RiksTV opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Min mor på 60+ valgte uheldigvis RiksTV. Hun blir bedt om å resette boksen sin, men aner ikke hvordan. Da blir jeg nødt å komme å fikse det. For N-te gang. Klager igjen.. ikke ny dekoder, nå skal den resettes til fabrikk, med ei hel liste over ulike ting man må gjøre. Fortvilet ringer hun meg igjen og må ha hjelp. Get-boksen hennes fungerte feilfritt. Min boks fra Canal digital likeså. Men RiksTV boksen. På’n igjen! Hadde de bare hatt mer stabile dekodere!!! Og ikke forventet at noen i en alder av 60+ skal være dekoder- tekniker!! Argh!
RiksTV har svært dårlig kundeservice. Ville avslutte abonnementet, fikk beskjed om å avslutte i mars neste år. Gjorde så. Da fikk jeg ei ny regning på ny periode, de har forlenget abonnementet! Uten min vitende og vilje. Grunnlag: jeg har hatt en inkassosak, de sa det står i avtalen at har man hatt ei sak der forlenger de automatisk. Dette er feil, jeg hadde betalt forlengst, dvs ingen sak. Og ingenting om den regelen i avtalen. Derimot kutter de selv avtalen om man misligholder. Kundeservicen var svært dårlig, han ville presse meg for penger: 4000 kr om jeg avsluttet nå, fryser jeg abonnementet skal de ha 1100 kr pluss 1800 pluss forlenge avtalen. De sa jeg skulle ringe i august og avslutte. De kunne heller ikke garantere at jeg kunne avslutte da om jeg fikk en ny for sent betaling selv om jeg nedbetalt før avslutning. Dette minner om utpressing kundeservice er dårlig, signaler faller ut og det er kun repriser på tv, og de tvinger en til være kunder, og sender ny faktura på 1800 kr hver 3.mnd. enda det står i reklamen: kun 529 kr pr mnd...
2019 og de tror at kundene fortsatt befinner seg i 2000. Latterlig få kanaler som sendes i HD selv om det er på fibernett med 1000/1000. Ser ut som sendingene sendes i VHS. Dekodere som bruker RF og IR signaler slik at universalfjernkontroller som Logitech Harmony er ubrukelige. Hadde Canal Digital før, og de hadde mye bedre kvalitet på sendingene.
Dårlig kundeservice ved oppsigelse av abonnement pga bare hakking og feil på tv.
Ingen valgmuligheter og lite kanaler. Programmer hakker og stopper opp. Dårlig opptaksmuligheter, program stopper før slutt eller begynner først å ta opp inne i programmet. Ofte kanaler som ikke virker.
Tegnet avtale februar 2019 og skulle få dekoder å antenne samt 4 mnd. gratis, avtaler også kvartalsvis avregning. 4/3 mottar faktura for 4 mnd på 2000 kr. Kundeservice suger, ikke noe hjelp eller forståelse. Fraskriver seg avtalen, sier de har snakket med kollega og sånn er det bare. Hummbugg og lureri.
Sitter midt i Moss med bobil, uten noen signaler. Fikk til svar at de ikke har sendere i Moss, og at dere ikke får lov til og sette opp noen heller. Hadde vi stått langt ute i skogen, kan jeg forstå det. Men når man står i en by i Østfold og null signaler, blir dette for dumt. Dette er langt fra deres reklame, tv overalt. Ren bløff.