Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Som så mange andre her skriver, begynnte de å forhåndsfakturere uten skikkelig info, de påstår de har sendt ut nyhetsbrev der det var varlset, men det har isåfall havnet i søppelposten min. Oppdaget det da jeg ble fakturert 2 måneder fram i tid i juli, med alt for høyt estimert forbruk. Skiftet selskap like etter, men enda ikke fått noe info om når jeg kan forvente å få tilbake pengene, og ikke noe svar fra agva kundeservice enda. STYR UNNA!
Ble 11. juli forhåndsfakturert nesten kr. 10.000,- basert på et stipulert forbruk som var ca. 5 ganger høyere enn reellt. Dette ble gjort uten avtale og jeg ba derfor om å få refundert beløpet. Jeg har mottatt kreditnota, men beløpet blir ikke utbetalt før 6. august. Da har jeg altså lånt kraftselskapet penger vederlagsfritt i ca. 1 måned. Hvis dette har skjedd med kunder med svak økonomi så er det hjerteskjærende. Jeg er mildt sagt forbannet og har selvsagt byttet selskap.
Agva endret plutselig avtalen til "Agva Opprinnelsesgaranti Fornybar Strøm", noe jeg ikke kan se at jeg har mottatt noe forhåndsvarsel om. Med denne avtalen betaler jeg strøm på forskudd, og så skal det "etterregnes" Kan ikke bare bytte avtale uten å varsle! USERIØST!!
Den fantastiske, nye forskuddsavtalen er total krise, og jeg skjønner faktisk ikke noe som helst av fakturaen. Plutselig skal jeg betale for mai - juni og juli - august, og så får jeg tilbake noen penger fra juni - juli, men jeg må fremdeles grave fra sparekontoen for å få ryddet unna strømregningen. Husker at det var mye surr og rør da jeg først byttet til de for noen år tilbake også. Ble mange telefoner for å få ryddet opp i unødvendig rot fra deres side. Varsellampene burde gått allerede da. En seriøs aktør driver faktisk ikke sånn, og vi kan ikke finne oss i å bli behandlet på denne måten. Jeg har byttet til et annet selskap, og kommer absolutt aldri tilbake til Agva. Om alle bytter, får de som fortjent.
Endret avtalen til forskuddsvis akonto. Denne infoen om endring fikk vi i et nyhetsbrev og ingen krav til at vi godkjenner avtalen. De vil nok miste mange trofaste kunder etter dette stuntet. "Vi forenkler avtaletilbudet vårt slik at det blir mer oversiktlig for deg som kunde." Har aldri sett en mer uoversiktlig faktura :) Styr unna folkens
Endra vilkår utan varsel. Dvs dei varsla, men kamuflerte prisvarselet inn i eit nyhetsbrev. Frå juni endra Agva avtalen til forskotsbetaling, og stipulerte eit forbruk for juni på nivå med januar. Til skyhøge prisar. Styr unna!!
mye unødvendig info på faktura som gjør det mer slitsomt å få oversikt Byttet min avtale til A-konto da vi avtalte å bare endre til etterskudd fakturering sniker inn ekstra avgift uten å ha varslet det, for å så påstå at de har varslet det