Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Kundeservice fra en annen verden Jeg prøvde meg som kunde her i 5 måneder før jeg ga opp. Jeg mottok feil på faktura ved 4 anledninger, kundeservice som hverken ønsket å rette opp i dette eller på noen måte i møtekomme meg som kunde, og ikke minst en haug med gebyrer som resultat av feil fra deres side. Kundeservice svarer sjelden til aldri. Ved svar tar det gjerne 2 uker og da med kopierte standardsvar. I mitt siste tilfelle sendte jeg ukentlige eposter i 2 måneder før jeg til slutt fikk et klipp-og-lim-svar fra en behandler som ikke har lest forespørselen. Det er åpenbart at de hverken bryr seg om kunden eller sine egne tjenester. Styr unna.
Agva endret inngått spotprisavtale til innkjøpsavtale. Som Agva skriver i sitt svar til meg - "da ble det dyrere" Jeg reagerer på fremgangsmåten som utelukkende er i Agvas favør i dette tilfellet. Bare for mars fikk jeg en strømregningen på ca 400 mer enn med spotpris. NB! Jeg ba ikke om endring av avtalen. Det gjorde Agva ved å endre betingelsene for avtalen jeg hadde. Slik ble spotpris til innkjøpspris -:( Agva har selvsagt nå tilbudt meg å endre tilbake. Jeg bytter heller leverandør. Jeg har ikke tid til å følge med på hva Agva gjør fra måned til måned; jeg oppdaget dette ved tilfeldighet.
Vi har opplevd ved flere anledninger at Agva har forandret avtalen vår. Vi får ett tilbud, og så går det en måned og plutselig har vi en dyrere avtale. Da vi vi stusset og spurte om hvilken avtale som er rimeligst ble vi automatisk satt opp på en ny avtale, men som viser seg ikke å være den rimeligste. Det er slitsomt å hele tiden skulle passe på at avtalen er slik den burde være. Til slutt endte vi opp med å bytte leverandør.
Det kommer tydelig frem at Agva som de fleste andre bedrifter har et miljøgebyr på papirfaktura, og det er fint. Jeg fikk imidlertid ikke med meg at Agva i tillegg gir et gebyr på 99,- i måneden for "manglende AvtaleGiro", noe som i praksis betyr at man gebyrlegges med en hundrelapp i måneden for å velge e-faktura. Agva opplyser om at de har dette gebyret, men ikke på samme sted som miljøgebyret sitt og langt fra like tydelig. I praksis bør man ikke velge Agva hvis man ønsker e-faktura. Hvis Agva oppriktig mener at alle sine e-fakturakunder burde gå over til AvtaleGiro, så mener jeg de burde samle informasjonen sin om gebyrene de pålegger kundene sine.
Ingen bekreftelse på bestilling. Ingen svar på mail. Et selskap som tydeligvis ikke ønsker nye kunder. Ikke mottatt obligatorisk bekreftelsesmail med angrerettskjema vedlagt så jeg får heller ikke fylt det ut. Elendig. Betaler heller litt mer enn å ikke kunne kommunisere med selskapet jeg "skulle vært" kunde hos.
Utmerket strømselskap. Billig, og gikk smidig å bytte over fra et annet selskap.
Lureri! Valgte Agva og spot pris fordi det skulle være billigste leverandør. Viser seg at de har underkommunisert et påslag på 15 øre pr/kwh! Jeg bytter leverandør umiddelbart nå. Direkte useriøst!