Allente TV opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har værtbra, men ikke nå lenger. En kjøper en kanalpakke, men plutselig forsvinner kanaler fra pakken, uten noen informasjon. Sist var 2. mai da History og H2 forsvant (tidligere forsvant Animal Planet og Discovery Sience). Som enslags plaster på såret kommer noen nye totalt uinterssante kanaler. Blir nok bytte av leverandør.
Kan ikke kontaktes via epost, prøver bare å tjene mest mulig, ikke kunden som står i fokus.
Min oppsigelse ble ikke registrert. Vi fikk fiber og trengte ikke Allente, men vært en kunde i 7 år.
Vært kunde i mange år og alt har fungert bra til tross for dårlige episoder og erfaringer innimellom. Men løpet av de siste året har Allente fjernet svært mange kvalitetskanaler i skjul. Altså, man har ikke fått noe varsel på forhånd, ingen alternativer eller endring i pris. De har i skjul erstattet svært gode kanaler med bare søppel og sport. Og man sitter igjen å betaler for kanalpakker som man verken liker eller kan få gjort noe med da de ikke tilbyr fleksible kanalpakker. Du må pent ta til takke med den søpla til pakker de nå har. Og ender jo da opp med å betale dyrt for en hel masse kanaler som bare er søppel. Antageligvis fordi de gode kanalene var kostbare, mens den nye er billig. Alt for deres fortjeneste uten å ivareta og ha kundene i fokus på noen som helst måte. Men betale dyrt og øke prisene jevnt og trutt hvert eneste år, ja det er det gode på!
Ble oppringt 24.1.2024. Sa da opp MUNTLIG og skulle da betale den måned og påfølgende.måned (ut februar) I samme samtale prøver de å lokke med halv pris. Hadde vi ønsket å beholde dem hadde vi selvsagt takker ja tilbudet. ALDRi Si OPP OVER TELEFON UTEN Å TA OPP SAMTALEN.
Alle gode kanaler forsvinner,, nå sist history og history2. Da må prisen reduseres. 90 % er dårlig nå. Om
Garanti på antennemontasje bli avvist da jeg kontaktet dem ang. dette . ( 1 år garanti) Veldig ustabilt signal
Det bør ikke være en kamp for å få sagt opp et abonnement... Forbrukerrådet mener det skal være like enkelt som å melde seg inn, allente er nok uenige i det.
Programmene hakker og surrer. Dette skjer ikke på de andre appene på tv'n. Er irritert
Umulig å kansellere selv fra "Min side", uten å gå via chat og en haug med spørsmål og tilbud om å forlenge billigere osv. Hold deg langt unna dette makkverket!
Dette er svindel. Styr unna. Ble svindlet av en selger på Elkjøp som lurte meg til å starte abonnement. Veldig vanskelig å si opp. Burde bli tatt kraftig av forbrukerrådet. Endte sikkert opp med å betale 2000 kr samlet uten å få noe tilbake, på grunn av denne svindelen. Styr unna dette selskapet alle sammen.
Du blir lurt inn i et abonnement som varer i et år. De sender deg produktet så du kan «prøve» det, men det er umulig å si opp. Styr unna! Dette er lureri og jeg tar opp saken med Forbrukerrådet. Jeg sitter igjen med en pakke jeg ikke har bruk for og får regninger jeg ikke betaler. Jeg gir meg ikke på tørre møkka. Jeg har ikke inngått en avtale, og dette skal de slite med å bevise
Bakgårdsfirmaet Allente ringer gang på gang angående diverse TV abonement uten at jeg har noe kundeforhold med hverken dem eller tilsvarende bedrifter og gjentatte ganger gir dem beskjed om å slette meg fra deres lister helt uten resultat. Noe ganske mange har vært utsatt for. Jeg har vært reservert i Brønnøysund siden 2001, men likevel ringer de til tross for jevnlig oppdatering. Jeg har heller ikke hatt TV på over 20 år.
Dette er den verste kundeservicen jeg noensinne har opplevd. Nettsiden deres gir minimal informasjon og er ekstremt lite informativ. Å si opp kontrakten er en utfordring i seg selv, da det er vanskelig å finne ut hvordan man gjør det, og de krever at oppsigelsen sendes per brev. Til tross for å ha sendt oppsigelsen som forespurt, påstår de nå at de ikke har mottatt den.
Elendig system, rett innstilt parabol med svært gode mottakerforhold, likevel vises ikke de nedlastede kanalene, sending er kryptert står det?? Abb. er i orden så langt jeg kan se, betalt og vært i drift lenge, startet opp igjen etter en selvvalgt «fryst» periode, cam er tatt ut og satt inn, strøm slått av/på osv. ingen forskjell, og kan ikke avslutte abb. pga avtaletiden, elendighet hele veien!!
Etter at Visat ble kjøpt opp fra Allente, har jeg for det første blitt utsatt for en Allente selger midt i arbeidstiden som solgte meg tjenester dyrt såkalt gratis uten at jeg var klar over det. Fikk ryddet opp etter en stund på noe av det, men fortsatt gjenstår det betaling for strømmetjeneste som jeg ikke har bestilt, og overfakturering i henhold til avtale på en annen. Og Viasat som var inkludert i billigste abonnement er ikke det lenger, men en annen strømmetjeneste som jeg ikke kjenner til. Jeg har ikke bedt om det heller. Resultatet er at jeg nå betaler dobbelt så mye som tidligere. Riktignok får jeg litt mer, men også mye jeg IKKE har bedt om. Tjenestene fungerer nok, det er ikke det. Men nå er prisen slik at jeg likegodt kan velge andre leverandører via bredbåndet og ikke parabolen. For det er nå omtrent like dyrt. Tidligere var det penger å spare på parabolløsningen.