Telenor Mobil opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
De har en grei åpningstid på support, men er veldig dyre i sammenligning med andre operatører.
Jeg betalte 299 kroner i måneden for 4GB data med Telenor Yng. Var i utgangspunktet helt ok fornøyd med Telenor på generell basis, men byttet til et annet selskap da jeg ønsket et billigere alternativ. Før dette hadde jeg vært kunde hos Telenor i en periode på flere år, og med unntak av et par overfaktureringer (der Telenor hadde gjort "feil", og brukte evigheter på å rette opp i) så var det ikke mange problemer. Kort fortalt kan man si dette om Telenor: Det er dyrt. Det er god dekning med kjapt mobilnett. Det er miserabel(!) kundeservice. I utgangspunktet ville nok kanskje vurderingen min falt på 2 stjerner, men en telefon fra Telenor endret dette. Telenor valgte å ringe meg opp noen dager etter jeg hadde byttet. Tilsynelatende gjorde de dette for å spørre meg om hvorfor jeg byttet, og sa de gjorde det fordi de ønsket å forbedre seg. Dette var bare vrøvl. Telenor ønsket at jeg skulle bytte tilbake til dem. Dette i seg selv er forsåvidt helt greit, men det er måten dette foregikk på som ikke er akseptabelt. Selgeren fra Telenor var svært slitsom, og ga seg ikke med forsøkene sine på å overtale meg. Han hadde flere argumenter for at jeg skulle bytte som overhodet ikke angikk meg, og fremstilte meg som en idiot dersom jeg ikke byttet tilbake til Telenor. Han hørte ikke et sekund på hva jeg hadde å si, og fortsatte med sin salgsprat. Etter at jeg både syv og åtte ganger hadde sagt at jeg ikke var interessert i å bytte til tilbake til Telenor, ble vedkommende etter hvert både frekk og nedlatende. Han kom nærmest med personangrep. Til slutt sa selgeren at jeg var håpløs, og la brått på. Denne samtalen føyer seg egentlig bare inn i rekken av flere samtaler jeg har hatt med Telenor gjennom flere år, og underbygger det negative inntrykket jeg har fått av de som jobber i Telenor. Enten så prøver de å selge deg noe du ikke trenger og ikke vil ha, ellers så er de helt håpløse på å løse et problem du har som kunde. Jeg kan strengt talt ikke huske en eneste samtale med noen fra Telenor der jeg ikke er bortimot sint etter at samtalen er over. Så mitt tips til dere her på Bytt, ikke bytt til Telenor.
Rask nett, god dekning, men så var det faktura... dobbel her og dobbel der. Byttet på dagen jeg fikk dobbel for andre gang.
Føler meg rett og slett tvunget til å bruke et Telenor abonnement. De har nærmest monopol på dekning i Norge. First come first serve, de var raskt ute og eier nærmest alle mobilmastene i Norge. Så selvfølgelig har de best dekning. Dekningen er helt vill. 5/5 på dekning, ja, noen steder får man ikke bra god dekning, sånn er det bare hvis man er i hutiheita, men jeg kan med 70% sikkerhet si at ingen andre gir deg bedre. Så er det sånn at hvis andre leverandører skal ha grei dekning så må de kjøpe av Telenor for å låne mastene, dette er neppe billig. Og da kommer vi til grunnen til at jeg er frustrert. Når noen har markedet i sin hule hånd, så er det det eneste valget hvis du vil ha raskt nett, derfor kan Telenor være grådige svin når det gjelder data, fy fader så dårlige tilbud det er. Ingen ubegrenset data til fast pris med Telenors dekning finnes ikke hos noen andre leverandører og ikke engang hos Telenor selv, for hvorfor skulle de? De vet at du kommer krypende tilbake fordi ja, Chilimobil gir deg 1000gig i mnd, men da må du nøye deg med å surfe på Edge. Er så møkk lei av å måtte betale leveren min hver mnd fordi jeg overskrider datamengden hver mnd. Og jeg takler ikke tregere nett enn Telenors. Kon igjen a Telenor, gi evig 4G til fast pris. Jeg betaler gjerne 899,- for ubegrenset data. Da hadde jeg aldri klagd på dere.
Lang erfaring og de er best på deking og dekingskvalit
Prisene er litt høyere enn de billige abonnementene, men her får du garantert hva du betaler for. Dekningen er som regel god. Fungerer også ekstremt bra til gaming på PC. Fantastisk med YNG abonnement når man er i 20 årene, da er mobildata på Spotify og andre musikkapper inkludert i abonnementet. Har ikke hatt noe behov for teknisk assistanse enda, det har fungert slik det skal. Anbefaler Telenor sterkt om du ønsker noe som er problemfritt, og stabilt. De har også gode fordeler som Goodies, Music Freedom, Data Rollover og mer. Jeg er meget fornøyd med Telenor.
Er storfornøyd med Telenor. Dere er dyre, ja, men dekningen og større datakvoter gjør at jeg holder meg her. Det er derimot en ting jeg vil at dere skal klare å få til. Telenor Yng abonnementene (18-28 år) har fått noe de kaller Goodies. Det er ekstra fordeler for bare disse abonnementene. Du kan blant annet bruke abonnementet i USA akkurat som Komplett Mobil hadde før de ble solgt til Ice, du kan ringe 4 timer til hvilke land du vil, VG+ og mye mer. Resten av abonnementene er utelukkende, det blir jo litt diskriminerende for å ikke la far kunne bruke abonnementet sitt inkludert i USA, når samme selskap lar sønnen få bruke, men Telenor er kjent for å ha gjort dette i alle år med priser og datakvote. Ønsker bare at dere gjør Sone 1 inkludert også, slik som deres Yng abonnementer for resten av gjengen, altså U18, Fleksi og utgåtte Frihet (da jeg fortsatt har dette. Gjerne legg det som tilleggstjeneste som Music Freedom).