Telia TV opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Hardware som gis ut til kundene er ekstremt billig lappet sammen. Boksen responderer rekord tregt, den er på ingen måte hverken kompatibel eller i det hele tatt laget for det Telia leverer. Chip set inne i boksen er i all hovedsak generiske, med noen få unntak. Dette er samme type produkt du får på wish.com, og er etter min mening borderline svindel å levere ut til sine kunder. Vi endte opp med å kjøpe en egen boks fra en ekstern produsent, da forsvant alle problemene med treg til ingen respons fra fjernkontrollen, plutselig fryst tv bilde og en ufattelig treg innebygget chrome cast som man ikke kan deaktivere. Eneste positive opplevelsen jeg har med Telia er hastigheten på nettet. Den er formidabel, og ekstremt stødig i mitt område. Desverre er jeg påtvunget telia via mitt borettslag, ellers hadde jeg nok valgt en annen leverandør.
Det er en rekke instillinger for å få tv-en opp å stå med Telia-boksen. Det er oppdateringer hele tiden og nye innstillinger igjen. Den frekkeste kommentaren jeg fikk fra en av kundebehandlerne da jeg mente at man måtte være datakyndig får å få til alle innstillingen var, "jeg snakket nettopp med Olga som var 90 år, hun hadde ingen porblemer med å få til alle innstillingene". Jeg har nå gitt opp Telia, men må enn så lenge bruke bredbåndet deres.
Det kom en ny oppdatering i romjula som gjorde at ingenting virket på den gamle get-boksen. Prøvde alt uten virkning. Fikk ny telia- boks 3/1 som heller ikke virket. Etter mye om og men har jeg bilde, men kvaliteten er som å gå tilbake til 70 tallet. Og lyd og bilde synkroniserer ikke. Jeg har drevet med salg av tv,montering av parabol og er autorisert, så jeg regner meg selv som oppegående når det gjelder slikt utstyr og justering. Men telia sin boks er ubrukelig. Hva er vitsen med oppdatering som gjør ting ubrukelig, var fornøyd før,men kommer til å bytte til en annen leverandør. Forsøkt å ringe kundeservice i dag 4/1,men umulig å komme igjennom.
Tilsanden vaker like under grensen for å se seg om etter anne leverandør. Kombinasjonen Home-Net og Riks-TV var hakket verre....
bare dritt funker dårlig skulle ikke tro at vi er i 2022.boks henger er veldig treg gamle get boks var mye bedre.
Telia burde forbys å bruke ordet «service». Etter å ha ventet på telefon i 47 minutter ga jeg opp. Forsøkte i stedet chat: «det er 225 foran deg i køen, ventetid 77 minutter!» Sendte en E-post og ble oppringt dagen etter. Jeg hadde en gammel Teliabox som ikke fungerte, og har nå fått tilsendt en ny. Spent på kvaliteten…
Ikke alle på kundeservice som kan hjelpe deg. Skulle logge inn på Viaplay og der var ikke mulig å gå løst på kundeservice. Orker ikke sitte i 1 time og 20 min før å få løst et enkelt problem. Hvorfor kan de ikke ringe deg opp igjen?