoenget til mange som kjøper klokke til skolebarn, for å nettopp se at barna kommer seg til skolen trygt og i tide. Xplora velger å annonsere trygghet som hovedfokus i reklamen sin på facebook og i annonsenettet de bruker. Med trygget kommer også noe som kalles tillit, jeg har null tillit etter at jeg har sendt mitt barn ut i verden og bare opplever feilmeldinger alt for mange ganger. Dette har vart i de 3 måneder vi har hatt telefonen uten nevneverdig bedring i stabilitet. Kundeservice er en treig opplevelse. Du kan ikke ringe de, bare sende mail eller chatte som alltid resulterer i 3 dager ventetid på et svar av noe slag. De krediterer ikke for nedetid og kommenterer aldri din dårlige opplevelse og har kun fokus på at du må slå av og på, slette app og reinstallere - når flere sett foreldre har samme feil samme morgen, hver gang, så skal det godt gjøres at å reinstallere appen fungerer...Xplora må nok ta seg sammen og lage et bedre produkt og få opp en mer stabil infrastruktur. Det vil nok heller ikke skade å få en god UX-designer inn på teamet. Har du en gammel iwatch å gi poden så gjør heller det og skru på tracking der. Eller legg en gammel telefon i sekken og skru på finn min telefon / finn venner. Dette vil sannsynligvis være mer stabilt og sannsynligvis langt billigere sammen med ICE sitt gratis barneabonnement med 1 GB. Dette er løsningen jeg kommer til å teste fremover etterfulgt av å si opp xplora og kaste klokken. Den gis ikke bort en gang på finn. Hvis GPS ikke betyr så mye, så for all del, kjøp klokken. Den fungerer som skrittteller og telefon mer eller mindre hele tiden. Sa jeg at glasset knuser veldig lett? Og at glasset ikke kan byttes, men du får tilbud om å kjøpe ny klokke? Vi har xplora X5 play, kjøpt ny i mai 22