Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Ventet på svar 1 time og 54 min 14 november. Ba om endring av avtalen til spot pris fra 1 november. Dette var ikke mulig. Har inntil da vært kunde i flere år. Ikke nå lenger.
Tidligere Eidsiva nå Fjordkraft, jeg har hatt spotavtale m/prisgaranti, i hele mitt kundeforhold med Eidsiva, uten endring. Min avtale ble endret uten at jeg forstod det, den ble endret til "Variabel fastpris" Jeg fikk riktignok jevnlig varsel om økning av (noe jeg oppfattet) fastpristaket ihht spotavtalen. Jeg oppfattet det ved en tilfeldighet at jeg betalte 3,30 mer enn spotprisen, pga en avtale Fjordkraft automatisk endret , ved spot avtalens utgang, uten et forståelig varsel for en vanlig forbruker...... En dårlig og spekulativ kundebehandling fra FJORDKRAFT De sendte riktignok varsel om pris med jevne mellomrom, men ingen klar beskjed at dette ikke den opprinnelige avtalen.
Jeg har hatt noen problemer med Fjordkraft, men de har alltid ordnet opp. Nå må jeg velge en ny strømavtale, da den gamle opphører. Blir anbefalt "Innkjøpsprisavtale til spotpris". Har forsøkt å komme i kontakt med Fjordkraft for å få nærmere informasjon, men har ikke lykkes ennå. Er usikker på hvilken ny avtale som er best for meg. Kanskje begynner jeg å forhøre meg om avtale hos et annet selskap.
VI er lurt! Skjønner ikke hvordan vi har fått variabel pris på strøm hjemme, mens vi har spotpris på hytta! Mye påslag. Aldri mer Fjordkraft!
Tenk ikkje på Fjordkraft om du ikkje er på nett, timer i venting på telefon og kjem man endelig I kontakt er det ei elendig oppfølging og ingen vilje for å forandre ein drittdyr avtale (Forvaltningskraft med tak)
Hei. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
I oktobber 2022 fikk jeg 4 ganger høyere strømregning enn vanlig. Hvorfor? Fordi Fjordkraft hadde kjøpt inn dyr strøm. Når Fjordkraft går på en blemme, så er det vi forbrukere som skal betale.
Hei Peter. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Sender deg litt informasjon om variabel strømavtaler og hva som skjedde med faktura for oktober. For å kunne tilby forutsigbarheten til en variabelavtale gjør vi det som kalles prissikringer i strømmarkedet. Det betyr at vi handler strøm frem i tid. Når vi setter variabelprisen ser vi både på prishistorikk, prisforventninger og muligheten for å handle prissikringer. I august og september gjorde prissikringene at vi kunne tilby en veldig god pris på variabelavtalene. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. I oktober fikk vi derimot et stort fall i spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det som har gjort situasjonen i oktober ekstra krevende er den helt spesielle markedssituasjonen. At det er forskjell mellom spotpris og variabelpris er helt normalt, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. I slutten av oktober varslet vi en prisnedgang på variabelavtalene, men siden spotprisen fortsetter å være lav har vi valgt å sette ned prisen enda mer, og med en kortere varslingsfrist enn vanlig. Du som har variabel strømavtale skal ha mottatt et eget varsel med ny og lavere pris. Den nye prisen gjelder allerede fra 14. november. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fikk en sinnsyk faktura for oktober, pga. Spotprisen falt dramatisk, mens Garantistrøm-avtalen til Fjordkraft ble holdt på over 5 kr per kWh. Dermed forsvant nesten alt av strømstøtten relativt ift. Garantistrømmen. Hadde de hatt kundens interesse i fokus, så hadde de gitt beskjed om at man burde bytte avtale ila. oktober.
Hei Anders. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Sender deg litt informasjon om variabel strømavtaler og hva som skjedde med faktura for oktober. For å kunne tilby forutsigbarheten til en variabelavtale gjør vi det som kalles prissikringer i strømmarkedet. Det betyr at vi handler strøm frem i tid. Når vi setter variabelprisen ser vi både på prishistorikk, prisforventninger og muligheten for å handle prissikringer. I august og september gjorde prissikringene at vi kunne tilby en veldig god pris på variabelavtalene. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. I oktober fikk vi derimot et stort fall i spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det som har gjort situasjonen i oktober ekstra krevende er den helt spesielle markedssituasjonen. At det er forskjell mellom spotpris og variabelpris er helt normalt, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. I slutten av oktober varslet vi en prisnedgang på variabelavtalene, men siden spotprisen fortsetter å være lav har vi valgt å sette ned prisen enda mer, og med en kortere varslingsfrist enn vanlig. Du som har variabel strømavtale skal ha mottatt et eget varsel med ny og lavere pris. Den nye prisen gjelder allerede fra 14. november. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft