Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Bestilte agva spot 12, som kom bra ut på sammenligningstjeneste. I vilkårene sto det visst at avtalen bare gjelder opp til 30 000 kwh årlig. De estimerte (etter å vært kunde i 2 mnd) dette til å bli 30 400 kwh årlig, og de byttet da til en annen avtale (uten å varsle meg) med 49 kr/mnd i gebyr etc. Utrolig lite trivelig dame på kundesenteret sier bare at " de forventer at alle leser alt i vilkårene". Det kan man kanskje si, men opplevelsen min er at dette er ren svindel. Bytter til noe annet på dagen, aldri mer!
Jeg signert på en pakke som ikke fremsto som en midlertidig kampanjeavtale. Deretter levde jeg i god tro på at jeg hadde fått en rimelig deal. Prisen var gunstig, men ikke kunstig lav, den var lav nok til å gjøre meg fornøyd, uten å være redd for syke prishopp. To år senere oppdaget jeg at de inne i et forkledd "nyhetsbrev og prisvarsling", la fram masse nyheter øverst, og så heelt nederst, uten å forklare detaljer fortalte at kampanje"perioden" hadde gått ut, og plutselig gikk det opp til store priser. Problemet var at avtalen jeg signert ikke var en midlertidig kampanje, da jeg ville unngå de. jeg ville ha en fast avtale. hva enn som ikke var fast, sto i så fall i den lille skriften nederst, som jeg som forbruker ikke kan forvente å lese eller forstå i detalj når jeg ikke kjente bransjen og dens uærligheter på den tiden. Dette er uærlig fremtreden som er altfor dårlig, samme hvor miljøvennlig man er, som er bra isolert sett. IKKE bytt til Agva kraft. Tips til en bedre løsning, Agva, om dere hører: gjør som PayPal, skriv tydelige epostoverskrifter og eposter som er KUN dedikert til det viktigste kunden vil og trenger å vite. at VILKÅRENE ENDRES, AVTALEN OPPHØRER, og jo forresten, AVTALEN HADDE EN UTLØPSDATO. nyhetsbrev er det ingen vil ha uansett. et annet tips: informer om alt dette TYDELIG på starten! dere har tross alt opplysningsplikt etter forbrukerkjøpsloven, og må informere tydelig om alt som kan skje til ugunst for forbrukeren. Hvis avtalen ikke varer evig, så skriv det først da! det er jo det folk vil vite. Sånn, der har dere gratis tips, både Agva og andre kunder der ute, eller andre selskaper som vil skape tillit hos forbrukere. og kanskje følge loven eller dens formål.
Agva krever forskuddsbetalt, og beregner skyhøyt forbruk i dette forskuddet. Faktura som er for dobbelt så høyt forbruk som det jeg historisk har hatt flere år på rad, og ingen forklaring på hvorfor.
1. Første faktura kommer i form av inkassovarsel 2. Finner ikke epostadr (leiter fremdeles) 3. Har ikke fått faktura for april pr 23.04. Frykter for at jeg får den i form av inkassovarsel. I så fall bytter jeg strømleverandør promte!
Jeg har prøvd å bestille avtalen "Agva Spot-Kampanje 1mnd" med -8,00 øre i påslag. To dager etter bestilling for jeg dog en epost om at bestilling var kansellert for jeg tidligere har vært kunde hos Agva. Jeg forstår at Agva tapper penger på disse avtalene, men når man ønsker å tilby sånne avtaler for å ligge øverst i listen, så bør man godta at noen faktisk benytter seg av disse avtalene. Slik det er nå, fremstår det som useriøst. Det skal sies at det har gått ca. 6 mnd siden jeg var kunde hos Agva sist.
Jeg ønsket å bytte til en fast avtale og bestilte den, men fikk ikke beskjed om at den bare gjaldt nye kunder
Bestilte en strømavtale som skulle tre i kraft 01.04.22. Jeg var på det tidspunktet kunde hos en annen leverandør. Jeg mottok bekreftelse på mail der de bekreftet dette og takket for bestillingen. Tiden gikk og jeg hørte ingenting. Tok da kontakt med kundeservice etter en uke etter avtalen skulle ha begynt og lurte på hva som skjedde. Jeg fikk da beskjed om at bestillingen var kansellert da jeg hadde vært kunde der en gang tidligere. Dette uten å gi meg noen tilbakemelding at det var kansellert. Så vær obs. Har du vært kunde der tidligere og skiftet leverandør kan du ikke komme tilbake igjen og bli registret som ny kunde hvis de averterer med at tilbudet gjelder nye kunder.