Telinet Energi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Fikk beholde bestilt avtale i 20 dager før jeg ble flyttet over på en ny og dårligere avtale, selv om prisgarantien skulle vare i 6 måneder. Ingen varsling om endring. Styr unna! Bevis på strømprisen du ble lovet på strømpris.no Navn på avtalen: Telinet Strømpris Navn på strømselskapet: Telinet Energi Dato: 07. desember 2020 Beregnet strømutgift denne måneden basert på dagens pris Strømutgift Påslag -15,00 øre/kWt Anslått spotpris 22,93 øre/kWt = 7,93 øre/kWt Beregnet forbruk 1 215 kWt à 7,93øre 96,36 kroner + Fastbeløp til Telinet Energi 0,00 kroner = beregnet strømutgift denne måned 96,36 kroner + Nettleie Betingelser og andre opplysninger Prisen oppgitt tilbys til følgende strømkunder: Nye strømkunder Prisen oppgitt inkluderer strøm og nettleie på en regning: Nei Avtalen krever følgende betalingsmåte Avtalegiro Betaling etter forbruk skjer gjennom: Etterskuddsbetaling Strømkunden får sendt regning: Hver måned Prisvarighet: 6 måneder Standard varslingsmåte ved prisendringer: E-post
ingen vits å bytte til Telinet hvis du er kunde fra Agva Kraft, de er samme selskapet og man får ikke benytte tilbudet.
Jeg fikk kun noen få uker gratis strøm til avtalt -11,5 kr per kwt. Så begynte de å fakturere annen pris enn den som jeg var lovet i 6 mnd. Styr unna slike luringer!
Må henge meg på det samme som de lenger ned. Etter at ‘tilbudsperioden’ er over så flyttes alle over på Telinet Spotpris. Dette er iofs greit men det som ikke nevnes NOE sted ved inngåelse er at spotpris ‘krever’ Avtalegiro. Ikke eFaktura- avtalegiro. Har man ikke det så blir man krever for forskuddsbetaling. Selv om bransjen fikk TYDELIGE retningslinjer for noen år siden at forskuddsbetaling for privatpersoner skulle UNNGÅS. Men rosinen i pølsa her er da selvsagt at når de da bestemmer seg for å forskuddsfakturere starter moroa: - De fakturerer for FIRE måneder. - De legger til grunn en kWh pris på 87,5!!!! (Nå ligger den på 1-2øre før påslag) - De forutsetter et skyhøyt forbruk (for min del over det dobbelte av hva jeg noensinne har benyttet meg av). Heldigvis var det enkelt å ringe inn og få kreditert faktura men det unntar ikke fra at dette er blodig useriøst. Aldri mer.
Jeg har fått en regning forskuddsvis for 4 mnd (har inngått avtale om etterskuddsvis betaling) med et skyhøyt stipulert forbruk og en pris per kwh som er på 87,50 øre/kwh, altså mer enn 6 ganger prisen som er avtalt. I tillegg er kundeservice stengt kl 15 slik at det ikke er greit å få tak i de for vanlige arbeidstagere. Jeg er svært misfornøyd!
Telinet oppgir at de tar betaling etterskuddsvis. Etter tre måneder krever de plutselig 14 000 kroner i forskudd, uten forvarsel. Til absurde priser.
Ville bytte til avtale som kunne bestilles av nye og eksisterende kunder, men da var det plutselig bare for nye kunder, enda det sto klart og tydelig både nye og eksisterende kunder. Reklamerer for noe som overhodet ikke er tilfelle. Fikk ikke engang noe forklaring. Aldri mer Telinet !!!
Veldig dårlig kundeservice, registrerte meg som kunde og dem registrerte meg som kunde etter jeg hadde purret når netteier stengte måleren. Måtte punge ut med åpning av anlegg pga dem nektet å ta skylden. Har aldri hatt verre kundeservice enn dette. Hold unna!
Jeg byttet strømleverandør i juli og fikk brev fra Telinet om at de skulle tilbakebetale 15.000,- til min konto. Pengene er fremeles ikke kommet og det er snart gått 6 måneder.
Jeg byttet leverandør og hadde da ca kr. 9000,- til gode fra Telinet. Fikk sluttavregning hvor det stod at pengene skulle settes inn på konto 09.08.19. Etter en uke ringte jeg kundeservice og purret på tilbakebetalingen. Fikk svar om at det hadde vært ferietid og person med myndighet til å godkjenne faktura ikke var tilstede som var årsaken til at beløpet ikke var betalt. Fakturaen skulle godkjennes og utbetales omgående var lovnaden. Ingen ting skjedde og jeg purret igjen uka etter, der meldingen var at fakturaen var godkjent og lagt til betaling. Elendig kundebehandling i og med at de har forskuttert meg i mange år med et beløp som ligger høyere enn reelt forbruk og jeg har betalt punktlig. En sitter igjen med følelsen å ha lånt el-selskapet penger. Nå har det gått 3 uker uten at noe har skjedd. Jeg vurderer nå klage til el-klagenemda og evt TV2 hjelper deg, så får vi se om det får fart i sakene.
Vi ser at vi sendte pengene omtrent samtidig som dette ble skrevet, så det har nok krysset hverandre. Beklager at det tok litt tid.
Billig strøm/kampanje pris som er under markedspris i flere måneder, det har gått nå over 3 måneder
Hei Ewa, Fint å høre at du er fornøyd! Du er hjertelig velkommen til å ta kontakt om det skulle være noe. Telinet Kundeservice
Telinet er det samme som Agva kraft. Jeg bestilte abonnement med spotpris. Så fikk jeg første regning der det stod fastpris. Akkurat samme skjedde hos Agva kraft. Svindel! Ingenting bra å fortelle om Agva og Telinet, samme selskap og samme svindelforsøk. Går ikke lang tid før man er flyttet til fastpris uten samtykke.
Eg er svært nøgd med avtalen vi har med Telinet Energi så langt.
Strømutgiftene ble vesentlig redusert ved bytte til Telinet Energi. Blir spennende å følge utviklingen nå den sponsede perioden utløper.
Har vært kunde hos Telinet helt fra starten, meget fornøyd
Har drevet med bytting av strømleverandører en stund nå. Denne avtalen er noe av de som jeg har hatt lengst i strekk. De har holdt det de har lovet, ikke noe tull og god pris