Phonero opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Overhode ingen fokus på kunde. Endrer tjenester til sin fordel, men nekter å gi eksisterende kunder samme vilkår som nye kunder får. Selv om man betaler ut bindingstid så hevder selskapet at man bryter bindingstiden når man ønsker å avslutte et mobilabonnement.
Tegnet et abonnement med 24 måneders binding. Etter 30 måneder byttet Phonero fra Telenornett til Telia, som mangler dekning der jeg bor. Da jeg skulle bytte til annen leverandør, krevde de 3000 i bruddgebyr grunnet 12 måneders EKSTRA binding siden jeg ikke hadde sagt opp innen de første 24 måneder. Jeg har gledet meg til å bli kvitt de i to år, men de ut til att jeg må holde ut litt til.
Ble tvunget til å bytte til Phonero når bedriften jeg jobbet for gikk konkurs, ble informert om null bindingstid og lett portering videre. Phonero opererer med 3 mnd forhåndsfakturering så endte med en stor regning når jeg byttet etter en mnd. Svært arrogant selskap med kundeveiledere som lyver over telefon. Hold dere langt unna dette selskapet.
Her må en lese kotrakten med små bokstaver. SVINDEL!!! Hvis du ikke sier opp abonnementet med to mnd før utløp av bindingsperiode, så fornyes det med ytterligere 12 mnd. Dårlig service, ekstremt dyrt, lite fleksibelt og behandler kundene sine som en tulling de klarte å lure til å signere noe kunden ikke visste hva var.
Lite imøtekommende kundeservice som gjemmer seg bak avtaletekst og legger alt av ansvar over på kunden. Ingen teknisk bistand utover det kundene selv må gjøre i bedriftsportaler o.l. Phonero er den dårligste leverandøren vi har vært borti, og flyttet i utgangspunktet vekk fra Telenor pga. kostnad og lovnad om besparelser. Løsningen har totalt sett blitt både dyrere og dårligere enn hva Telenor leverer. Man er i tillegg helt låst som kunde, da alle endringer enten koster penger, tar tid eller utløser bruddgebyr. Styr unna for enhver pris!
Varsler ikke når en passerer grense for databruk. Høye priser på overforbruk. Har bare femsifret nummer på bedrift kunderservice m.m.
Vi ble møtt av selger med lovnader om besparelser utfra vårt bruk, vi har ca 7 brukere. Vi skulle spare mye penger pr måned og det var ingen forskjell på dekningen. (vi brukte Telia) I ettertid ser vi at fakturaene blir vesentlig høyere selv ved samme bruk som tidligere. I tillegg så får vi fratrekk på utkjøp. Kundeservice er bra frem til du er kunde, etter dette så er det bare kundesenter og mail som kan hjelpe deg, selgerne de kommer ikke på banen. De ønsker ikke komme i møte heller. Mitt tips: bruk noen andre selv om de kan vise de kjente referanser. (flere av de har trukket avtalen med Phonero.) Vi skal bytte strax avtalen er ferdig, aldri mer Phonero.