Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
De krever forskuddsbetaling på spotris. Når avtalen avsluttes holder de på de forskuddsbetalte pengene i inntil 3 uker for å produsere sluttavregning. Hårreisende praksis!
Med Agva fikk jeg kraftig økte utgifter, og deres feilaktige kalkulering av forbruk på Akonto er helt på bærtur. Styr unna.
Hold dere unna dette selskapet, prisene de kommer med forholder de seg ikke til selv👎👎
Som så mange andre her skriver, begynnte de å forhåndsfakturere uten skikkelig info, de påstår de har sendt ut nyhetsbrev der det var varlset, men det har isåfall havnet i søppelposten min. Oppdaget det da jeg ble fakturert 2 måneder fram i tid i juli, med alt for høyt estimert forbruk. Skiftet selskap like etter, men enda ikke fått noe info om når jeg kan forvente å få tilbake pengene, og ikke noe svar fra agva kundeservice enda. STYR UNNA!
Ble 11. juli forhåndsfakturert nesten kr. 10.000,- basert på et stipulert forbruk som var ca. 5 ganger høyere enn reellt. Dette ble gjort uten avtale og jeg ba derfor om å få refundert beløpet. Jeg har mottatt kreditnota, men beløpet blir ikke utbetalt før 6. august. Da har jeg altså lånt kraftselskapet penger vederlagsfritt i ca. 1 måned. Hvis dette har skjedd med kunder med svak økonomi så er det hjerteskjærende. Jeg er mildt sagt forbannet og har selvsagt byttet selskap.
Agva endret plutselig avtalen til "Agva Opprinnelsesgaranti Fornybar Strøm", noe jeg ikke kan se at jeg har mottatt noe forhåndsvarsel om. Med denne avtalen betaler jeg strøm på forskudd, og så skal det "etterregnes" Kan ikke bare bytte avtale uten å varsle! USERIØST!!
Den fantastiske, nye forskuddsavtalen er total krise, og jeg skjønner faktisk ikke noe som helst av fakturaen. Plutselig skal jeg betale for mai - juni og juli - august, og så får jeg tilbake noen penger fra juni - juli, men jeg må fremdeles grave fra sparekontoen for å få ryddet unna strømregningen. Husker at det var mye surr og rør da jeg først byttet til de for noen år tilbake også. Ble mange telefoner for å få ryddet opp i unødvendig rot fra deres side. Varsellampene burde gått allerede da. En seriøs aktør driver faktisk ikke sånn, og vi kan ikke finne oss i å bli behandlet på denne måten. Jeg har byttet til et annet selskap, og kommer absolutt aldri tilbake til Agva. Om alle bytter, får de som fortjent.