SMB Mobil opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Jeg ble oppringt fra en selger som henviser til tidligere tilbud jeg fikk fra Telenor da fibernettet i bygården var nede i en uke. Han gir uttrykk for å ringe fra Telenor, noe som da gir rett på 50gb gratis datapakke hvis internett er nede. Dette gir forutsetning for at det kan være interessant for meg å bytte. Jeg har sovende enkeltmannsforetak som han vil overføre mitt personlige nummer til, uten å opplyse om at da vil mva komme på toppen av de 299. Han sender sms som bes svares på under samtalen uten mulighet for å lese seg opp på vilkårene. Jeg spurte om bindingstid, og fikk opplyst at det var ingen bindingstid (jeg spesifiserte at det ikke var noe bindingstid på 3 år, og han svarte nei). Jeg oppfattet først etter å ha svart ja på sms at dette ikke var Telenor, så jeg har kontaktet kundeservice om å kansellere/reversere abonnementsbyttet. Dette er aggresiv og mangelfull markedsføring, og det er tydelig at dette er systematisk og at forbruker
Hei Håkon, Slik skal det absolutt ikke være. Jeg forstår at du allerede har vært i kontakt med oss og jeg regner med at denne saken er løst. Hvis ikke ønsker jeg gjerne at du sender meg en e-post til [email protected] med ditt telefonnummer og kort oppsummering av saken slik at jeg kan se nærmere på det. Mvh Birgitte SMB Mobil
Tar kontakt via enkeltpersonsforetaket mitt og prøver å selge inn mobilabonnement. Lyver når jeg spør om det er en bedriftsavtale eller personavtale (sier det er en personavtale, men sender e-post hvor det står bedriftsavtale etterpå). Unngår å nevne at pristilbud er eks. mva. og gjør så godt de kan for å presse på for å få meg til å bekrefte avtalen på sms før jeg har fått tid til å lese gjennom vilkårene (hinter om at prisen kan gå opp). i tillegg er det 36mnd bindingstid (3 år!) Helt sinnsykt at de kan holde på slik. Anbefales ikke.
Hei Hallstein, Takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager hvis du har opplevd misforståelser eller feilinformasjon i forbindelse med samtalen med en av våre selgere. Vi tilbyr bedriftsabonnement, noe som skal være klart kommunisert under samtalen. Prisene vi oppgir er eksklusive mva, og dette skal også fremgå tydelig både i selgersamtalen og i SMS`en som sendes ut før avtaleinngåelsen. Når det gjelder avtaletid, er dette en vanlig praksis i bedriftsavtaler. Som kunde gir dette deg en prisgaranti gjennom hele avtaleperioden på fastprisabonnementet. Dersom det er avtaletid så skal dette også være tydelig informert om i samtalen med selger, samt at det står i SMS`en som må bekreftes for avtaleinngåelse. Jeg ønsker å se nærmere på saken din. Hvis du kan, send meg gjerne en e-post til [email protected] med ditt telefonnummer og en kort beskrivelse av hendelsesforløpet, så skal jeg undersøke dette videre. Med vennlig hilsen, Birgitte SMB Mobil
Var i en hyggelig samtale idag med en som kom ifra SMB, han fikset en avtale til meg og hele familien så jeg fikk samme kriterier som jeg hadde i Telenor bare til en lavere pris, jeg var skeptisk i starten å trodde kanskje jeg ville spare små penger, men det visste seg at jeg sparte 1600kr på 4 telefoner måneden når jeg byttet. Fikk også en avtale tid så jeg er sikret den prisen jeg fikk. Anbefaler og råder alle til å ta en titt👍👍
Hei Andreas J, Takk for den fantastiske tilbakemeldingen! Det er gledelig å høre at vi kunne tilby en løsning som passet dere, og at du merker en betydelig forskjell i pris. Det er nettopp denne type opplevelser vi ønsker for våre kunder. Vi setter stor pris på din anbefaling og skal fortsette å jobbe hardt for å gi deg og alle våre kunder best mulig service. Hvis det er noe mer vi kan assistere med i fremtiden, er det bare å ta kontakt. Mvh, Birgitte SMB Mobil
Troverdig selskap som holder sine ord. Identisk Telenor dekning og god kundeservice. Bedre avtaler til lavere priser. Vært fast kunde i flere år! :)
Hei Kristine, Tusen takk for de positive ordene! Vi er veldig takknemlige for at du har valgt SMB Mobil, og vi er glade for å høre at du er fornøyd med vår dekning, kundeservice og priser. Vi setter stor pris på lojaliteten din gjennom årene! Mvh, Birgitte SMB Mobil
Opplever Akuratt samme dekningen som når jeg var hos Telenor og prisene er mye bedre. Også veldig betryggende med prisgaranti på 36 Måneder
Hei Reidar, Tusen takk for den flotte tilbakemeldingen! Vi er glade for å høre at du er fornøyd med både dekningen og prisene våre. Vi streber alltid etter å tilby den beste verdien for våre kunder, og det er veldig oppmuntrende å høre at du setter pris på vår prisgaranti på 36 måneder. Mvh, Birgitte SMB Mobil
Fornøyd med våre abonnement hos SMB, god dekning, da vi må ha Telenordekningen hjemme hos oss, lave priser og utmerket kundeservice. Anbefaler!
Hei Linda J, Vi setter stor pris på din positive tilbakemelding. Det er flott å høre at du er fornøyd med både dekningen, prisene og kundeservicen vår. Vi streber alltid etter å gi våre kunder den beste opplevelsen mulig, og din tilbakemelding er en flott bekreftelse på at vi gjør det riktig. Takk for at du anbefaler oss videre, det betyr mye for oss! Mvh, Birgitte SMB Mobil
Disse kakerlakkene gir etter beste evne uttrykk av å ringe fra telenor, og lirer deg til å fornye/fortsette abbonement der, med gode priser, selvfølgelig uten at mva nevnes. Dette er det samme opplegget som medieomtalte unifon holder på med, hvor de tjener penger på å lure folk til å takke ja til abbonement for så å tjene penger på bruddgebyr når folk finner ut at de er lurt.
Hei Thomas, Takk for din tilbakemelding, og beklager hvis det har vært misforståelser eller feilinformasjon gitt i samtale med en av våre selgere. Det er ikke vårt mål å forvirre eller villede noen av våre potensielle kunder. Våre selgere skal aldri gi inntrykk av at de ringer fra en annen operatør. De skal alltid presentere seg selv og hvilken bedrift de ringer fra i begynnelsen av samtalen. Prisene som diskuteres oppgis eksklusiv mva da det er bedriftsabonnement, og dette skal være tydelig kommunisert både i samtale med selger og står også i SMS`en som sendes før avtaleinngåelse. Hvis dette ikke har vært tilfelle, beklager vi det og vil gjøre vårt beste for å rette opp i dette. Send meg gjerne en epost til [email protected] med telefonnummeret ditt og en kort beskrivelse av hendelsesforløpet, så kan jeg undersøke saken nærmere. Mvh, Birgitte SMB Mobil