Phonero opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Prisen ligger godt under telenor til tross for lik dekning. Løsningene er brukervennlige og fungerer bra. Kundeservice svarer raskt og er hyggelige.
Gikk inn på bedriftsavtale med Phonero pga god pris til bedriften, og en tilsynelatende god løsning. Den første regninga ga oss et sjokk, hvor det var etableringsgebyrer på flere tusen kroner! Mye rot i oppstartsfasen ga oss mange "møter" med en ikke tilstedeværende kundeservice. Etter hvert fant vi ut at dekning og pris var dårligere enn med forrige operatør, så vi begynte å angre på at vi gikk inn på avtalen. Byttet operatør nylig, før 2 års bindingen var unnagjort, og fikk bruddgebyrer på 3000,- for hver abonnent i tillegg til 5000,- for sentralbordløsningen. Vil absolutt ikke anbefale denne mobiloperatøren!
Byttet til Phonero med 15 abonnenter fra min bedrift når jeg var lovet lave priser og dekning fra Telenor. Mobilene var nesten uten dekning, kundene kunne ikke ringe til oss, bedriften var kuttet ut i 2 uker. Fikk ikke hjelp fra Phonero i det hele tatt, de sendte meg til Telenor. Byttet til Netcom og problemet var løst. Måtte betale regninger med brudd gebyrer og diverse tull-avgifter til 90 000 NOK fordi de har en punkt i kontrakten at de garanterer ikke dekning og det er Telenor-sin ansvar. Men Telenor og Netcom fungerer helt greit i vårt område. Styr unna!!!
Vi ble overtalt til å flytte mobiltelefonene til Phonero. Dette har vi angret bitter på. Det har vært problemer med supporten fra før vi flyttet over, får beskjeder om forskjellige datoer fra forskjellige medarbeidere (det virker ikke som høyre hånd vet hva venstre hånd gjør). Det ble heller ikke registrert riktig i henhold til avtale. Supportavdelingen fungerer meget dårlig, er vanskelig å snakke med (forstår ikke). Alt vi har med Phonero blir på en måte negativ opplevelse. Har brukt alt for mye tid på telefon på dette selskapet.
Dette må være et av Norges verste selskap å komme ut fra. Jeg tror det er umulig å foreta en oppsigelse uten at de krever deg for masse penger. Ingenting av det vi ble lovet ved salget er holdt. Samtidig er kontrakten så infløkt at de garantert har et stooort krav mot deg når du vil ut. Skygg unna, Phonero = trøbbel!
Ble fortalt av selger at abonn. var 19kr mnd. flat ringetid. Ble oppmerksom at det var ikke helt sånn 1 dag etter og ba dem å kansellere bestillingen... Ble fortalt det koster 3000kr om jeg slutter før 2 år. Greit.. Jeg skriver nå at jeg sier opp 3 mnd. Før det blir 2 år. Og sosial media i 2 år blir dårlig reklame for dem. Aldri igjen og gjerne sier i fra til andre.
Har ventet i 2 å på å avslutte bindingstiden. Ble fortalt at bindingstiden utløp automatisk etter 2 år. Da jeg skulle avslutte kom det mail om at det var automatisk fornyet med 1 år. Dette synes jeg i beste fall er moralsk foretningsskikk.
At phonero skryter av telenor dekning får så være, men de må i så fall ha fått det som er igjen etter de andre operatørene har tatt din del. For makan til ustabilitet i både telefon og 3g\4g dekning har jeg ikke vært borti før.
Tenke på at omtalene her kanskje kunne gjøre at Phonero var et interessant selskap. Gikk inn på sidene deres og så at de KUN tilbyr abonnement med 1GB data inkludert (for bedrift). Bruker du mer, betyr det kr 3, 39 kr mer pr MB. Bruker du da f. Eks. 2GB pr måned en tilleggsregning på 3390 kr pr måned. Dette er jo galskap. Selskapet henger jo absolutt ikke med når det gjelder inkludert data. For privat kan du utvide til 5GB pr måneden for 100 kr ekstra. Siden de ikke har abonnement med 3GB, eller mer enn 5GB, blir dette selskapet alt for lite nyansert, samtidig som prisene ikke er noe bedre enn f. Eks. Talkmore. Siden Talkmore også er heleid av Telenor, vil det være bedre å forholde seg til dem.
Helt klart best på pris når det gjelder databruk, men vær obs på at det koster skjorta og bruke den i utland eller om du overskrider databruket. Og de bruker Telenor nettet som er suveren på dekning.
kundeservicen er topp og produktene ligger langt foran konkurentene