Altibox TV opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Hvis de tilbyr opp til 6 måneder gratis tjeneste så kan det få konsekvenser senere. Jeg måte betale alt tilbake igjen. De nekter på alt. Så dårlig kundebehandling.
Har hatt Altibox Fiber i snart 15 år, og det har aldri vært noe tull eller nedetid. TV-portalen har vært under konstant utvikling, og dagens portal er brukervennlig, og dekker mine behov.
Dårlig internett, svinger veldig i kvalitet. Har hatt dialog med kundesenter. De skylder på forstyrrelser rundt ruter. Meget lite forståelig, og liten hjelp å få
Hei, jeg vil ikke anbefale altibox til noen som bruker en pc generelt. Hvis du har unger som liker og spille burde du unngå altibox på alle mulige måter. Vi har snakket og kontaktet med altibox i 1-2 uker i strekk nå, men kundeservicen sier bare det samme og gir oss ingenting bedre. Vi betaler for 500 mbps for gaming men ligger på 9 etter at vi har fått ny boks og alt. Altibox er alt i alt helt forferdelig på kundeservice og på å levere det du betaler for. Her er en link til en nettside som kan sjekke ditt internett om det også er så bra som det skal være: https://www.nettfart.no/ eller bare søk opp Nettfart. Ikke bruk altibox sin nett måler fordi etter mange sjekker viser det seg at den viser høyere enn det den egentlig er.
Har fått ny Altibox Control boks. Boksen fungerer utmerket, men TV-guiden er mørke grått skrevet på sort bakgrunn!! Det er umulig å se hva som står på skjermen hvis man er mer enn 1 meter fra skjermen!! Den gamle løsningen med sort skrift på hvit bakgrunn var utmerket. I tillegg bør skriftens størrelse kunne justeres av bruker.
Bortsett fra varsler om endringer av betingelser og priser er det lite kommunikasjon med kundene. Spesielt savner jeg ting som demonstrerer en proaktiv holdning til drift av nett-tjenester og at kundene kan føle seg trygge på at Altibox som leverandør besitter tilstrekkelig kompetanse til å levere pålitelige tjenester. Nettsidene for kundestøtte gir lite hjelp og det er vanskelig å etablere dialog. Bla virker det ikke som at Altibox håndterer e-post sendt til noen av de anbefalte administrative adressene for deres virksomhet (rfc2142) For enhver leverandør av nettjenester er det en viktig forutsetning for effektiv drift at kundene holdes informert om ting som skjer underveis og at kundene gjøres i stand til å løse mye selv. I den forbindelse er det uakseptabelt at sidene for kundestøtte ikke viser pågående driftsforstyrrelser selv når en hel region er slått ut. Uansett hvilken form for kommunikasjon man bruker for å rapportere et problem så gis det aldri noen vettug forklaring i etterkant. Som kunde lurer man til tider på om Altibox har kontroll. Min egen erfaring fra 30 år innen nettverk og datakommunikasjon er at fornuftige forklaringer på problemer som er skrevet så de gir mening både for vanlige brukere og for teknisk kompetente kunder er nødvendige for å opprettholde tillit. Tilliten til Altibox er derfor lav. Den eneste grunnen til at jeg fremdeles er kunde er at Altibox har et defacto monopol her hvor jeg bor.
Defekt hjemmesentral når 4 stk. Satt på nett på hjemme(korona) kontor. Fikk byttet og til ny i løpet av 1 time. Alt fungerte, god veiledning fra Altifiber Sørlandet, Hauge i Dalane.