Allente TV har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Kan ikke bestille boks for opptak når vi har obosnett Dette burde vært informert om før vi bestilte. Man må jo kunne ta opp !! Jeg bytter til Riks tv.
De sliter med dekoderen som krever 5G av høy kvalitet over minst 80 gigabyte stabilt nett selv da klarer dekoderen ikke å levere. Jeg har et stabilt nett på 256. Men jeg sliter med svart skjerm. Det er umulig å se noe som varer over 40 minutter uten at det er svart skjerm, så i tillegg til masse reklame i tide og utider. er ikke dette noe jeg vil anbefale
Ren svindel. Har forsøkt å si opp abonnementet mitt siden 2021. Første gang ble jeg overtalt til å sette abonnementet mitt på pause kostnadsfritt, til tross for jeg sa at det nok neppe ble aktuelt å gjennåpne det med det første, da leiligheten er leid ut til en Italiener som ikke har noe behov for norsk tv eller norske streamingtjenester. Siden dette har jeg prøvd å si opp abonnementet på Chat, Telefon og e-post. Det samme skjer hver eneste gang. Det blir satt på pause og regningene begynner etter en stund å tikke inn igjen. Det som en gang var et basisabonnement til 300kroner er på magisk vis under alle "pausene" blitt til et abonnement til over 900.- kr pr mnd med alt av streamingtjenester.... De man får tak i på kundeservice er forsåvidt hyggelige og beklager feilen, men det virker som Allente bevisst gjør dette for å lure kundene sine for penger. Det finnes sikkert nok av mennesker som ikke tenker over at tjenesten er igang igjen og betaler. Strykkarakter og kommer aldri til å bruke Allente igjen, den dagen jeg omsider klarer å si opp abonnementet.
Av og til dårlig striming eller dårlige linker fra teleopperatøren.
Forferdelig! Nesten mulig å si opp abonnement. De lurer og lyger. Kun mulig å si opp per telefon. Ingen e-post eller kontaktskjema tilgjengelig på nettsiden uten å logge inn, og innloggingen fungerer ikke. Første må du snakke med en datamaskin via telefon. Deretter med svenske som ikke forstår norsk. Deretter en ny svenske. Ingen finner deg i systemet, og de prøver lure deg med å si at du har bindingstid i 6 måneder, men dette stemmer ikke. Jeg har akkurat samme erfaring som i dette leserinnlegget fra september 2023: https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/rlJOnw/jurist-advarer-mot-allente-kundene-blir-fanget De har absolutt ikke forbedret seg på noen som helst måte.
Det er veldig vanskelig å tungvint å få sagt opp abonnementet. Det er gjort svært tungvint, og det tar lang tid, kun for å gjøre det vanskelig å si opp sitt abonnement. Man kan kun si opp via telefon eller chat. Jeg ringte først og sa opp allente-abonnementet, og fikk bekreftelse på at viaplay-tilgangen via allente er bekreftet sagt opp. Jeg tok derfor kontakt via chat for å si opp hele abonnementet, det tok 1 time med lang svartid mellom hver melding og forsøk på hindre meg i å si opp.
Sa opp igår og blei lova at jeg ikke skulle bli trekt noe mer, idag har jeg blitt trekt nesten 3000 kroner. Tok kontakt idag og lurte på hva som hadde skjedd, da har jeg visst abbonoment fram til 1 desember og må betale ut da. Er bare løgn fra dem, Spurte flere ganger og forsikra meg om at jeg ikke skulle bli trekt mer.
Kundeservice er utrolig dårlig. Lover noe på telefonen som ikke er sant og vil ikke innrømme det senere.
Har vært kunde i canal digital nå allente i hvert fall 25 år og har aldri hatt signal feil eller problemer med kundeservice. Prisen er som gjevnt over ganske lik andre leverandører.
Sendte inn angrerettskjema lenge før det var gått 14 dager både pr. post og epost, de bekrefter at dette er mottatt pr. epost, men ikke pr. post - så de kan ikke behandle dette... Anbefaler at jeg heller ringer inn for raskere behandling, og sender faktura på tjenesten ca. 14 dager etter at jeg ga beskjed om at angreretten benyttes. Sier de nå fortsatt venter på brevet med angrerettskjema.
Ustoppelig telefonterror. Har bedt fleire gonger om å ikkje bli oppringt, men uten effekt. Eg ber teletilsynet om hjelp.
Nektet å sende meg et skriftlig tilbud. Tilbød kun TV da Telenor hadde sperret for internett, i følge dem selv. Lite seriøst.
Vi har ingen mulighet til streaming på noe sted der vi har tv. Syntes derfor at tv abonnementet er dyrt.
Har informert Finanstilsynet om den rettsløse praksisen mellom Alente og Vipps der penger fra andres konto kan trekkes uten samtykke. I tillegg manglende funksjoner i bankene til å stoppe trekket. Det gjelder i både Sparebanken, og Vipps. Hvordan har Alente klart å innordne seg på en måte der kundene er helt uten rettigheter i forhold til både egen bank og Vipps. Under normale omstendigheter kunne jeg stoppet trekket, men det gikk som sagt ikke. De trakk 1330,- kr av min konto uten at jeg har bestilt noe. De har innrømmet feil, men jeg får ikke pengene tilbake. Vipps tar heller ikke ansvar. Har ringt Alente utallige ganger, men ingen penger tilbake.
Ringt 3 ganger lurt på hvorfor ikke signal på tv flere bortforklaringer men tredjemann fant ut at den var stengt
Har hatt en dekoder som aldri har virket som den skulle. Har gang på gang bedt de om en ny dekoder. Men de bruker heller flere timer på å guide meg for å få den til å virke igjen enn å sende meg en ny. Så nå sa jeg opp avtalen i juni og jeg får beskjed om at jeg må betale ut juli. Hva skjer? Jo de fortsetter å belaste kontoen min også for august😅 Datteren min har opplevd akkurat det samme med Allente. Sier opp, men virker ikke som det blir registrert. Først den 6. gangen hun snakket med Allente traff hun en som fikk ordnet oppsigelsen.